Ora de vară

in #steemromania6 years ago

12C6AC5E-D20C-4010-B038-4B0A91DAC1E1.gif

M-am trezit cu nasul înfundat, ochii cârpiți de somn și o degringoladă mentală ciudată. Conștientul vrea cafea, subconștientul vrea o țigară în timp ce corpul ar vrea să mai doarmă.

Mai întâi îmi sună un iPhone; îl opresc și încerc să mai trag juma’ de oră de somn. Pentru mine. Pentru sănătatea mea.

Am uitat că m-am sabotat singur acum multe luni când mi-am setat alarmele pe telefoane. La 20 de secunde distanță sună și cel de-al doilea iPhone. Cel de muncă. Pe ecran scrie mare: “Nu uita să recuperezi banii de la prostul ăla de la Bacău!!!”. Prostul cu pricina mă duce cu zăhărelul de prin decembrie cu 7000 de euro așa că îl controlez săptămânal să văd dacă a spălat putina.

Aș fi vrut să fie întuneric. Ar fi mers de minune cu vremea câinească de afară. Am uitat că ieri “s-a dat ora înainte” iar ceasul meu intern s-a simțit bulversat. Ieri am întârziat o oră iar astăzi m-am trezit cu o oră mai devreme. Deși nu s-a schimbat nimic în aceste 48 de ore, mă simt schimbat, parcă am impresia aia vagă de deja-vu care te face să stai cu ochii larg deschiși pentru a capta realitatea din plin.

Cine dă frate ora înainte și înapoi?

Când eram mic iar bunică-mea îmi zicea dimineața, serioasă, cu deosebită importanță că “aseară s-a dat ora înainte”, îmi imaginam un moșuleț cu dioptrii groase, îmbrăcat în niște pantaloni din postav maro, murdar de vaselină pe mâini, potrivind un orologiu masiv, d-ăla gen “pendulă” cu cuc. Închis împotriva voinței lui într-o hală a Guvernului, prin ceva bază militară secretă din inima munților, mi-l imaginam pe moș ca pe Mr. Gepeto, taică-su lui Pinochio, meșterind la ceasuri vechi, deșteptătoare sau silențioase, cu cuc sau fără. Mă întrebam, în naivitatea pe care doar vârsta copilăriei mi-o putea da, de ce dracu are Guvernul nevoie să dea ora înainte și înapoi? Ce știu ei de noi nu știm?

Anii au trecut și întrebarea, deși explicată între timp din punct de vedere matematic de google, rămâne:

De ce e nevoie ca astăzi, în secolul XXI, când alte state depun eforturi să găsească spre exemplu, metode energetice alternative, noi încă ținem această “tradiție” economistă, apărută prima dată prin preajma primului război mondial? Doar “pentru că rușii o făceau”?

Sort:  

Asta cu ora îmi aduce spre amintire, ceva vorbe spuse de un înțelept nativ american.

Doar oamenii albi pot crede că dacă tai o fâșie din partea de sus a unei pături, și apoi o coși in partea de jos, atunci vei avea o pătură mai mare.

Aproape că începusem să te compătimesc, până când am citit 7k de recuperat :))).
Abia atunci mi s-a făcut milă de tine cu adevărat :)))).
Încă o postare care m-a făcut să râd, mai trec pe aici.

Măcar de-ar fi banii mei :(
Am un angajator străin despre care Liviu și Călin ar zice că "trage bani afară din țară"

Diaspora românească face același lucru pentru alte țări. Doar că din poziția de angajat ;).

Your Post Has Been Featured on @Resteemable!
Feature any Steemit post using resteemit.com!
How It Works:
1. Take Any Steemit URL
2. Erase https://
3. Type re
Get Featured Instantly & Featured Posts are voted every 2.4hrs
Join the Curation Team Here | Vote Resteemable for Witness

Daca ai probleme la recuperare te ajut cu mare drag

@resteemator is a new bot casting votes for its followers. Follow @resteemator and vote this comment to increase your chance to be voted in the future!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 59605.49
ETH 2607.69
USDT 1.00
SBD 2.42