En Güzel Anılar Sizin Olsun

in #steempress6 years ago


NEVŞEHİR 2016
Yine bir fotoğraf gezintisinden güzel anılarla sizlerleyim... Mevsim bahardı ve sevdiğim insanlarla bir aradaydım. Bütün organizasyonu ben yönettim burada Çorum'da kararlaştırdık. Harika bir hafta sonu tatili bizi bekliyordu. Önce mütevazi bir cave hotel (mağara otel) ayarladık. Tatlı şirin ve Nevşehir'in doğasını hissettiren güzel bir oteldi. Toplam 8 kişiydik her yaştan ve çok farklı mesleklerden insanlar bizimleydi. Doktorumuz, öğretmenimiz, ev hanımımız, öğretim üyemiz, lise öğrencimiz, mühendisimiz ve tabi ki bizler yani üniversite öğrencileri (aramızda birde yabancı uyruklu bir misafirimiz de vardı). Tatilimizin harika olacağını biliyorduk ve yola çıkmak için sabırsızlanıyorduk. Önce araç ayarladık. Yine mütevazi bir minibüs şoförüyle birlikte. Şoför abimiz o yöreyi gayet iyi bildiği için rehberlik görevini de üstlendi. Yolculuk boyunca şarkılar söyledik ve İç Anadolu'nun eşsiz doğasını seyrettik. Her bölgenin kendine ait has güzellikleri var tıpkı insanlar gibi. Karadeniz de yolculuk ederken yeşilin ve mavinin sayısız tonlarını görebiliriz yada Doğu Anadolu'da yolculuk ederken yüksek dağların ürkütücü ve bir o kadar da eşsiz görüntüsüyle karşılaşabiliriz. Ancak burası İç Anadolu. Burada her renkten bir ton var. Devasa dağlar yok ama muhteşem örüntüler ve yamaçlar görebileceğimiz doğal güzellikler var. Havası diğer bölgelere göre kuru. Sıcak havası insanı bunaltmaz ve oturduğunuz yerde terlemezsiniz. Tabi ki kışlar çok sert geçer...

Nevşehir 2016
Yeri geldi söyleyeyim. Gittiğimiz net tarih aklımda değil ama 2016 'nın İlk bahar mevsimi diyebilirim. Doğanın bize "Günaydın" dediği mevsim. Kuşların, çiçeklerin, arıların bayram ettiği mevsim.  Bir çoğumuzun en çok sevdiği mevsim. Ama ben her mevsimin ayrı güzelliği olduğunu düşünüyorum ve her mevsimi gerçekten çok seviyorum. Eğlenceli yolculuğumuz sona erdi. Nevşehir'e ulaşınca ilk işimiz güzel bir kahvaltı yapmak oldu. Kahvaltımızı Avanos  ilçesinin merkezinde bulunan Kızılırmak Nehri'nin altından geçtiği Asma köprü etrafındaki banklarda yaptık. Hayatımda ki unutulmaz kahvaltılardan biriydi. Öğrenciydim ve tahmin edeceğiniz üzere herşeye açtım. Çeşitli karakterlere sahip olan ekibimizin çeşitliliği mutfağa da yansımış olsa gerek sofrada her şeyden bol bol vardı. Zengin içerikli doyurucu bir kahvaltıdan sonra doğru Göreme ilçesine geçtik ve otelimize ulaştık. İlk fotoğraf da gördüğünüz deve kardeşimize gelelim. Onunla Zelve Açık Hava Müzesinde tanıştım. Etraf da bir çok yerli yabancı turist vardı ve orada ki işletmeler develer ile kısa gezintiler düzenliyordu. Bir çok insanın ilgi odağı oldular. Herkes dokunmak istiyordu yada üzerine binip  gezmek istiyordu. Ben dokunmak yada üzerine binmek istemedim...
DENKLANŞÖRE BASTIM !
Yine bir hayvan ve bu sefer yılanın aksine kocaman bir hayvan. Hayatımda daha önce deve görmüştüm ama hiç birine bu kadar yakınlaşmamıştım. Deve dizlerinin üzerine oturmuştu ve kafası benim kafamla hemen hemen aynı hizadaydı. Geviş getiriyordu ve etrafındaki insanları hiç umursamıyordu. Oysa ki bütün ilgi odağı oydu. Yine aşama aşama yaklaşma işlemi gerçekleştirdim. Bu sefer dik kadrajı tercih ettim çünkü civardaki kalabalığın fotoğrafımda gözükmesini istemedim. Kadrajı kafamda belirlemiştim. Her yakınlaşmamda kafamda ki fotoğrafı elde edeceğime inancım arttı ve işte o an. Denklanşöre bastım. İstediğimi elde etmiş bir şekilde sessizce yanından ayrılıp gezintime devam ettim... Yazılarımda her zaman söylemek istediğim şu oldu:
  1. Fotoğrafı makine ile çekmeden önce hayal gücünüzle çekin.
  2. Ardından bulunduğunuz ortamın şartlarını göz önünde bulundurarak fotoğrafı gözünüzle çekin.
  3. İki fotoğraf birbirine oturuyorsa eğer makineyi elinize alın ve fotoğrafı makineniz ile çekin.
Sonuç mu?

İşte Sonuç...
Bir sonraki yazılarımda yine gezilerimden hikayeler anlatmaya ve fotoğraflarımı sizlerle paylaşmaya devam edeceğim. Arşivim günden güne genişliyor ve bende günden güne kendimi geliştirdiğimi hissediyorum. Fotoğraf alanında ki ilk heyecanımı bundan önce ki yazımda sizlere anlatmıştım. Hala okumadıysanız okumanızı tavsiye ederim. O yazının bağlantısını hemen aşağıda bulabilirsiniz. Güzel günler geçirmeniz dileğiyle...

Posted from my blog with SteemPress : https://sametceylan.timeets.xyz/2018/06/29/en-guzel-anilar-sizin-olsun/
Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by sametceylan from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64449.70
ETH 3164.37
USDT 1.00
SBD 3.87