You are viewing a single comment's thread from:

RE: Primul articol in română

in #ro6 years ago

Mi-ar place sa inteleg mai bine cum se iau deciziile la nivelul Steemit Inc. fiindca de fapt de asta o sa depinda daca Steemit sau o alta platforma de tip "blockchain-based community content creation and curation" va reusi. Se poate chiar ca Facebook sa incorporeze technologia blockchain. Dar adevarul este ca tehnologia ramâne o unealta ce permite creearea unui mecanism bun de stimulare a creatiei si de selectare a celei de calitate. Dar o unealta nu face treaba singura, tot trebuie cineva care sa stie sa o foloseasca. Si mie imi place sa scriu in engleza dar paradoxal am impresia ca din cauza cacofoniei (toata lumea scrie in engleza) am o audienta mai mica in engleza decât când scriu in franceza sau româna ! Uita-te la "author rewards-urile" mele is o sa vezi ca am avut mai mare influenta cu articolul in franceza si cu acesta in romana decât cu cele in engleza! In engleza nivelul de zgomot de fond e mult mai mare, nu te aude nimeni ...

Sort:  

Da, exact. "Zgomotul de fond" e mai mare in engleza pentru ca e mult mai raspandita. Si e mai greu sa intri pe "piata" cu articole in engleza, mai ales cand nu esti vorbitor nativ. Practic asta e o batalie pe care fiecare si-o alege.

Pe termen lung rasplata e mai mare pe engleza sau pe anumite subiecte, dar si batalia e pe masura. Eu am ales engleza inainte sa intru pe steemit, pt blogul personal. Am vrut sa renunt si sa trec la limba materna acum vreo 2-3 luni, dar vorbind cu altii din domeniu mi-am dat seama ca in romania oportunitatile sunt mici. Chiar daca audienta se castiga mai rapid. Problema e ca dupa ce se castiga audienta respectiva, ea ramane foarte limitata. Iar resursele pe care companiile in Romania le aloca pt continut pe bloguri sunt mult mai mici decat pe piata internationala.

In plus, am cunoscut foarte multi straini, de prin toate colturile lumii, care mai citesc articolele mele si sunt cel putin 1/3 din audienta momentan, iar engleza e singura limba comuna. Mai mult, cred ca romanii care cauta sa citeasca ce mai scriu eu din cand in cand cunosc suficient de bine engleza incat sa priceapa ce zic acolo.

Multumesc pentru raspunsuri si implicare! :)

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 58248.35
ETH 3136.18
USDT 1.00
SBD 2.36