[Travel_011] Legoland kontra Chorwacja

in #polish5 years ago (edited)

LvsC.jpg

Pewnego roku miałem dylemat dokąd pojechać na wakacje, ponieważ każdy z członków mojej rodziny miał inny pomysł.

Mój syn pragnął zobaczyć Legoland, bo wówczas miał etap fascynacji Lego i wszystkiego co z nim związane. W domu klocki atakowały ze wszystkich stron. W każdej szafce czy szufladzie można było znaleźć klocki, instrukcje do budowania lub gazetki z nimi związane. Na marginesie, nie wiem czy wszyscy tak mają, ale ja z żoną często spieraliśmy się jak najlepiej przechowywać te klocki, w postaci złożonych zestawów czy w pudełkach jako kupki elementów. Pierwsza opcja zajmuje bardzo dużo miejsca, druga jest bardziej ekonomiczna i praktyczna m.in. angażuje mniej przestrzeni i odpada problem wycierania z nich kurzu;) Jako dobrze ułożony inżynier starałem się jakoś ogarnąć ten chaos. Kupiłem więc pudła dla majsterkowiczów z masą dużych przegródek, aby posegregować klocki na grupy np. koła, ludziki, elementy jednopolowe, dwupolowe itp. Dzięki temu w każdej chwili można było łatwo odnaleźć dowolny klocek. W całości zostały tylko zestawy aktualnie najciekawsze oraz twórcze modyfikacje syna.

Wracając do tematu. Moja żona z kolei chciała spędzić wakacje w Chorwacji, bo tam piękne krajobrazy, pewna pogoda, słońce, przejrzysta woda w morzu, no i oczywiście korzystne ceny. Ja patrząc na to z boku byłem rozdarty, bo jako duży chłopiec chętnie zobaczyłbym miasto z klocków, ale i odpoczął w ciepłym kraju. Chciałem oczywiście zadowolić wszystkich. Otworzyłem więc mapy w Google i zastanawiałem się jak to zrobić, aby przez cały wyjazd i długo po nim nie słuchać czyichś narzekać i niezadowolenia. Patrząc na mapę wyglądało to nieciekawie. Od kolebki klocków lego w Danii do granicy Chorwacji było ponad 1500 km. Trudno to wykonać, aby połowy urlopu nie spędzić w podróży. Trzeba było więc wymyślić jakiś kompromis…

mapa.jpg Źródło: Mapy Google.

Rozwiązanie problemu pojawiło się dość niespodziewanie. Któregoś dnia syn otrzymał list z klubu lego, którego był członkiem. W przesyłce znajdował się darmowy bilet do Legolandu, który można było zrealizować w parku Lego w Danii lub w Niemczech. Dopiero wówczas dotarło do mnie, że miasteczko z klocków można odwiedzić również u naszych zachodnich sąsiadów. Park ten może nie jest tak bardzo rozbudowany jak w Danii, ale wystarczająco duży, aby spędzić w nim ciekawie co najmniej cały jeden dzień (jego atrakcje opiszę niebawem). I to właśnie był poszukiwany przeze mnie kompromis. Dodatkowo z żoną również poszliśmy na pewne ustępstwo i zamiast jechać na daleką Riwierę Makarską czy do Dubrownika, tym razem postanowiliśmy zwiedzić północną Chorwację. Ostatecznie stanęło na tym, że podczas jednego wyjazdu wakacyjnego odwiedziliśmy najpierw Legoland w Niemczech, a potem pojechaliśmy na Półwysep Istria, znajdujący się tuż za granicą słoweńską. Istria, która dawniej należała do Włoch, zaskoczyła nas po wieloma względami, ale to już historia na oddzielny wpis.

Sort:  

Czekam na ciąg dalszy i pozdrawiam z Grecji :)

Gratulacje! Twojej wysokiej jakości treść podróżnicza została wybrana przez @saunter, kuratora @pl-travelfeed, do otrzymania 100% upvote, resteem oraz podbicia całym trailem @travelfeed! Twój post jest naprawdę wyjątkowy! Artykuł ma szansę na wyróżnienie w cotygodniowym podsumowaniu @pl-travelfeed. Dziękujemy za to, że jesteś częścią społeczności TravelFeed!

komentarz.png

Dowiedz się więcej o TravelFeed klikając na baner powyżej i dołącz do naszej społeczności na Discord.

Hello splife!

Congratulations! This post has been randomly Resteemed! For a chance to get more of your content resteemed join the Steem Engine Team

!tip 0.1 hide

Congratulations @splife! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 700 upvotes. Your next target is to reach 800 upvotes.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

Are you a DrugWars early adopter? Benvenuto in famiglia!
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 63867.81
ETH 3135.89
USDT 1.00
SBD 3.84