Czy doświadczenie na Steemit pomoże mi znaleźć pracę? Spontaniczny Blog z Życia #4

in #polish6 years ago

Cześć!

Postanowiłem spróbować zmienić branżę. Od dłuższego czasu piszę artykuły i blogi. Daje mi to dużą satysfakcję oraz możliwość dotarcia swoim słowem do całej polskiej społeczności Steemit i nie tylko. Potanowiłem rozejrzeć się za pracą redaktora. Mimo braku doświadczenia etatowego w tej kwestii, artykuły napisane na Steemit mogą stanowić całkiem ciekawe portfolio, nie mówiąc o tych konkursowych, które wyszły mi najlepiej. Niektóre (tak jak ten) to luźne blogi o codziennych sytuacjach. Pisanie innych zajmowało mi nawet 4 godziny, gdyż wymagały długich poszukiwań źródeł. Nie wspomnę już o samodzielnym pisaniu Gameeit, gdy był jeszcze czasopismem, bo później przekształcił się w redakcję. To czasami ciągnęło się kilka dni. Pisanie o grach wbrew pozorom nie zawsze jest przyjemne, bo nie każda gra dostarcza wymaganej przeze mnie porcji rozrywki. Tak czy siak, na moim koncie jest już ponad 500 postów i nawet nie wiem kiedy ten czas upłynął, a minęło wiele miesięcy.

Rozpocząłem wielki research i ocenę szans powodzenia zostania redaktorem bądź copywriterem. Pierwsza opcja wiązałaby się z pracą etatową. Tutaj liczę, że dla potencjalnego pracodawcy ważniejsza będzie jakość tekstu, niż dyplom studiów dziennikarskich czy zdobyte doświadczenie zawodowe. Przeszkodę stanowić może lokalizacja, gdyż większość tego typu ofert płynie z Warszawy, która w chwili obecnej jest mi po prostu zbyt daleka. Chociaż wiem, że czasami istnieje możliwość podjęcia pracy zdalnej. W przypadku copywritera na początku mógłbym przyjmować zlecenia, aby w końcu zbudować silną markę. Nie jest to oczywiście łatwe, a dłuższa perspektywa takiej pracy wiąże się z ryzykiem i dużą niepewnością. Dochodzą do tego umowy, faktury, rachunki, pity, zusy i innego tego typu rzeczy, do których totalnie nie mam głowy. Zawsze byłem uczciwy wobec systemu podatkowego, lecz jedynym obowiązkiem było wypełnienie i wysłanie PIT-u.

Mimo wszystko wysłałem dziś pierwsze CV wraz z wybranymi artykułami (w formie dokumentu z linkami do Steemit, reklamujmy się, a co!) i na tym na pewno nie skończę. Chciałbym robić zawodowo to co najbardziej lubię, czyli pisać. Czy blogowanie na Steemit i robota dla Gameeit wystarczy? Wyjdzie w praniu. Zdaję sobie sprawę, że dla wielu pracodawców to za mało, ale być może znajdzie się ktoś, kogo zainteresuje moja aplikacja. Oczywiście ze Steemit nie zrezygnuję. Gdybym chciał to zrobić to już dawno wykonałbym Power Down. Naprawdę jestem tu z pasji, chociaż głęboko wierzę, że dla naszych tokenów jeszcze przyjdą lepsze czasy. Wiem, że są tu osoby, które mniej lub bardziej wiązały się z różnymi redakcjami. Chętnie przyjmę rady od Was. Gdzie szukać pracy? Jakie są realne szanse? Jak wyglądała Wasza przygoda? Wiem, że łatwo nie będzie, ale czego się nie robi, aby robić to co się kocha?

Pozdrawiam i dziękuję swojemu stałemu gronu czytelników, że jeszcze Was nie zanudziłem. No i powolutku znowu znajduję czas na artykuły przyrodnicze :)

Sort:  

Congratulations @rolsonpatison! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 250 as payout for your posts. Your next target is to reach a total payout of 500

Click here to view your Board of Honor
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard:

The Meet the Steemians Contest is over - Results are coming soon ...

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Inżynier budownictwa się zgłasza, który rzucił robotę i zajął się copywritingiem ;) Da się tak żyć i jest to całkiem przyjemne życie. Choć nie ukrywam, że pisanie również może znużyć. Tylko zapewne duży w tym problem mojego charakteru, gdyż nudzę się po prostu wszystkim :D

Jesteś freelancerem czy po prostu współpracujesz z jakąś firmą? Jak wyglądały początki? Gdzie radzisz założyć portfolio :) ?

Freelancer. Zacząłem od serwisów pośredniczących i po pierwszych miesiącach zostałem zauważony przez większych zleceniodawców i teraz dostaję tyle zleceń, że pracując po 6h dziennie nie jestem w stanie nadążyć ze wszystkim ;) Można tu jakoś wysyłać prywatne wiadomości? Nie chcę tak walić linkami publicznie, bo nie wiem czy to tutaj pożądane jest, a powiedziałbym Ci skąd zaczynałem ;)

Super, napisz mi proszę na czacie dokładniejsze informacje :)Prawy górny róg i steemchat, tam znajdziesz mój nick :)

Ale myślę, że nic się nie stanie jak wrzucisz tu chociaż linki tych serwisów oraz jakie miejsce polecasz do ogarnięcia portfolio :]

Wybacz, że dopiero teraz, ale ogarnianie tego Steemit to ciężkie zajęcie. Tak nieczytelne i niefunkcjonalne to to jest, że masakra ;) Korzystam z serwisu goodcontent.pl Zacząłem to robić hobbystycznie, żeby dorobić sobie stówkę lub dwie miesięcznie. Nałapałem tam tyle kontaktów, że mogłem zacząć robić to na pełen etat. Portfolio nigdzie i nigdy nie robiłem, bo nie musiałem. Ludzie sami się zgłaszają do mnie jak potrzebują czegoś i to w takich ilościach, że nie wyrabiam więc nie mam na razie potrzeby. Jak biznes zacznie się sypać to po prostu zajmę się czymś innym ;P

Dzięki za rady! Ja wysłałem narazie próbny tekst na textbrooker i zaakceptowali oceniając artykuł na 4 gwiazdki, czyli wyśmienity. To dobry prognostyk. Dodatkowo ogarniam sobie useme. Skoro piszesz, że pełen etat, to rozumiem, że pisząc 8 godzin da się z tego wyżyć? :) Wszystko piszesz o umowę o dzieło?

Tak, głównie jest to umowa o dzieło, czasem zlecenie. Pisanie w ciągu miesiąca zajmuje mi około 100h i jestem w stanie z tego zrobić bardzo przyjemną wypłatkę, która starcza na wszystko i pozwala na zrobienie sobie 1,5 miesiąca wakacji, a i jeszcze zostaje (przynajmniej tak było w tym roku). Oczywiście na początku nie ma opcji, że tak Ci będzie szło więc przygotuj się, że zanim zaczniesz wyciągać konkretne zarobki minie przynajmniej pół roku.

Powodzenia w tym! Jak przetrzesz szlaki, to chętnie pójdę w Twoje ślady :D

Dziękuję! Z tego co kojarzę to w redakcjach są korektorzy :)

powodzenia!
kibicuję!!
:)

Congratulations @rolsonpatison! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 1750 upvotes. Your next target is to reach 2000 upvotes.

Click here to view your Board of Honor
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

The Meet the Steemians Contest is over - Results are coming soon ...

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 63312.28
ETH 2601.44
USDT 1.00
SBD 2.79