Mam kły i nie zawaham się ich użyć…czyli trochę refleksji o książce 🤔

in #polish5 years ago

Są takie książki do których często wracamy, takie książki, które możemy czytać i nie mieć dosyć...jedną z takich pozycji, oczywiście dla mnie, jest “Wywiad z wampirem” autorstwa Ann Rice.

Pomyślicie zapewne, no oszalała, taka książka, ale że co ? no jak ? dlaczego ?
To trochę tak jak pierwsza miłość, pierwsze zauroczenie, tak było właśnie w tym przypadku. Była to moja pierwsza “dorosła” książka 😁 Pamiętam, że po jej przeczytaniu po prostu zachłysnęłam się tym mrocznym, zmysłowym i tajemniczym światem. Odurzyło mnie piękno przedstawionych w książce wampirów. Porwał mnie bez reszty ten świat opisany przez Ann Rice. No i jak to w przypadku nastolatki, która jak by nie było, nie grzeszyła urodą, godzinami potrafiłam znikać w swoim świecie marzeń 😅

IMG_20181121_165537_550.jpg

“I wiem, że Twoja samotność, nawet wypełniona miłością, jest tak straszna, że prawie nie do wytrzymania.”
Anne Rice – Wywiad z wampirem

Tak jak wspomniałam bardzo często wracam do tej książki ale razem z tym jak przybywa mi lat odbieram ją zupełnie inaczej.
W dalszym ciągu potrafię bez reszty zatopić się w tym mrocznym świecie stworzonym przez Ann Rice ale widzę też, że jest to książka, która porusza takie tematy jak utrata człowieczeństwa, samotność, odkrywanie własnego wnętrza, tęsknota, miłość i nienawiść.
Wampiry przedstawione w tej powieści choć tak idealne, perfekcyjnie piękne płacą ogromną cenę za życie wieczne, bogactwo i wieczną młodość…
Dużą uwagę w powieści przykuwa również tło historyczne i sposób w jaki zostało nam przedstawione, czytając czujemy się tak jak by to była epoka nam współczesna. Jak byśmy byli w centrum wydarzeń. To jak przepiękny obraz namalowany ręką samej pisarki i za to należą jej się ogromne brawa.

“Wydało mi się nagle, że ta noc jest tylko jedną z tysięcy innych nocy, nocą, która przechodzi w następną i następną, tworząc wielką linię nocy, której końca na próżno by szukać."
Anne Rice – Wywiad z wampirem

Choć “Wywiad z wampirem” to żadna nowość literacka, uważam, że warta jest tego aby poświęcić jej swój czas. I naprawdę gorąco polecam. Jest to najlepsza książka z całego cyklu “Kroniki wampirów”

Sort:  

Congratulations @patsi! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 50 upvotes. Your next target is to reach 100 upvotes.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemWhales has officially moved to SteemitBoard Ranking
SteemitBoard - Witness Update

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Książki nie czytałem, ale ekranizacja bardzo mi się podobała i chętnie jeszcze kiedyś ją obejrzę.

Książka w moim odczuciu jest naprawdę jak magnes ale ekranizacje też uwielbiam 🙂

Bardzo ciekawy artykuł, gdzie ciekawie przedstawiasz twoje spotkanie z ta książką :) Widziałem niestety tylko film ale kiedyś muszę przeczytać książkę bo jednak klasyk filmowy wziął się z klasyka książkowego. Świetne zdjęcie zrobiłaś czuć klimat mroku :)

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62559.43
ETH 3092.10
USDT 1.00
SBD 3.86