O tym co się wydarzyło w trakcie wczorajszego spotkania "Startup Bez Tajemnic" oraz dlaczego musiałem wyjść w ramach protestu.

in #polish6 years ago


Wczoraj na Politechnice Wrocławskiej miało miejsce spotkanie na temat kryptowalut, w ramach Startup Bez Tajemnic vol. 5. Miałem okazję być jednym z 4 prelegentów występujących tego dnia.

Swoja drogą, chciałbym Was przeprosić za wczorajsze naruszenie dobrych zwyczajów tagu #polish, tj. opublikowanie posta z tagiem #polish, pomimo tego, że nie był on w języku polskim.

Najzwyczajniej w świecie, tuż przed moim wystąpienie, została zmieniona kolejność prelegentów i nagle okazało się, że muszę wystąpić jako pierwszy. Po prostu nie zdążyłem przygotować też polskiej wersji posta, by ten był dwujęzyczny. Opublikowałem go jednak mimo wszystko z tagiem #polish, gdyż plan był taki, by zaraz po występie, zanim post stanie się popularny, dodać też opis po polsku. Tak się jednak nie stało, bowiem nagle podczas spotkania stała się dość nieoczekiwana przeze mnie rzecz...

O tym jak przez nie uwagę, można wejść na minę

Jak już wspomniałem, w agendzie było 4 prelegentów. Na facebooku zostali oni przez organizatorów opisani w ten sposónb:

➡ dr hab. Witold Srokosz, prof UWr, radca prawny - "Ethereum czyli alternatywa dla Bitcoina"

➡ Krzysztof Szumny - software developer, bloger, ex-startup-owner, współorganizator Wrocław Blockchain Meetup - "Zdecentralizowane media społecznościowe oparte o blockchain"

➡ Wojtek Grzelak, CEO & Founder w Quantor - "Token + P2P = Rewolucja"

➡ Piotr Wach, Inwestor, trader i entuzjasta rynku kryptowalut. Wśród znajomych nazywany CryptoFreakiem - "Praktyczne podejście do tradingu + jaki styl handlu wybrać dla siebie"

Mnie przestawiono na pierwsze miejsce. Jeżeli ktoś chce zobaczyć zdjęcia, to zapraszam tutaj. Nagrania mojego wystąpienia niestety nie było.

Jako drugi prelegent wystąpił pan "profesjonalny trader", który ni z tego ni z owego nagle zaczął naganiać na.... DasCoina :(

I co ciekawe, ten fragment ktoś już nagrał:

Prawda jest taka, że w tamtym momencie zdałem sobie sprawę, że jako prelegent kolokwialnie sam nawaliłem. Nie sprawdziłem dokładnie kim są inni prelegenci, którzy będą występować. A dosłownie 2 minuty i Google by wystarczyły, by nie wpakować się na minę.

A co by się stało, gdyby po swojej prelekcji po prostu wyszedłbym nawet nie wiedząc, co będzie promowane przez kolejnego prelegenta zaraz po moim wystąpieniu? Ludzie zapamiętali by jedno - że byłem tam, gdzie ludzie naganiali na piramidę finansową i swoją obecnością tam legitymizowałem takie przedsięwzięcia.

Apel do organizatorów konferencji i do prelegentów

Chciałbym zatem wystosować krótki apel nie tylko do organizatorów konferencji, ale przede wszystkim do innych prelegentów, by nie popełniali moich błędów i sami upewniali się, że wiedzą w jakim towarzystwie przyjdzie im mówić o nowych technologiach.

Jak pokazuje praktyka, to, że jakaś konferencja jest organizowana w siedzibie znanej firmy albo uczelni nie jest żadną gwarancją jakości prezentowanych treści.

Ostatecznie w tym przypadku na szczęście nie wyszło to znowu tak najgorzej. Po szybkim pytaniu do publiczności, na sam koniec został zorganizowany panel dyskusyjny "pseudowaluty vs. kryptowaluty".

W mojej ocenie, w panelu tym kilka najważniejszych rzeczy zostało wyprostowanych, natomiast z tego powodu, że został on zakończony przed wyjaśnieniem wszystkich kwestii, piszę ten post m.in. po to by zalinkować do materiału Wojciecha Kwiatka z Crypto@Cracow, w którym to Wojtek bardzo celnie podsumował kwestie:

"Pseudowaluty vs. Kryptowaluty"


(Oglądać od 29m42s.)


Istnieje duża szansa, że @cheetah zakwalifikuje ten post jako duplikat, bowiem zanim opublikowałem ten post tutaj, wrzucałem go m.in. na Facebooka (grupa Bitcoin Polska - dla większego zasięgu), oraz na wykop, gdyż okazało się że kilku mirków było dokładnie na tym spotkaniu.


▶️ DTube
▶️ IPFS
Sort:  

Hmm może zaprosili Pana "Trejdera" w ramach prowokacji, żeby ktoś potem ładnie go wyprostował? Zaczął temat, co potem umożliwiło przestrzeżenie nieświadomych osób o niebezpieczeństwie, a to w konsekwencji można uznać za pozytyw całego zajścia.

You could have made some noise :D ;)

Szanuje jebać naciągaczy

Nic wielkiego się nie stało, ale fakt - głupio wyszło. Ale zachowałeś się odpowiednio.


Czekaj na pismo od pewnej kancelarii tylko ciekawe jak wyślą wiadomość na pw... chyba przez memo.

Szanowny Panie Noisy

To było by naprawdę ciekawe. Pewnie chcieli by mnie "poprosić" o usunięcie treści opublikowanych w blockchainie Steem :) A to jest nie możliwe, więc tylko by nagłośnili to co chcieliby uciszyć.

Swoją drogą, gdyby faktycznie jakaś kancelaria się do mnie zgłosiła z pozwem, to poważnie rozważę działania mające na celu pozew zbiorowy przeciwko takiej kancelarii. Jest pełno osób, które dostały takie pisma od takich kancelarii, co miało być próbą ich zastraszenia.

Wysłali by zapytanie do swoich zleceniodawców a oni by musieli wytłumaczyć czym jest blockchain. Może sama kancelaria by się nawróciła :D

Co do pozwu, myślę ze na wykopie troszkę odważnych osób by się znalazło.

I to jest ciekawe jak taka akcja by się rozwinęła. Jest tylko jedna kancelaria która pilnuje spraw od 3 mlm osób, którzy reklamują Dashcoin, Faturecoin. I bacznie pilnują ich kont na Facebooku a kancelaria jest Wrocławiu i to stworzona prawdopodobnie przez ich znajomych po to żeby odstraszyć tych co masowo się przyczepili i nagłaśniają że to sc... Takie małe kancelarie to się zdmuchuje większymi. Więc nie ma się czego obawiać.

Gruba akcja :O

Nie sprawdziłem dokładnie kim są inni prelegenci, którzy będą występować.

Przesadzasz Noisy. Przecież właśnie inny prelegent po Twoim wyjściu wszedł z nim w polemikę. Nie popadajmy w paranoję. Nie przyjmowanie takich zaproszeń nie jest rozwiązaniem, bo wtedy nie ma pola do protestu.

A co by się stało, gdyby po swojej prelekcji po prostu wyszedłbym nawet nie wiedząc, co będzie promowane przez kolejnego prelegenta zaraz po moim wystąpieniu?

Wtedy inny prelegent by się odniósł do słów "trejdera" w swoim wystąpieniu.

Przecież właśnie inny prelegent po Twoim wyjściu wszedł z nim w polemikę.

I bardzo się z tego cieszę, że dr Witold Srokosz nie pozostał wobec tego obojętny. Myślę, że to właśnie dzięki obecności pana doktora przekaz ostatecznie poszedł jednoznaczny, że na takie rzeczy trzeba uważać.

Nie popadajmy w paranoję.

Będąc w przestrzeni crypto lekka paranoja jest jak najbardziej na miejscu. Inaczej bardzo łatwo można nadziać się na "kolejne super ICO" :) Inna sprawa, że po prostu dobrym zwyczajem jest się zorientować, z kim się będzie występować... tak po prostu. Z szacunku do innych prelegentów, by np. można było odnieść się z szacunkiem do pracy innych osób.

Taki mały research może wręcz później pozwolić na nawiązanie bardzo ciekawych kontaktów. Ja natomiast będąc nieco zajęty, zlekceważyłem to... i o mały włos mogło by być bubu :P

Natomiast, na zakończenie dodam tylko:

Selection_383.png

Nie ma tego złego... ;)

W sumie to ukazałeś że masz swój honor, ale mogłeś jakoś rzeczowo publicznie się do tego odnieść

i odniosłem, po tym jak ochłonąłem.

Ostatecznie w tym przypadku na szczęście nie wyszło to znowu tak najgorzej. Po szybkim pytaniu do publiczności, na sam koniec został zorganizowany panel dyskusyjny "pseudowaluty vs. kryptowaluty".

Po panu "traderze", występował kolejny prelegent, dr Srokosz. Gdy skończył, a gdy przygotowywał się kolejny prelegent, wziąłem mikrofon i zapytałem publiczność, czy chcieliby by mieć krótki "mini" ekstra wykładzić na temat tego jak rozpoznawać właśnie piramidy. Znaczna część publiczności odpowiedziała głośno "tak".

Co prawda ów "wykładzik" był w formie panelu, ale to może nawet lepiej. Było ciekawiej. Tam publicznie się odniosłem do tego co chciałem :)

Na ładną minę się władowałeś.

A jeszcze lepszą minę miał Noisy, jak usłyszał "krypto w pakietach" xD turlałem się ze śmiechu.

Widziałem to, mógł nie wychodzić, tylko zabrać mikrofon i pogonić tego Dascoinowca

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 64381.21
ETH 3475.67
USDT 1.00
SBD 2.50