You are viewing a single comment's thread from:

RE: [Tematy tygodnia #35] Życie na kredycie, czyli współczesne niewolnictwo.

in #polish6 years ago

Podając to wyliczenie, skorzystałem z kalkulatora kredytowego, więc nie są to dane wymyślone z głowy. Piszesz też, że jeżeli ktoś nam pożycza 200 tys. na 30 lat, to to musi kosztować, racja, tyle że w Polsce musisz spłacić 2x tyle lub więcej, w przypadku gdy na zachodzie koszty takiego kredytu są dużo mniejsze. Nie będę porównywał kredytów hipotecznych bo takich nie zaciągałem, ale brałem kredyt gotówkowy w wysokości 25 tys zł i dla porównania mam znajomego, który pracując w Austrii wziął też kredyt na taką kwotę, tyle że w €. On miał do spłaty nieco ponad 27 tys. €, a ja musiałem oddać 38 tys. zł. Dostrzegasz różnicę? Pod względem konsumpcyjnym gonimy za zachodem, szkoda że nie dzieje się tak samo pod względem zarobkowym.

Sort:  

kredyt gotówkowy jest zupełnie innym kredytem i jest o wiele droższy, biorąc kredyt pod hipotekę w DE wychodzą podobne kwoty, są podobne oprocentowania, bardzo zbliżone do naszych. wiem bo znajmomy brał. Sprawdzałem pod kątem swojego. nie wiem jak z wpłatą własną. za 220 000 zł spłacam 390 000 więc nie jest to dwa razy tyle czy więcej. Kalkulatory są mało dokładne też jeżeli chodzi o wyliczenia.

Z tego co piszesz twojego kolegę kosztował kredyt jakieś 9 000 zł a ciebie 13 000 zł no różnica jakaś tam jest. niestety trochę nam brakuje do zachodu.

Też trzeba patrzeć obiektywnie. Polaków z roku na rok stać na więcej, coraz więcej nowych samochodów jeździ, na leasingi nas powoli stać, Wakacje też się zmieniły z Kołobrzegu raz w roku na wycieczki zagraniczne. Podatki coraz wyższe, łatwo nie jest ale jakoś tam do przodu idziemy.

Masz rację, ale nie mogę się zgodzić z Twoim przeliczeniem, ponieważ znajomy zarabia w euro,a ja w złotówkach. Mając to na uwadze, jego odsetki wynoszą 2 tys. w walucie w której zarabia, a mnie odsetki wyniosą 13 tys. w walucie w której zarabiam. Na tą właśnie różnicę, chciałem zwrócić uwagę.

od tej strony to tak zgadza się, każdy zawód w PL jest niedowartościowany jeżeli chodzi o zarobki a ceny europejskie i co zrobić....

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 54960.01
ETH 2314.51
USDT 1.00
SBD 2.32