Czas rozdać kilka flag - ale spokojnie, trzeba sobie zasłużyć

in #polish6 years ago

Akcja miesiąc bez flagi już się zakończyła. Miałem napisać o tym jakieś swoje podsumowanie, ale miesiąc to naprawdę długo i przez ten czas było wiele ciekawych przypadków - ogólnie utwierdziłem się w teorii, że flagować prawie nikt nie chce, bo jest to po prostu z wielu względów niekorzystne dla użytkowników. Polish Cleaners zostali niesłusznie zwyzywani od najgorszych, zakalce i pręgierz się nie sprawdziły, bo nagradzały zgłoszenia, a nie samo flagowanie, a z kolei tarcza nawet dobrze nie wystartowała.

Dlatego ponownie zabrałem się od niedzieli za flagowanie i zdaję sobie sprawę, że prędzej czy później znowu będzie z tego jakaś afera. Trudno.

Oto lista rozdanych flag za plagiaty dla Polaków, w komentarzu do każdego z postów starałem się dawać uzasadnienie:

Jeżeli ktoś z powyższej listy chce podyskutować o swojej fladze to jestem otwarty na argumenty.


grafika: Denelson83


Jedna osoba pod dwoma nickami.
Marek Szumny - to ja.
@lukmarcus i @marszum.

Sort:  

Może małe ad vocem w obronie, albo w formie komentarza. Oflagowane posty od @magnapolonia. Zrobiłem mały research i to nie są teksty skopiowane bezpośrednio ze źródeł które podajesz a z PAPu. PAP udostępnia swoje materiały prasowe za opłatą (wiec na googlu ich nie wyszukasz) i portale które mają do nich dostęp mogą je wykorzystywać zgodnie z prawem. Przyjrzyj się artykułom na nawet dużych portalach prasowych w stylu onet, wp itd. Bardzo często to są dokładnie te same artykuły, czasami lekko zmodyfikowane lub z lekkim komentarzem, właśnie pobrane z PAPu. Była nawet kiedyś nawet taka akcja jak w PAPie się walnęli i napisali, że "Unia Europejska nałoży na Rosję sanki" i potem o tych nieszczęsnych sankach można było na każdym portalu przeczytać.

Jak to wszystko świadczy o poziomie polskiego dziennikarstwa, oczywiście tragicznie. Ale jest zgodne z prawem i właściwie plagiatem nie jest. Czy zasługuje na jakiekolwiek uznanie i wynagrodzenie? Moim zdaniem nie, pytanie natomiast czy zasługuje na flagę i jak działalność właściwie zgodna z prawem prasowym ma być traktowana w społeczności jest już pytaniem bardziej otwartym.

Zgadza się, dopóki ktoś ma podpisaną umowę z PAP i może te materiały kopiować. @magnapolnia ani razu nie wspomnieli, że takie prawo mają, a nawet nie wiem czy w ogóle zdają sobie z tego sprawę. Ich komentarz:

Tego typu wiadomości nie są PLAGIATAMI, Proszę zauważyć, że tekst na niezależnej i Gazecie Prawnej jest prawie indetyczny. Źródłem jest natomiast PolsatNews, a w typ wypadku to chyba nawet PAP. Faktem jest, że tego typu wpisy nie powinny się tu jednak znajdować. Natomiast w tym automacie do WorPressa nie ma możliwości zaznaczenia, co powinien on "zasysać" a czego nie. Chyba nie pozostaje nam nic innego jak przestać korzystać z tego narzędzia.

Ah, flaga w wielu przypadkach ma za zadanie wyzerować monetyzację danego postu.

No to przyznam że trochę mnie zagiąłeś. "chyba nawet PAP" - naprawdę? Jakoś domyślnie założyłem że normalnie zarejestrowane wydawnictwo, które poza prowadzenia portalu internetowego, wydaje czasopismo (bodajże miesięcznik) o tym samym tytule, książki, zarabia na działalności komercyjnej, ściąga pieniądze z reklam, przyjmuje darowizny, z którym współpracują takie osoby jak Braun, Żaryn czy Michalkiewicz funkcjonuje jednak na odrobinę innych zasadach...

Nie mówiąc już o tym że jednym z podstawowych założeń ideologicznych tego środowiska jest kwestia "świętych praw własności". Ale najwyraźniej już nie intelektualnych.

I dlatego może teraz mnie trochę zrozumiesz :)

Wbrew pozorom, plagiatów na polish jest całkiem sporo. Sam kiedyś z ciekawości skopiowałem jakiś tekst i wrzuciłem w google. Słowo w słowo wzięte z netu jak się okazało. Nawet ta sama grafika. Zero wkładu własnego. Easy money... Sam może nie jestem zbyt aktywną osobą na steemit (chwilowy brak czasu), ale codziennie przeglądam co nowego się pojawiło. Szukam treści, których nigdzie nie ma. Z taką też myślą przyszedłem tutaj. Dla ciekawych, oryginalnych tekstów doprawionych własnymi przemyśleniami. Nie wiem jak działali Polish Cleaners, ale zdecydowanie przydałby się ktoś do pilnowania tego punktu z regulaminu, który dotyczy plagiatów.

No patrzcie.... "bohater..."

A ty co zrobiłeś, aby Steem był lepszy?

Staram się od początku, żeby nie robić kopiuj wklej. Dobrze zapoznałem się z przyjętymi zasadami. Obserwuję wszystko i cenię wszystkie działania, aby Steemit miał sens i działał na zasadzie co moje to daje dla wszystkich, ewentualnie podeprzeć się oryginalnymi materiałami.
Temat dość ciężki i kontrowersyjny.
Szacuneczek dla wszystkich szeryfów. Pozdrawiam.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62014.91
ETH 2410.27
USDT 1.00
SBD 2.50