You are viewing a single comment's thread from:

RE: Przyczynek do dyskusji o moralności systemów SI.

in #polish7 years ago

Odpowiem Ci patrząc z baaardzo daleka.
Istnieje teoria mówiąca, że żyjemy w symulacji. Cały świat jaki znamy w tym i my jesteśmy symulowani.
Skoro świat to i ... nasze uczucia.

Według mnie jesteśmy maszynami. Biologicznymi maszynami. Każdy proces w naszym ciele da się zmierzyć i zasymulować. Poziom hormonów, jego wpływ na rejony mózgu.
Akcja zewn -> poziom hormonów -> odpowiedź neuronalna - > reakcja organizmu
Składamy się z procesów, które można skatalogować, opomiarować i odtworzyć.
W tym momencie dziejowym, mamy jeszcze za słabe narzędzia "biblioteczne", ale katalog się rozrasta powoli.

Sam nie wiem, jak będzie z uczuciami, ale w pewnych sytuacjach są potrzebne.
Np. choćby dla interakcji z człowiekiem. "Tworzymy - na własne podobieństwo".
Jak powiedzieli Kreatorzy - możemy osiągnąć co sobie zamarzymy...

Już dawno doszedłem do wniosku, że nie ma rzeczy niemożliwych. Trzeba tylko poczekać... Szkoda, że nasze okienko na Ziemi jest takie "krótkie"...

Sort:  

Jeśli masz rację, jesteśmy produktem cywilizacji, która zamiast rozwijać maszyny mechaniczne, poszła raczej w kierunku bioinżynerii. I teraz są dwie możliwości. Albo po prostu ich rozwoj przebiegał w inny sposób albo mechaniczne, pozbawione uczuć maszyny są niebezpieczne. Coś jak psychopata, który nie odczuwa niczego, więc kieruje się życiu wyłąznie logiką.

P.S. A teorię Ancestral Simulation kojarzę i szalenie mi się ona podoba. Jeśli zniknę na kilka dni ze Steemitu to znaczy, że postanowiłam napisać o tym jakieś opowiadanie ;)

maszyny mechaniczne, poszła raczej w kierunku bioinżynerii

Człowiek lubi systematyzować, wkładać do pudełek i szufladek.
Tak naprawdę to ...tylko nasz podział.

Prawdą jest tylko SŁOWO. ( w cyberkaznodziei to znajdziesz ) Informacja. Jak jest zaklęta bez różnicy. My mamy program w helisie DNA. Przyzwyczaiłaś się do swojej formy. Ale tak naprawdę nie ma to znaczenia. Informację z genomu możemy wczytać do kompa i wysłać mailem. To będzie duuuuuuuuuuuży mail :) Kiedyś odbudujemy...
Symulacja może wybrać klocki, które jej pasują.
Mogą być krzemowe.

P.S. Jesteś kobietą, u Ciebie dużą rolę odgrywa świat uczuć (tak sądzę) i odczuwasz bunt na wieść, że gdzieś tam będzie działał "blaszany myśliciel". (??? )
Mnie bardziej interesuje jak się z nim dogadać...
Na początku postu o autkach wyłożyłem skrót całej "filozofii" z ostatnich dni:
https://steemit.com/polish/@lugoshi/ene-due-czyli-kogo-dzis-zabije-twoje-autonomiczne-auto

napisać o tym jakieś opowiadanie

Czyżbym miał się znowu pośmiać ...

Kiedy mnie blaszani myśliciele nie przeszkadzają. Przynajniej dopóki mi nie zagrażają. Jeśli ktoś myśli i czuje,toforma nie ma znaczenia.

A symulacja może wybrać, co chce, jasne. Ciekawe, czy zdążymy się dowiedzieć, jak to naprawdę z tym wszechświatem jest. Pewnie nie. Szkoda. Czytałam ostatnio, że zgodnie z prawem Morre'a gdzieś około 2099 r. powinniśmy wynaleźć nieśmiertelność. Zdaje się, że minę się nią o włos. Cholernie szkoda. Nawet nie ze względu na samo wieczne życie, co na te wszystkie zmiany technologiczne i społeczne, których już nie zobaczymy :(

P.S. Właśnie nie wiem. Myślisz, że można pulikowaćopowiadania na Steemicie? Nie widzę tutaj żadnej beletrystyki.

Kiedy mnie blaszani myśliciele nie przeszkadzają. Przynajniej dopóki mi nie zagrażają. Jeśli ktoś myśli i czuje,toforma nie ma znaczenia.

Skoro pracuje nad tym wojsko i facebook to będą zagrażać. Na 100%.

A symulacja może wybrać, co chce, jasne. Ciekawe, czy zdążymy się dowiedzieć, jak to naprawdę z tym wszechświatem jest. Pewnie nie.

Czy będziemy szczęśliwsi? Najbardziej cieszy oczekiwanie na prezenty ...

powinniśmy wynaleźć nieśmiertelność.

Kusząca propozycja. Z drugiej strony oglądanie 1200 sezonu Dr Housa i wyjazd 10 000 na Karaiby mogą być nużące...
O trwałym związku już nie mówię...

Myślisz, że można pulikowaćopowiadania na Steemicie? Nie widzę tutaj żadnej beletrystyki.

Ja tu przebieram nóżkami z niecierpliwości, a ty się zastanawiasz. Ludzie trzymacie mnie....

Chciałeś opowiadanie, to masz opowiadanie. Mam tylko nadzieję, że nikt mnie tutaj za nie nie zje :)

P.S. Jak robisz cytaty w komentarzach? Ja też chcę!

'>' - znak większości odstęp.

Dziękuję!

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 62218.49
ETH 2445.41
USDT 1.00
SBD 2.62