You are viewing a single comment's thread from:

RE: Nadużycia na Steem - dyskusja

in #polish7 years ago (edited)

Zwróciłem kilka dni temu w swoim poście uwagę na brak podstawowych, jasnych zasad regulujących funkcjonowanie społeczności.

Zostałem zbyty wierszykiem przez użytkownika @lukmarcus .
(staram się nie przesalać)

Żadna z osób organizujących życie społeczności nie podjęła tematu.

Skoro kod dopuszcza takie zachowanie to dlaczego nie.... Kod jest prawem. :)

Uważam, że przyszłe spotkanie użytkowników #polish w Krakowie jest dobrym momentem na poruszenie kwestii braku unormowań.
Sam działam często "na czuja". Poradniki są super, ale to nie regulamin.

Wiem słowo "Regulamin" na anarchistycznym z natury portalu brzmi ... jak profanacja. :)

Sort:  

podrzucisz link do Twojego posta?

Czy to na pewno dobry post? Nie widzę aby @lukmarkus dodał tam jakiś komentarz

No ja właśnie nie wiem o co chodzi i nie mogę też dostać odpowiedzi...

Jest FAQ po angielsku :D Wiele rzeczy wyjaśnia

Powiedz mi czy FAQ wyjaśnia co zrobić z osobnikiem, który zrobił sobie ze steema maszynkę do zarabiania łatwej kasy?
Tam gdzie kasa, tam i patologie.
Ludzie w społeczeństwie zorientowanym na sukces materialny zrobią wszystko (każde świństwo) za kilka groszy...
A jak w grę wchodzą setki tysięcy...
Ten przypadek to pewnie wierzchołek góry lodowej...

Znalazłem netykietę:

https://steemit.com/steemit/@thecryptofiend/the-complete-steemit-etiquette-guide-revision-2-0

Okazuje się, że jeden z punktów brzmi: "nie flaguj postów tylko dlatego, że się nie zgadzasz z ich treścią".

:)

Niestety o banksterce nic a nic :)

Ale jednym z punktów dla których warto flagować jest

Disagreement on rewards

FAQ w miarę jasno określa co jest nadużyciem i są pewne sposoby do raportowania, ale nie sądzę, żeby były zbyt skuteczne:

You can report any abusive content to the #steemitabuse channel on steemit.chat.

Steemcleaners are a group of Steemians concerned with plagiarism, copy/paste, spam, scams and other forms of abuse on Steemit.
https://steemit.com/steemcleaners/@steemcleaners/announcing-steemcleaners-the-steemit-abuse-fighting-team

A znalazłeś może coś o multikontach?

multikonta możesz mieć

Możesz mieć, ok, ale chodzi mi o to, czy pisze coś jak z nich korzystać itp. No bo jak każdy założy sobie kilka kont i będzie sam sobie votował to jest bez sensu przecież...

Nie rozumiem tego w moją stronę, możesz wyjaśnić?

Tak, kod jest prawem. I ten sam określa coś takiego jak Disagreement on rewards oraz to, że każdy jest tutaj moderatorem.

Wydaje mi się, że kod należy traktować nie jako prawo (co jest dozwolone/zabronione), ale jako środowisko(co jest możliwe do zrobienia). Prawo może zostać określone przez społeczność, która funkcjonuje w ramach danego kodu/środowiska (Tak jak w świecie rzeczywistym: to że teoretycznie mam możliwość no nie wiem kogoś zastrzelić, nie znaczy automatycznie że mam do tego prawo). Co najważniejsze: ustanowienie prawa, zwłaszcza w społeczności dobrowolnej, nie powinno być odbierane jako ograniczenie wolności, wręcz przeciwnie, jako tej wolności zabezpieczenie. Dlatego o ile kod daje taką możliwość (na tym się zupełnie nie znam zwłaszcza że dopiero się zalogowałem;)), to byłoby dobrze, jeśli społeczność ustanowiłaby podstawowe prawa i narzędzia jego egzekwowania.

A kiedy ma być spotkanie w Krakowie?

Tu masz szczegółowe info.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 61068.10
ETH 2655.77
USDT 1.00
SBD 2.58