Ostatnio obejrzałem #28 - "Kingdom"

in #polish6 years ago

Po dwóch ostatnio obejrzanych dość ciężkich dokumentach "Taśmy Teda Bundy'ego" i "Rachunek sumienia" zapragnąłem dużo łatwiejszej w odbiorze rozrywki. W ofercie Netflixa trafiłem na południowokoreański serial kostiumowy. Jeżeli sięgam pamięciom to w swoim życiu oglądałem 2 lub 3 południowokoreańskie produkcje, filmy takie jak "Zombie express" czy "Braterstwo broni" wywarły na mnie bardzo dobre wrażenie, więc tym chętniej zasiadłem do oglądania tego sześcioodcinkowego serialu.

W serialu przedstawiona została fikcyjna historia umiejscowiona na półwyspie koreańskim gdzieś w XVIII wieku. Kraj odradza się po wykańczających wojnach z sąsiadami, które doprowadziły do ogromnej biedy i głodu. W tym samym czasie na królewskim dworze od jakiegoś czasu nikt nie widział króla, zaczynają się plotki o jego śmierci. Dostępu do głowy państwa broni jego młoda ciężarna żona i jej rodzina, nawet książę Chang - następca tronu nie może zobaczyć ojca.

W pałacu mają miejsce dziwne rzeczy, zaczynają ginąć młode dwórki, próbujący odkryć prawdę książę Chang znajduje w pałacu krwiożercą bestię, a w walce z poplecznikami swojej macochy zabija jej brata. Niesłusznie uznany za zdrajcę książę następca tronu serwuje się ucieczką z pałacu, na prowincji odkrywa, że tajemnicza choroba zabija ludzi i przemienia ich w zombie, które nocami polują na innych ludzi. Postanawia uratować swoich poddanych i wyrusza w niebezpieczną podróż, aby stawić czoła siłom zła.

zx.jpg

Młody książę decyduje się na walkę ramię w ramię ze swoimi podwładnymi w walce z hordami zombie, ale musi stawić czoła również członkom rodziny swojej macochy, którzy pałają żądzą zemsty za zabicie jej brata. Oczywiście toczy się również walka o królewski tron, młoda ciężarna królowa dąży do jak najszybszego szczęśliwego rozwiązania, gdyż męski potomek pozwoli jej utrzymać władzę.

as.jpg

Świetny serial, pomimo tego, że nie przepadam za produkcjami z biegającymi zombie, ten serial bardzo mi się spodobał, połączenie tematu zombie z serialem kostiumowym, intrygami i walką o królewski tron jest moim zdaniem strzałem w dziesiątkę. Jestem zdumiony udanym połączeniem różnych gatunków. To jest naprawdę świeży pomysł, aby umieścić zombie w koreańskim średniowieczu (dynastii Joseon) bezpośredni kontrast do większości filmów zombie, które oglądamy na co dzień, umiejscowione w nowoczesnym krajobrazie miejskim.

sx.jpg

W serialu przedstawiony jest skrajnie hierarchiczne koreańskie społeczeństwo, w którym nawet po śmierci ciała bogatych są grzebanie a biedaków palone. Pod względem estetyki wizualnej serial prezentuje się oszałamiająco! Niesamowite zdjęcia, reżyseria, kostiumy, miejsca, sceny akcji, to jest naprawdę świetne widowisko.

Jedyny minus to zbyt mała liczba odcinków, gdyż sześć około 50 minutowych odcinków to zdecydowanie za mało, nie mogę się doczekać drugiego sezonu!

Moja ocena serialu 9/10

Oczywiście jest to moja subiektywna ocena, każdy ma prawo do własnej, dlatego polecam obejrzeć ten serial i samemu wyrobić sobie własne zdanie. A jeżeli widziałaś/eś już ten serial to chętnie poznam Twoją ocenę.

Sort:  

🏆 Hi @lesiopm! You have received 0.1 STEEM reward for this post from the following subscribers: @cardboard
Subscribe and increase the reward for @lesiopm :) | For investors.

Update suba ;) !subscribe 0.3

Południowokoreański serial kostiumowy z Zombie? Brzmi kuriozalnie, ale i niezwykle interesująco :D

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 58474.85
ETH 2500.10
USDT 1.00
SBD 2.39