Shinjuku Gyoen National Garden w Tokio

in #polish5 years ago

IMG_0118.JPG

Cyprysy, tulipanowce, cedry himalajskie, platany, pędy bambusa... gdy spacerowałam po parku Shinjuku Gyoen w Tokio co chwila natrafiałam na drzewa, kwiaty i krzewy, których do tej pory nie miałam okazji zobaczyć na żywo. Czułam się niemal jak botaniczny odkrywca ;) Jasne, bywałam w ogrodach botanicznych, gdzie występował m.in. miłorząb japoński, ale tam było go zdecydowanie mniej. Tu każda roślina występowała w swoim naturalnym środowisku, co przekładało się na liczebność i okazałość.

IMG_0098.JPG

Przy wejściu do parku znajduje się mapka oraz plakat informacyjny z opisami kwiatów, jakie można znaleźć w Shinjuku Gyoen. Niestety większość informacji, nawet w tak turystycznych miejscach pisana jest jedynie po japońsku.

20191101_153118.jpg

Chwilę po wejściu zatrzymała mnie również ta piękna kompozycja z białych kwiatów, ułożonych w misterną, regularną całość. Ja wolę większy chaos, ale taka uporządkowana "doskonałość" pewnie też znajdzie swoich miłośników. Jak wam się podoba ?

20191101_153234.jpg

Byłam w Japonii na początku listopada tego roku. Niedługo wcześniej Japonię nawiedził tajfun, najsilniejszy od kilkudziesięciu lat. Ze względu na szkody wywołane przez tajfun niektóre części parku były wyłączone z możliwości zwiedzania.

20191101_153401.jpg

Zieleń, bogactwo roślin... ach, jak tam było pięknie!! Zresztą zobaczcie sami, na kolejnych zdjęciach.

IMG_0113.JPG

20191101_153932.jpg

IMG_0120.JPG

20191101_154507.jpg

20191101_155126.jpg

20191101_162019.jpg

W Japonii roi się od pająków. Dużych, dziwnie wyglądających, tkających niezwykle mocne pajęczyny (na Okinawie występuje gatunek pająka, w którego silne sieci łapią się nawet ptaki i nietoperze). Na tym zdjęciu widać jednego z pierwszych pająków, jakiego zobaczyłam podczas mojego pobytu w Kraju Kwitnącej Wiśni. Na szczęście żaden mnie nie ugryzł ;)

IMG_0132.JPG

Te majestatyczne korzenie zrobiły na mnie niesamowite wrażenie.

IMG_0134.JPG

W kolejnej części znajdował się typowy ogród japoński, z równo przyciętymi krzakami - w kulki. Wiem, że części osób się to podoba, inni wolą dzikość, wolność, gdy rośliny porastające ogród nie są tak mocno formowane w określony wzór. A wy jak macie? Lubicie ogrody w japońskim stylu, czy niekoniecznie? ;)

IMG_0137.JPG

IMG_0142.JPG

IMG_0143.JPG

Gdy stanęłam przy stawie zaroiło się od karpi, które przypływały i wystawiały do góry pyszczki, domagając się jedzenia.

IMG_0155.JPG

IMG_0156.JPG

IMG_0157.JPG

Bambus jest bardzo popularnym surowcem w Japonii. Wiele ogrodzeń budowanych jest z bambusa, tak jak tu. Zaciekawił mnie młot, jakiego używali robotnicy do tworzenia małego bambusowego ogrodzenia. To był solidny drewniany młot, tak różny od naszych polskich, zakończonych metalowym trzonem.

IMG_0140a.jpg

IMG_0149.JPG

IMG_0148.JPG

mój obraz instamini.jpg

Oryginalne treści, których autorką jest @katiefreespirit

Sort:  

Hi @katiefreespirit, your post has been upvoted by @bdcommunity courtesy of @hafizullah!


Support us by setting us as your witness proxy or delegating STEEM POWER.

20 SP50 SP100 SP200 SP300 SP500 SP1000 SP

JOIN US ON

Gratulacje! Twojej wysokiej jakości treść podróżnicza została wybrana przez @lesiopm, kuratora #pl-travelfeed, do otrzymania 100% upvote, resteem oraz podbicia całym trailem @pl-travelfeed! Twój post jest naprawdę wyjątkowy! Artykuł ma szansę na wyróżnienie w cotygodniowym podsumowaniu publikowanym na koncie @pl-travelfeed. Dziękujemy za to, że jesteś częścią społeczności TravelFeed!

komentarz.png

Dowiedz się więcej o TravelFeed klikając na baner powyżej i dołącz do naszej społeczności na Discord.

Upvoted 👌 (Mana: 10/15 - need recharge?)

Thanks for sharing your experience with us!
TIBLogo

You have been curated by @hafizullah on behalf of Inner Blocks: a community encouraging first hand content, with each individual living their best life, and being responsible for their own well being. #innerblocks Check it out at @innerblocks for the latest information and community updates, or to show your support via delegation.

Lubicie ogrody w japońskim stylu, czy niekoniecznie? ;)

Hmm. Ja lubię każde. W japońskich bardzo mi się podoba to, że są świetnie zaprojektowane, ktoś napracował się wymyślając ich kompozycję i plan. Szacunek wzbudza też we mnie niesamowita ilość pracy i wysiłku jaka wymagana jest do stworzenia i potem utrzymania takiego ogrodu. A dzikie lubię za to, że są dzikie (albo bardzo dobrze udają). Że tworzą bogaty ekosystem i zawsze mają znacznie więcej mieszkańców niż inne, ułożone ogrody.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 60638.91
ETH 2449.26
USDT 1.00
SBD 2.52