Konkurs kulinarny (17) - Jajecznica z pomidorami i tajemniczym dodatkiem

in #polish6 years ago

Jakiś czas temu przeczytałem zaproszenie do konkursu kulinarnego @grecki-bazar-ewy , którego tematem przewodnim miała być jajecznica. Wtedy pomyślałem sobie, że z tym, to nawet ja umiałbym sobie poradzić, wiec mógłbym wziąć udział w konkursie :) A dzisiaj , przygotowując się do porannej jajecznicy, przypomniałem sobie o tym i postanowiłem odkryć w sobie powołanie kucharza i konkursowicza :)

Składniki:

  • 4 jajka
  • 2 małe pomidory albo jeden duży
  • szczypiorek
  • odrobina masła

Myjemy jajka w ciepłej wodzie, uważając, aby podczas tej czynności ich nie zgnieść :) Potem osuszamy papierowym ręcznikiem. Rozbijamy po kolei, a zawartość umieszczamy w miseczce.
20180722_122954.jpg

Na patelni rozgrzewamy masło.
20180722_130516.jpg

Gdy się roztopi to z miseczki wlewamy na patelnię cztery jajka. Mieszamy jajka, aż lekko się zetną i jajecznica będzie prawie gotowa.
20180722_131055.jpg

Zapewne zwróciliście uwagę, że w przepisie nie ma soli. Oczywiście jeżeli ktoś potrzebuje, to należy przyprawić solą jajka właśnie podczas tego etapu przygotowania potrawy :) Ja soli nie używam już od jakiegoś czasu. Na początku było ciężko, ale po pewnym czasie zauważyłem, że większość produktów / potraw jest słona sama w sobie :) Nie wiem, może to sole mineralne ? ;)

Następnie, pod sam koniec, dorzucamy pokrojone w kostkę pomidory, aby tylko je podgrzać, a żeby się nie „rozciapkały” :) Podgrzewamy jakąś minutę ciągle mieszając.
20180722_131158.jpg

Przekładamy jajecznicę na talerzyk. Posypujemy obficie szczypiorkiem i voila :)
20180722_131456.jpg

Potrawa gotowa, ale w tytule był tajemniczy składnik… Prawdopodobnie dla purystów kulinarnych oraz dietetycznych będzie to nie do przyjęcia, ale ja smak jajecznicy lubię wzbogacić odrobiną… MAJONEZU :) Nie polecam stosowania tego dodatku na stałe, ale spróbujcie chociaż, jak to smakuje :) Każdy ma swój smak, a mnie akurat taki dodatek niezwykle zasmakował :)

Życzę Wam SMACZNEGO !!!

Sort:  

Extra protein.
good for health

Powodzenia w konkursie, wygląda smacznie. Moja ulubiona jajecznica to z szyneczką i kiełbasą. Oczywiście musi być ketchup, najlepiej ostry.

Dzięki bardzo :) Smakowała wyśmienicie :) Twoją wersję jajecznicy tez lubię... ogólnie każdą jajecznicę :)

Kiedyś słyszałam w telewizji jak jakiś kulinarny bożek wyśmiewał się z ludzi keczupujących jajecznice i wszyscy w tym programie sniadaniowym sie smiali "na prawde są ludzie dodający keczup do jajecznicy?", "ale wieś" myślałam, że coś jest ze mną nie tak, a tu jednak.. nie tylko ja;)

Nienawidzę takiego gadania. Co za snoby!

Nie przejmuj się i wrzucaj sobie do jajecznicy co chcesz - ja tak robię :-D.

@grzyb77 no ciekawe, ciekawe, nie przyszło by mi do głowy do jajecznicy dodać majonez ;> muszę spróbować z ciekawości!

Twój sposób podobny jest trochę do mojego klasycznego (no w końcu pomidory!) ale ja właśnie pomidory wrzucam na samym początku, i wychodzi taka troszkę ciapka, choć to zależy jak długo je smażę na początku. smak jajecznicy z sokiem uwolnionym z pomidorów jest dla mnie niezastąpiony! próbowałeś tak kiedyś ? :)

Tak, próbowałem i też lubię :) Robię czasami tak, czasami tak. Ale gdy pomidory są dodane na końcu, a są prawdziwymi pomidorami, a nie chemicznymi czerwonymi kulkami bez smaku, to wtedy dopiero mogę z nich wydobyć prawdziwą esencję "pomidorowatości" :)

@grzyb77 a ja bym właśnie powiedziała, że tą esencję "pomidorowatości " można wydobyć przez dodanie ich na początku - ale to chyba zależy od punktu widzenia :) świetnie to nazwałeś. ja jestem fanką pomidorów. ta 'pomidorowatość' to brzmi trochę po królewsku. w miejsce ' Wasza ekscelencjo' możesz wstawić 'Wasza pomidorowatość"...😄😄😄 sorki chyba już za późno jest, to crazy 😄 i mega to określiłeś 'czerwone kulki bez smaku' - 😄dokładnie tak jest! ja więc obecnie jestem szczęsliwa bo przez jeden dobry polski sklep mamy tu w naszym mieście cąłkiem dobre pomidory (choc nie takie do końca jak z konkretnego straganu w Polsce od jakiejś babuszki), bo ten angielskie to jakaś porążka! szaleję za pomidorami a z przez tą niską jakość przestałam je praktycznie jeść! nie tylko bez smaku ale i bez zapachu! tragedia. zapytałam kiedyś managera co sądzi o tym, a on powiedział, że te pomidory prawdopodbnie są tak hodowane (takie równiutkie, wszystkie kropka w kopkę takie same, bez intensywnego zapachu i smaku) żeby wszystkim dogodzić. Zabrzmiało to crazy ale szczerze, pasuje to do angielskiego światopoglądu, więc nie zdziwiłabym się, gdyby okazało się to prawdą. (w UK przez multikultorowość bardzo duży nacisk jest na równość i szacunek do inności, i i faktycznie rząd, a za tym społeczeństwo stara się wszystkim na raz dogodzić. kto więc wie, jak to jest z tymi pomidorami😄)

Lubię oba sposoby wydobywania pomidorowatości ;) ale ten mój trochę bardziej ;)

Congratulations @grzyb77! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard:
SteemitBoard World Cup Contest - The results, the winners and the prizes

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Witaj na #pl-kuchniakonkurs! Życzę powodzenia w głosowaniu :)

Jajeczniczka oczywiście superowa :)

Ten post został zgłoszony do kuratorstwa :)

post do kuratorstwa.png

Bardzo dziękuję :) Tego się raczej nie spodziewałem, ale jest mi bardzo miło. To pewnie na zachętę dla początkującego ;)

Zasłużyłeś :)
Post jest przejrzysty a przepis czytelny. Są samodzielne zdjęcia i to sporo, pokazałeś kolejne etapy przygotowania potrawy a to w przepisach bardzo cenię.
To Twój debiut na #pl-kuchniakonkurs a nie zapomniałeś o "karteczce" ;)

Powodzenia w głosowaniu :)

Bardzo dziękuję :)

Szczypiorek do mnie przemawia! Życzę powodzenia!

MAJONEZ???

Rewelacyjny pomysł - czemu na to sam nie wpadłem??? A w którym momencie go dodajesz i w jakiej ilości (ja na bank bym władował za dużo)?

Już po przygotowaniu całości , gdzieś z boku talerzyka dorzucam łyżeczkę, albo pół łyżeczki majonezu... albo dwie lub trzy ;) A potem porcje jajecznicy z widelca (bądź z łyżeczki, zależy jak kto lubi ;) łącze z odrobiną majonezu :) Traktuje to jako taki DIP do jajecznicy ;) Ale smak doprawdy ciekawy, polecam chociaż spróbować :)

Ooooo, z pewnością spróbuję :-D.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 57929.49
ETH 2354.05
USDT 1.00
SBD 2.44