Śniadania Ferviego

in #polish6 years ago

Mawiają, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia - służy przede wszystkim do pozyskania energii do pracy. Wydaje się więc, że warto jadać śniadania regularnie. Ja niestety tak nie robię ...

Natomiast opiszę co mniej więcej napędza mnie każdego dnia (chociaż nie zawsze - o tym będzie w tekście).

Chleb z serkiem

Na całym świecie praktycznie chleb jest podstawowym pożywieniem człowieka - jak nie w typowej dla nas formie, to w innej (np. placków). Sam chleb jest jednakże również dość ważnym pokarmem w świecie religii, ma on swoje znaczenie w kulturze chrześcijańskiej, a wiele osób nie wyobraża sobie rozpoczęcia dnia bez niego.

Osobiście sam długo szukałem substytutu chleba, ale nie znalazłem. Nie wiem czemu, ale chleb jest towarem dobrym i niestety nie do zastąpienia.

Starałem się jednak zastąpić smarowidło. Zwykle w domu jadało się masło, które do chudych produktów nie należy - świadczy o tym zawartość tłuszczu na poziomie 82% i 554 kilo kalorie w 100 gramach produktu. Są różne smarowidła typu tłuszcze, ale zdecydowałem się na sery kanapkowe. Nie są one co prawda lekkie, ale zawierają znacznie mniej tłuszczu i kalorii od specjału śmietanowego - 243kcal w 100 gramach.

Na to opcjonalnie można nałożyć chudą wędlinę, ok. 100 kcal w 100 gramach.

Jogurty owocowe

Ogólnie lubię różnego rodzaju jogurty owocowe - są pyszne, zapychające i połowicznie tanie - i w różnych smakach co umożliwia jedzenie tego przez długi czas bez zmęczenia smaku. Kiwi, gruszki, banany, pieczone jabłka, maliny, jagody, owoce leśne ... dla każdego coś dobrego i w dość niskiej cenie jeśli kupujemy w biedronce - ok. 2 złote za 400 gram.

Przeciętny jogurt tego typu zawiera ok. 100 kcal w 100 gramach, czyli tragedii nie ma. Jeśli ktoś jest bogaty, to może jeść lekkie Jogobelle, które mają ok. 65 kcal, ale są prawie 2x droższe i też nie do końca nasycają. Ciężki dylemat ;)

Produkty instant (awaryjnie)

Raczej rzadko to jem z powodu tego, że to niezdrowe, niesycące w długim okresie czasu - ale czasem trzeba mieć coś na szybko - awaryjne żarcie, które swoi właśnie po to by przetrwać. Raczej tutaj mam parę faworytów:

  • Obiady (makarony, puree)
  • Zupy (Vifony)
  • Desery (budynie)

Produkty takowe nie mają wielu zalet, natomiast również nie są hiper kaloryczne, taki budyń w 100 gramach ma 77kcal. Jeszcze jakby sycił to jak najbardziej, ale ... może tak musi być! ;)

Czy te śniadania są dobre?

Pewnie nie (chociaż jogurt ...), natomiast bardziej stosuję je jako coś uniwersalnego do jedzenia. Nie rozgraniczam się tylko na śniadanie z tym. Lubię to jeść i chociaż co prawda staram się ograniczyć ilość kalorii przyswajanych to też nie wiem w którą stronę bardziej iść.

Sort:  

Ja nie jadam śniadań. Pierwszy posiłek koło 16. Takie uroki łączenia diety ketogenicznej z Intermittent fasting. Nie, nie jestem głodny rano, trening na siłowni też robię na czczo i tak mi po prostu lepiej :)

Serio dajesz radę na tej diecie? Jak radzisz sobie z polską gościnnością i jej pochodnymi, które często mają dużo węglowodanów? :)

Na Boże Narodzenie i Wielkanoc muszę robić przerwę, bo by mi żyć nie dali :D Ale oprócz tego, to daję radę spokojnie :)

I non stop ketoza? Bo wchodzenie w ketozę jest dość nieprzyjemne... pamiętam, że swego czasu odpuściłem głównie przez te poczęstunki, których wiadomo - nie wolno odmawiać he he - a przez które musiałem często zaczynać od początku :P

Jestem w ketozie od 2.5 roku z kilkoma krótkimi przerwami i jedną dłuższą. Te krótkie przerwy to właśnie Boże Narodzenie i Wielkanoc. Ta dłuższa to sam nie wiem dlaczego, chyba chciałem sprawdzić jak to będzie po powrocie na węglozę, ale i tak znowu jestem w keto.

Najgorsza jest pierwsza adaptacja, choć u mnie ona przeszła całkiem bezboleśnie, bo wcześniej przez długi czas byłem na takim low-carb (100-150g W). A jak już człowiek ma wyrobione szlaki metaboliczne, to powrót do ketozy po jakiejś małej przerwie jest całkiem szybki (a i tak można go przyspieszyć: krótką głodówką, wycięciem węgli do 0 na moment powrotu, morsowaniem / krioteriapią, treningiem siłowym, olejem MCT, BHB) :)

A co do poczęstunków - absolutnie nie ciągnie mnie do słodkiego. Wydaje mi się, że ludziom w ketozie mogą pojawić się takie ciągoty jak mają za mało kcal i organizm domaga się ich więcej.

Okej, przekonałeś mnie :D. Tęskni mi się za ketozą ze względów zdrowotnych i chodzi mi to po głowie od jakiegoś czasu... chyba trzeba zacząć planować na serio :)

Powiem ci, że ketoza to jedna z lepszych decyzji mojego życia. Zaczęło się niewinnie, bo z racji chęci utraty kilku kilogramów, ale tak mi się spodobała, że zostałem na dłużej. Zalety, które widzę u siebie:

  • o wiele lepsze skupienie na pracy
  • krótszy, ale jednocześnie głębszy sen
  • zero spadków energii w ciągu dnia
  • zero uczucia senności po posiłku
  • zero uczucia pełnego żołądka po posiłku, głównie dlatego, że objętość jest mniejsza
  • mniej gotowania :D
  • lepsza forma na siłowni i w bieganiu (choć na początku tutaj był duży spadek, zaakceptowałem go; jednak wszystko się zaczęło rozkręcać i moim zdaniem teraz jest nawet lepiej)
  • lepsza cera, ogólnie mniej problemów ze zdrowiem

Wadą są natomiast dziwne spojrzenia ludzi, dziwne pytania i brak zrozumienia czemu nie mogę zjeść tego czy tamtego :D

Jako, że wielu ketoludzi bawi się w morsowanie, to ja też się w nie dzięki nim wkręciłem :)

Tak! To genialna sprawa! U mnie pomogła właśnie na podreperowanie zdrowia - przypadłość słabo ogarnięta w medycznym światku. Ale zaszokowało mnie jeszcze co innego - cały dzień człowiek ma dużo energii, nie trzeba drzemek, nie trzeba wspomagaczy itp... Dzięki za przypomnienie i natchnienie! Jutro pewnie jajka na miękko wrócą do łask :P

Zauważyłam pierwsze pięć punktów u siebie, ale po IF. Ketogenniczną chciałam stosować ale za bardzo lubię chleb i makarony ;)

Moje sniadanie od 3 lat , codziennie 2 albo 3 jajka gotowane na srednio. Szybkie do przygotowania i zjedzenia. Rezultat: zjadam przed 8, nie jestem najedzona przynajmniej do 12 i czuje sie pelna energii. Wrocilalm do pozadanej wagi i utrzymuje ja na podobnym poziomie pomimo jedzenia roznych ciekawych rzeczy w ciagu dnia. Moje cisnienie nie spada i nie jestem ospala jak zawsze kiedy przylazi jesien i zima. POLECAM!

No nie. To nawet jogurt z takiej biedronki robią 😂
Swoją drogą, polecam pizze z Biedronki Donatello, czy jakoś tak; smaczna, a przy tym nie jest jakoś mocno kaloryczna.

Biedronka to surowiec uniwersalny. Pizze mają dobre ogólnie w biedronce i raz na jakiś czas można zjeść ;)

trzeba tylko zaznaczyć bardzo mocno, że "raz na jakiś czas" :D

@Fervi na #pl-kuchnia! i w dodatku w Konkursie Kulinarnym!... Jestem pod wrażeniem i na prawdę baaardzo się cieszę :)

Dziękuję ;) Jak będzie możliwość to będę postował co tydzień (zależy też od tematu, bo nie znam się na przepisach :D)

Super! :)
Myślę że na większość tematów można pisać bez konieczności podania przepisu, zobaczymy... ;)

Ja po prostu mówię, pierwszy posiłek dnia, ale dla jednych to będzie pora- drugiego posiłku ,dla innych pierwsza a dla jeszcze innych ostatnia ;)) bo przecież , żyjemy" różnie". Fajnie jest po prostu jak to mówię, wymalować choć jeden fajny kolorowy posiłek dnia. Mam taki hit;), pojawi się w konkursie :) pozdrawiam

Dziękuje :)z tego co widziałam u Ciebie to moje szanse marne:), ale może komuś przyda się kolorowe,proste spojrzenie;) Inspiracje to napływ różnych "doznań" nawet tych najprostszych, pozdrawiam.

No co Ty! Prostota to istotny element życia:) Ja czasami trochę szaleję w kuchni. Lubię!

Pozdrawiam! Pisz.

Zrobione :) proste,ale kolorowe i z pozytywnym przesłaniem, fajnie się dzielić takimi pomysłami, dziękuje, pozdrawiam:)

Witaj na #pl-kuchnia, najsmaczniejszym tagu polskiej społeczności :)

Fervi na śniadanie zjada D.Live, resztki dojada w porze lunchu, a na następny dzień ma w pudełku już gotowy D.Tube ;)

Oj tam, Dliveowi chciałem darować, chociaż od dawna wiedziałem, że tak się skończy :P Teraz chcę współpracować z Vimm

Chcesz współpracować w jakim sensie?

Przyjrzałem się chwilkę i widzę podobne flagi jak z DLive - zamknięte źródło, lekka integracja ze Steem i intensywna akcja skierowana na zaangażowanie społeczności. I mało piszą o sobie.

No wiesz - mam parę ciekawych projektów - np. bota, który sam się uczy grać ;) I nie tylko, ale takie coś chcę streamować, bo jest w miarę popularne na np. Youtube

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 64182.86
ETH 3531.12
USDT 1.00
SBD 2.53