Sort:  

Mnie nie ciągnie do chleba (ani do smaku, ani do formy - "jako fundament" kanapek). A w razie czego i tak są zamienniki :D

Jeśli chodzi o IF to najbardziej mi się podoba uczucie pustego brzucha ;) Pewnie to dla niektórych śmiesznie brzmi, ale chodzi o to, że organizm nie jest wtedy obciążony procesami trawiennymi i może lepiej skupić się na innych działaniach :) A będąc na keto i jedząc pokarmy o wysokiej gęstości kalorycznej nie trzeba jeść ani często (mi 2 posiłki w zupełności wystarczają) ani dużo objętościowo.

Robiłam parę podejść do keto, ale nie wychodziło, może nie jestem jeszcze na to gotowa, a może to nie dla mnie ;)
Też jem zazwyczaj 2 posiłki dziennie (choć zdarza mi się zgrzeszyć) i też lubię to uczucie pustki w żołądku, ale nie takiej jak przed IF, kiedy robiło mi się słabo i niedobrze jak zbyt długo nie jadłam. Fajnie jest też to, że nie miewam już praktycznie uczucia przejedzenia i nawet jak zjem porządny posiłek to czuje się lekko i dobrze.

No cóż, keto jest na tyle specyficzne, że faktycznie nie jest dla każdego, a niektórzy będą potrzebowali trochę czasu. Tak było też u mnie, bo wcześniej przez dłuższy czas byłem na low-carb, zacząłem interesować się keto, ale spróbowanie zajęło mi chyba z 2-3 miesiące.

Wiele osób też mnie pytało - "a co to za dziwny sposób odżywiania?". No to ja tłumaczyłem, książkę pożyczałem do przeczytania, opisywałem zalety etc. Niektórzy postanowili dać temu szansę, ale każdy szybko rezygnował. Teraz znajomym odpowiadam raczej "Aaa to nic takiego, nie chcę ci mieszać w głowie" :D

Z ciekawostek - jakiś czas temu widziałem, że CEO steemit bawi się w keto :D

Szanuję za taką wytrwałość. Ja się cały czas jeszcze nie odważyłem próby przejścia na keto mimo fajnych opinii, które czytałem o tej diecie (głównie od Tima Ferrisa).
Polecisz jakieś źródło, gdzie mogę o tym poczytać?

Wiesz, z mojej perspektywy to żadna wytrwałość, bo keto mi po prostu służy i jest mi dobrze :D Nawet nie mam tak, że muszę sobie czegoś odmawiać. Jakby zlikwidowali półki ze słodyczami w sklepie to pewnie bym nawet nie zauważył, są dla mnie są takie "meh".
Bardzo chwalę sobie tę książkę: https://www.dobropolski.com/ketoza, jak również jego artykuły: http://dobropolski.com/blog/stary_blog/.
Co do przepisów to chyba numer 1 to ta Pani: http://olalalchf.pl/. Ale ja przyznaję, że mi się nie chce bawić w przygotowywanie takich wyszukanych potraw ;)
Polecam też cały kanał KetoKocur na YT (przeplata tam tematy odnośnie ketozy i treningu siłowego, a całość zakrapia dużą dozą humoru :D). Tutaj jeden z filmów, gdzie opisuje podstawy:

Jak ludzie słyszą o keto albo IF to pukają się w głowę, dla nich to herezje, w końcu w mediach i medycynie wciąż pokutują mity o 5 posiłkach dziennie, 'śniadanie jest najważniejsze' i takie tam. Lekarzy nie interesują najnowsze badania, a co dopiero zwykłych śmiertelników.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 65647.77
ETH 3166.18
USDT 1.00
SBD 2.60