Czy warto swoje komentarze upvotować?

in #polish6 years ago

Każdy ma system nagradzania pieniędzmi użytkowników na platformie Steem - czyli upvote. O ile ludzie upvotują swoje artykuły i często nie jest to problem (co nie znaczy, że go nie ma) o tyle coraz więcej osób plusuje swoje komentarze. Czy takie zachowanie jest właściwe?

Czemu system zezwala na upvotowanie swoich komentarzy?

Niektórzy mogą się zastanawiać - skoro mogę zupvotować komentarz, to czemu to nie zostało zabronione? Bardzo dobre pytanie, jednakże nie znam dokładniej odpowiedzi. W bazie danych (blockchain) dla systemu komentarz i nowy wpis jest tym samym. Różnią się elementami typu tagi (w tekście tag wskazuje tag główny, a komentarz wskazuje wpis do którego się odnosi) - jednakże zajmują one to samo miejsce. Prawdopodobnie by modyfikować konkretny człon trzeba by oddzielić (np. Hard forkiem) i wtedy takie modyfikacje robić.

Czyli dla systemu komentarze i wpisy to to samo.

Czy warto upvotować swoje komentarze?

Wydawać by się mogło, że skoro system dopuszcza taką opcję to nic złego. Jednakże pamiętajmy, że mamy ograniczoną pulę głosowań - ograniczoną przez Voting Power. Jeśli zaplusujemy jedną osobę, nie będziemy mogli zaplusować innej. Dlatego ważne jest by to innych obdarzać głosem (przynajmniej tak by było najlepiej, chociaż praktyka jest taka, że są osoby z np. 10 dolarowym głosem, które wolą siebie :P).

Do czego taka sytuacja może doprowadzić?

Upvotowanie swoich komentarzy może doprowadzić do tego, że nie będzie opłacało się tworzyć tekstów - przecież napiszesz byle co, zaplusujesz siebie 10 razy i "szafa gra".

Negatywne skutki dla upvotera

Oczywiście takie coś jest patologią systemu i myślę, że każdy sobie zdaje z tego sprawę. Jednak jak to bywa w życiu - jeśli coś jest niemożliwe do zrobienia, to przyjdzie ktoś kto tego nie wie i zrobi to. Od dawna po sieci krążą różnego rodzaju boty do wyłapywania takich zachowań. Można też samemu podrzucić taką szkodliwą osobie odpowiedniej grupie, która się tym zajmie. A przecież nie chodzi o to, by rujnować się nawzajem, a wspólnie budować - budować polską społeczność Steem.

Jak budować taką społeczność?

Proponuję codziennie wieczorem przejrzeć wpisy jakie znajdują się na naszych polskich tagach i zaupvotować te, które nam się podobają. Rozumiem "ból" spowodowany tym, że nasz głos jest warty np. 1 centa. Za moich czasów (na początku) głos był o wiele słabszy niż teraz, człowiek co tydzień sprawdzał ile głos jest warty, a ten nawet nie ocierał się o centy.

Pytania?

Dziękuję za przeczytanie tego artykułu i mam nadzieję, że razem będziemy tworzyć wspaniałą przyszłość platformy Steem. Chętnie będę odpowiadał na Wasze pytania o ile takowe macie.

Sort:  

Zawsze glosuje na swój post.
Czasami głosuje na swoje komentarze ( jakiś glupi nawyk mi się wkrada)
Dawałem 100% voting power jak leciało.

Moje kryteria będą następujące:

100% voting power:

  • za bardzo dobry post , który mnie zainteresował i widać dużo pracy włożonej.
    80% voting power:

  • za nowinki ciekawe, przetłumaczone innych osób.

  • ciekawy komentarz, dyskusja moich postów zazwyczaj 5-10% voting power

Chciałbym wspierać osoby początkujące dlatego namierzam taką i motywuje głosem 100% i komentarzem. Po czasie widać czy się rozwija.

Zawsze będe wspierał projekty, akcje.
Oczywiście słabsze treści też trzeba wynagradzać bo nie wszyscy piszą super posy, a może się osoba rozwinie.

A jak zmieniasz moc na komputerze? Mam ten problem, że o ile aplikacja faktycznie dobrze daje możliwość zmiany mocy głosu, o tyle na komputerze ile razy szukałem nie mogłem znaleźć. Z góry dzięki za pomoc!

Musisz mieć większy steem power powyżej 500 to suwak się pokaże sam.

Już znalazłem w innym poście odpowiedź, wystarczyła lupka jednak ale dzięki!

Ja codziennie głosuję na nowe posty polish. Te 20 % mocy zużywam każdego dnia głównie na Was:) Trzeba głosować codziennie, niech moc się nie marnuje:)

W Steem Whitepaper jest do świetnie opisane, ze wszystkimi analogiami, wyjaśnieniami, przyczynami itd. Postaram się w najbliższym czasie napisać post, w którym parafrazuję i przytaczam te wiadomości. Uważam, że warto, aby każdy użytkownik Steem znał te niepisane zasady - mamy za sobą bardzo potężne narzędzie, więc fajnie by było, gdyby każdy używał go odpowiedzialnie.
Nie mniej jednak, dobry i wartościowy post z twojej strony, warto że cały czas starasz się wpajać zasady.

Widzę że piszecie tutaj jak głosujecie więc i ja napiszę parę słów o kryteriach jakie stosuję podczas głosowania:

  • głosuję na posty które mnie zainteresują, zaciekawią, z których dowiem się czegoś nowego
  • posty autorskie, samodzielne z autorskimi zdjęciami lub linkami do zdjęć, lubię też opisy własnych prac (np. rękodzieło, hobby) i podróży
  • wolę posty dłuższe, wypracowane (nie koniecznie z wiedzą encyklopedyczną), z kilkoma zdjęciami ale czasami głosuję na krótsze acz wartościowe moim zdaniem
  • czasami głosuję na zdjęcia (mniejszą siłą głosu)
  • czasami głosuję na komentarze, które uważam za wartościowe - najczęściej podczas naszych dyskusji na jakiś temat dotyczący społeczności #polish
  • głosuję na wszelkie inicjatywy i konkursy pod tagiem #polish (i staram się brać udział)
  • głosuję na posty "poradniki", polecenia ciekawych programów czy praktycznych wtyczek i na posty przedstawiające statystyki
  • oczywiście pomagam nowym osobom jeśli ich posty mnie zainteresują (jw)
  • staram się doceniać i wynagradzać moich followersów (jeśli jw)
  • nie głosuję na swoje komentarze (zdarzyło mi się może kilka razy odkąd jestem na Steemit)
  • nie głosuję na wpisy #introduceyourself, witam się z nowymi użytkownikami ale nie votuję, ponieważ niestety bardzo często kończy się na tym jednym poście a kwota do zapłaty jest z reguły i tak spora bez mojego głosu
  • nie głosuję na posty "facebookowe"
  • nie głosuję na posty oflagowane, krytycznie skomentowane przez kuratorów oraz takie które wywołują problematyczną dyskusję (lub kolą mnie w oczy)
    Chyba się rozpisałam... ;)

Co to są posty facebookowe?

Tak nazywam krótkie posty które być może miałyby powodzenie na fb. Mały nakład pracy, szybkie kopie, selfie, linki, zajawki itp.

aha :) nawet nie wiedziałem że tak to się nazywa :)

ja z dnia na dzień jestem co raz bardziej przerażony co tu się zaczyna wyprawiać :(

Tak je sobie nazwałam ;)
No cóż... dlatego powinniśmy głosować rozsądnie (aczkolwiek nie jestem na 100% pewna co masz na myśli).

ogólna sytuację, jakością wpisów, i coraz większym bałaganem na Polish ;(

Ja mam taki system:

  • wartościowe posty: najczęściej głosy o wadze 100%
  • wartościowe komentarze innych osób: głosy o wadze około 20% (dlatego tutaj oszczędzam, żeby było więcej na głosowanie na posty, które siłą rzeczy wymagają więcej pracy)
  • własne komentarze: nie głosuję :) moim zdaniem zagłosować na swój komentarz wypada tylko wtedy jak mamy ku temu konkretny powód

własne komentarze: nie głosuję :)

Myślę że upvote swojego postu to już wystarczające. A zamiast komentarzy można z upvotować kilku innych w celu podniesienia motywacji. Bo widać pojawiają się zwątpienia u nie których.
JPEG344.png

Patrzę i oczom nie wierzę...

To można mieć taką moc ?😁

Można i to jeszcze większą.

Czy mocą da się zarządzać, czy po prostu sprawdzasz aktualną wartość i starasz się wstrzelić w założenia?

za FAQ steemit.com

Can I vote with less than 100% of my voting strength?
New users can only upvote and downvote with 100% voting strength.
Once you reach about 500 STEEM Power, you will see a vote slider appear when you vote. You can use the slider to adjust the weight of your vote, between 1% and 100% voting strength. Voting with less than 100% voting weight will use up less voting power, but it will also have less of an influence on the post or comment's rewards.

W skrócie jak będziesz miał więcej niż 500 STEEM POWER to możesz oddać głos nie wykorzystując 100% mocy.

Dzięki, bardzo pomocne info.

Na steemit nie mogę jeszcze ustawiać wagi głosu, dlatego jak chcę dać mniej niż 100% to korzystam z busy.org:

Ha! Co jeden to lepszy :). Dzięki

no masz tutaj w sumie rację. tak samo jest na wielu innych serwisach opartych o steem. np dmania, dtube i tak dalej.

Hej! Jestem kompletnie nowy i jeszcze Nie napisalem pierwszego posta, ale sporo sie dowiedzialem czytajac tego posta i wszystkie odpowiedzi. kuszace jest dawanie sobie glosow, ale z tego co piszecie, jesli nasza spolecznosc bedzie kultywowala taka postawe jak Wy to lepszym rozwiazaniem jest stac sie czescia takiej spolecznosci :) Bardzo mi sie to podoba :)

Dziękujemy. Spróbuj na początek zrobić tekst o sobie w tagach introduceyourself i polish - zawsze ludzie ciebie poznają i może zaczną obserwować!

Ja przestałem głosować na swoje posty. Taka praktyka oddziela ludzi którzy chcą tworzyć, od ludzi, którzy chcą tylko zarobić.

Na własne komentarze nigdy nie głosuje. Natomiast za głosowaniem na własne posty, nie widzę w tym problemu. Są osoby kupujące specjalnie kolosalne ilości steem power z myślą o głosach na siebie. Biznes.

Co do głosów na innych zawsze moje marne 3-4 centy oddaje dziennie na ok 10 os. Ale jak mam być szczery to nieraz robię to na siłę bo jakość postów... spada delikatnie mówiąc (ale też przez jakość myślę o czasie pisania/robienia postu).

Przez ostatni miesiąc pojawiło się tyle ludzi liczących na łatwy zarobek że głowa mała...
Z ciekawości jakie macie kryteria dawania UpVote?

Dla mnie artykuł/post żeby dostał UpVote musi spełnić kilka punktów/warunków.

  • Musi mnie zaciekawić / przedstawić coś czego nie wiem / być z dziedziny która mnie ciekawi.

  • Musi być napisany samodzielnie! Krew mnie zalewa jak widzę posty która są kopią innych stron do tego nie włożone w treść posta żadne własne słowo. Albo kopia przez translator... Byle co byle napisać... żeby jeszcze chociaż własne fotografie w poście były.... ale nie bo po co...

  • Ilość włożonej pracy w post - post może być do "D" ale jeśli ktoś poświęcił sporo swojego czasu, robił własne fotografie do postu, ewidentnie widać że wie o czym pisze to też BARDZO ZWRACAM NA TO UWAGĘ.

Moją główną oceną są błędy, szczególnie ortograficzne. :D
Coś może być ciekawe, ale jeżeli ma masakryczną ilość błędów, to jak mam kogoś wynagrodzić, skoro się wcale nie przyłożył, bo przecież błędne wyrazy są nawet podkreślane.
Ja, pisząc swoje posty, przed publikacją czytam je jeszcze min. 3 razy i poprawiam jakieś sformułowania, licząc na to, że ktoś to zauważa, a jak ktoś pisze na siłę, tylko żeby zarobić, to potępiam takie coś.

Ja błędy wyłapuję i zgłaszam, natomiast coś ciekawego upvotuje zawsze. W zależności od tego jak uważam czyjąś pracę tak upvotuje.

Mi już się znudziło wytykanie komuś błędów. Niektórzy niestety źle to odbierają, a też czas, który czasami poświęcałem na czyjś artykuł był pewnie podobny do tego, jaki ktoś poświęcił na pisanie.

Dobrze słyszeć, że moje sprawdzanie "literówek" ma sens. :P

To znowu ja - orto i stylistykę nie biorę pod uwagę przy ocenie.

Cześć, jestem od stosunkowo niedawna na Steemit i nie miałem pojęcia o tym, że jest ograniczona ilość głosów jakie mogę oddać. Po szybkiej wizycie na google przeczytałem, że to dość umowne, ale z tego co piszesz wynika, że moja aktywność na to wpływa. Jeśli możesz to proszę wyjaśnij lub podziel się linkiem do jakiegoś opisu tego, bo nie natknąłem się na informacje o tym.
Dziękuję!

https://steemnow.com/@dealen
Voting power nie powinien spadać poniżej 80%. Oczywiście chodzi o to, że regeneruje się 20% dziennie. Jak spadnie poniżej to dajesz linki, ale mają one przyciętą moc (czyli np. zamiast 1 centa dajesz 0.7 czy coś - trzeba obliczyć).

O kurde, nie wiedziałem. Dziękuję :)

Bardzo dobrze że napisałeś na ten temat :) Dziękuję.

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.11
JST 0.030
BTC 69034.81
ETH 3815.36
USDT 1.00
SBD 3.50