OpenStreetMap - Projekto/Projekt/Project #2

in #polish7 years ago

#1 https://steemit.com/openstreetmap/@dotevo/openstreetmap-projekt-projekto-project

I do not add English language but I can if anyone is interested.

PolskiEsperanto
Miałem w kolejnym artykule dodać część związaną z programowaniem, ale stwierdziłem, że samo tworzenie map jest również ciekawe i może ktoś się zainteresuje. A ja chętnie pomogę w pierwszych krokach.Mi devis aldoni alian artikolon, la parton rilatan al programado, sed mi pensas ke la mapado estas ankaŭ interesa, kaj eble iu interesos. Kaj mi volante helpos kun unuaj paŝoj
Do mapowania potrzebujecie edytora. Ja używam JOSM ponieważ JOSM jest świetną aplikacją, lecz kiedy zaczynacie możliwe, że iD będzie lepszyPor mapado vi bezonas redaktilon, mi uzas JOSM ĉar JOSM estas bonega aplikaĵo sed kiam vi komencas eble "iD" estos pli bona
Pisałem o tagach w pierwszym artykule, a teraz chcę ich użyć. Ściągam dane w programie z interesującego mnie regionu, włączam podkład i jazda!Mi elŝutas datumojn en la regiono de interese al mi, mi ŝaltas bildaron kaj iru!

josm.png

PolskiEsperanto
Dodaję różne rzeczy z tagiem "playground". Dodaję bramki, łąwki, nawierzchnę itp.Mi aldonas aĵojn kun "playground" etikedo. Mi aldonas pordetojn, benkojn, surfacon ktp.

josm2.png

http://overpass-turbo.eu/s/qdh

PolskiEsperanto
Koniec! Prosta i użyteczna rzeczFino! Simpla kaj utila afero!

Ĝis!!

Sort:  

Congratulations @dotevo! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Czasem "bawię się" w aktualizację map, ale do tej pory używałem jedynie iD. Niedługo spróbuję nauczyć się JOSM. Przydałby się jakiś tutorial :)

Hmmm... mogę spokojnie napisać, ale nie wiem czy będzie lepszy od już istniejących np.
http://www.openstreetmap.org.pl/materialy/wprowadzenie-openstreetmap.pdf

Dzięki, popróbuję w wolnym czasie

Bawiłeś się kiedyś np. w Mapbox?

Jeśli masz na myśli tworzenie styli to kiedyś coś robiłem w tilemillu, ale więcej w mapniku i qgisie.

Może coś przegapiłem... Coś masz z tego tagowania map czy to dla zabawy?

Hmmm... Ok po pierwsze to mam przy tym dużo zabawy i aktywnie uczestniczę w projecie od 2009 roku. Coś jak pisanie art. do wikipedii, ale z mapami. Ale nie powiem, że zawsze to robię bezinteresownie:

  1. https://steemit.com/openstreetmap/@dotevo/earn-btc-with-openstreetmap-zarabiaj-btc-z-openstreetmap
  2. Sam używam danych OSM w aplikacji np. OsmAnd
  3. Stworzyłem wiele projektów bazujących na danych z OSM
    https://steemit.com/polish/@dotevo/openstreetmap-moje-projekty
  4. Ten post jest częścią również tego https://steemit.com/openstreetmap/@dotevo/openstreetmap-projekt-projekto-project
    , który ma pokazać jak można użyć OSM jako webdeveloper i stworzyć coś własnego i fajnego. Liczę, że w weekend znajdę chwilę aby dodać #3 część gdzie już jest pisanie stroni używającej tych danych.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 57190.65
ETH 2409.68
USDT 1.00
SBD 2.28