You are viewing a single comment's thread from:

RE: Skryptorium. Kilka słów o projekcie.

in #polish6 years ago (edited)

Hej! Fajna sprawa! Masz moje poparcie. Sam chciałem kilka miesięcy temu publikować na Steemicie treści z domeny publicznej, będące klasykami polskiej literatury, ale mi szeryfowie pogrozili palcem i zasugerowano, że owszem, ale mam wyłączyć monetyzcję. Myślę, że kto nigdy nie siedział nad tego typu robotą nie wie jak żmudny, czasochłonny i często nudny jest to proces. Jakiego rodzaju treści chcesz/chcecie publikować?

Btw, dziś nawet dodałem streszczenie pierwszej książki, którą chciałem archiwizować na Steemicie ;)

https://steemit.com/polish/@cezarys/w-dzunglach-afryki-l-janikowskiego-wspomnienia-z-polskiej-wyprawy-kolonialnej-do-kamerunu-cz-1-madera

PS. Po upvotach Twojego wpisu widzę, że jeden z tych szeryfów zmienił już zdanie :) Bardzo się cieszę :)

Sort:  

Sam chciałem kilka miesięcy temu publikować na Steemicie treści z domeny publicznej, będące klasykami polskiej literatury, ale mi szeryfowie pogrozili palcem (...)

Sprawa jest złożona. @kryptoraport przeprowadził ostatnio wywiad z @noisy, który tłumaczy, że Steemit to nie tylko platforma blogowa, ale w pewnym stopniu również alternatywa dla Patronite. Oceniane są nie tyle teksty, co praca. Wszystko więc zależy, czy publikacja klasyków polskiej literatury jest działaniem na zasadzie kopiuj-wklej, czy pracą związaną z zeskanowaniem/przepisaniem tekstu.

Jakiego rodzaju treści chcesz/chcecie publikować?

Takie, których @cheetah nie wykryje, bo tekstu nie ma w Internecie - głównie zupełnie zapomniane książki z XIX wieku, które są zdigitalizowane przez biblioteki, ale jako bitmapy lub niesformatowany tekst OCR. Możliwe, że również rękopisy. Na razie na warsztacie jest "Litwa pod względem starożytnych zabytków, obyczajów i zwyczajów" L. Jucewicza.

@Noisy Noisym a szeryfy i tak robią co chcą ;) Trochę jak na dzikim zachodzie ;)

Co do tekstów to oczywistym jest, że na tapecie nie miałem Krzyżaków czy Przedwiośnia ;) ale materiały, których nie ma w internecie w przystępnym formacie. Te bardziej zapomniane i niszowe jak np. Janikowski, Barszczewski czy Nowak.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 60061.12
ETH 3196.84
USDT 1.00
SBD 2.45