Sort:  

Ten post został zgłoszony do kuratorstwa :)

Serdecznie dziękuję! :)

Też miałam taką panią na mięsnym, która czasem dyskretnie kręciła głową na moje zakupy, bardzo ją lubiłam :) Od jakiegoś czasu jej nie ma, mam nadzieję że nie została zwolniona za sabotowanie sprzedaży.
Galaretę chętnie sobie zrobię :)

Ja bym dała nagrodę za budowanie zaufania klienta do sklepu. W końcu sklep ma funkcjonować latami, a dostawca starych makrel może się z miesiąca na miesiąc zmienić. :)

Jesteś doskonałą gospodynią domową :)

O tak - a jak się pokłócę o 5 groszy z poznanianką, to będzie 2 metry drutu. :D

Ja zdecydowanie do rosołu lubię dodać coś jeszcze poza kurczakiem, np. mięso wołowe, albo mięso z gęsi. Myślałam że gęś jest nie do dostania, ale są fajne porcje rosołowe. I smak jest zupełnie inny, dla mnie pyszny. Ale moja mam twierdzi, że dla niej za słodki.

To taki porządny rosołek. :) Ja czasem dokupuję też skrzydło z indyka. Muszę zobaczyć w drobiowym (u mnie w miasteczku jest sklep drobiowy), co tam jeszcze oferują - kaczki i gęsi mają całe, filety z kaczki też. Podpytam o porcje. No i przymierzyłabym się do czerniny, bo mają też taką zamrożoną krwawą bazę do zupy, ale mam obawy, czy by to ktoś potem jadł.

Czerniny bym nie tknęła. Chyba jakaś blokada, bo kaszanka mi smakuje. Może dlatego, że jest płynna.

A ja kaszanki nie lubię, ale tej czerniny jestem niejako wbrew rozsądkowi ciekawa.

Gdybyś miała całego kurczaka włącznie z podrobami, to dopiero byś upichciła niezły posiłek. Pozdrawiam.

Szanowni!
W poście zabrakło pewnej informacji technicznej, a ponieważ dziś znów obrabiam ćwiartki, jest okazja na uzupełnienie.

Otóż ile wagowo uzyskamy z ćwiartek porcji rosołowych, a ile nóg i co ile kosztuje w przeliczeniu na kilogram?

Ćwiartki nabyłam w cenie 3,99 zł za kilogram. Opakwanie 1,866 kg = 7,45 zł. Po porcjowaniu uzyskałam 0,69 kg porcji, 0,53 kg podudzi i 0,64 kg udek.
Czyli w tym przypadku porcje stanowiły 37%, a mięso do upieczenia 63% ćwiartek.
Uda i podudzia były wczoraj w cenie 5,29 zł za kilogram (była promocja na części drobiowe). Czyli za części nóżek o tej samej masie zapłaciłabym 6,19 zł. Porcje kosztowały zatem 1,83 zł za kilogram.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 63013.55
ETH 2460.64
USDT 1.00
SBD 2.64