RIposty w cyklu #temaTYgodnia

in #polish7 years ago


Wbrew kalkulacji @steemit-polska w pierwszej rundzie Tematów Tygodnia nie powstało 18, ale 19, a może i więcej wpisów. Dziewiętnastym postem był Kolonizacja kosmosu, kontrola narodzin, prawo i religia (czyli niezły bałagan), opublikowany przez @alcik -a. 


@alcik powiadomił mnie w komentarzu, że przeczytał mój post "Religia w lotach międzygwiezdnych" i gdy pisał do niego komentarz, zebrało mu się tak dużo materiału, że ułożył z tego osobny post. Gdy z zaciekawieniem zajrzałem pod załączony link, odkryłem ze zdumieniem rozbudowaną, wielowątkową, poważną pracę na poruszony przeze mnie temat. Riposta @alcika w niektórych miejscach rzeczowo krytykowała moje stanowisko, a gdzie indziej ciekawie rozwijała moje pomysły. Pozwoliło mi to min. ulepszyć anglojęzyczną wersję mojego tekstu. Pod nowym postem rozgorzała na nowo dyskusja, z nowymi uczestnikami i w wielu nowych zakresach.


Piszę ten post, bo pomyślałem, że może riposty z danego tygodnia mogłyby być brane pod uwagę w głosowaniu na najlepszy post w tygodniu kolejnym? Czasami samemu trudno wymyślić coś pod konkretny temat podawany przez @steemit-polska, natomiast cudza  praca może nam nasunąć mnóstwo pomysłów. Problem polega na tym, że takie posty "drugiego stopnia" nie mają szans na nagrodę. A przecież w oczywisty sposób są one zainspirowane akcją Tematy Tygodnia, a także wzbogacają tag "polish".





Moim zdaniem RIposta mogłaby wziąć udział w konkursie w następnym tygodniu pod takimi warunkami:

1) wskazuje ona (linkuje) i twórczo rozwija/krytykuje post oryginalny

2) będzie opublikowana w tym samym tygodniu co post oryginalny lub w tygodniu kolejnym

3) spełnia wszystkie wymagania, stawiane postom w ramach Tematów Tygodnia (oprócz oryginalności, z oczywistych powodów)

4) autor postu oryginalnego zaakceptuje i zgłosi RI-postę do @steemit-polska


Ostatni punkt ma zapobiec sporom o plagiaty, podkradanie pomysłów, przenoszenie dyskusji pod nowy post itd. Sugerowałbym, aby potencjalni autorzy RIpost przedstawiali autorom oryginalnym pomysł i z góry uzyskiwali ich akceptację, zanim się napracują nad postem, który potem nie weźmie udziału w konkursie. Autor akceptujący RIpostę jakby "dzieli się" z innymi swoim tematem, a także komentarzami. Ma jednak powód do dumy, że napisał inspirujący tekst. Wspiera także rozwój naszej społeczności, otwierając innym drogę do nagrody w Tematach Tygodnia.


Jeśli uznacie mój pomysł za dobry, to ja oczywiście od razu zgłaszam RIpostę @alcika do konkursu w tym tygodniu.



Sort:  

Czytałem oba posty i oba mi się podobały. Ja piszę się na wszystko jak to pomoże Naszej społeczności.

No właśnie, ale czy pomoże? Czy np. nie wprowadzi za dużej komplikacji?

No chyba nikt nie będzie miał pretensji, że ktoś wykorzystał jego pomysł, a komplikacje zawsze mogą być, zobaczymy co na to reszta użytkowników powie.

Mówiąc o komplikacji miałem głównie na myśli, że oprócz postów z danego tygodnia mielibyśmy dodatkowo ri-posty (odpowiedzi na posty z tygodnia poprzedniego, na tematy z poprzedniego tygodnia). To może się nie podobać uczestnikom z danego tygodnia. Lub może być zbyt uciążliwe dla @steemit-polska.

Z drugiej strony: powstałaby nowa formuła udziału w Tematach Tygodnia, która mogłaby nam dać nowych uczestników: takich, którym ciężko przychodzi wymyślanie własnych tematów.

No widzisz @lukmarcus już wyraził swoje zdanie.
Z drugiej strony: powstałaby nowa formuła udziału w Tematach Tygodnia: I o to chodzi żeby się coś działo. Dalej kombinuj a coś jeszcze może wymyślisz.

Dla mnie to głupot że ktoś może być obrażony wykorzystaniem czyjegoś posta. Ktoś miał lepszy pomysł, bardziej się postarał, lepiej to rozwinął, więc chwała mu za to. Jak ktoś by napisał posta wykorzystując mój post jako inspiracja i by na tym zarobił dużo dolarów to bym był dumny ;)

Zgadza się, jestem tego samego zdania. Moim zdaniem nikt nie będzie robił dymu. W tym przypadku mamy dwa fajne posty, a byłby tylko komentarz. Raz @assayer do mojego postu miał pisać komentarz, ale wyszło mu bardzo dużo do napisania i walną taki post że szok, fajnie mi się zrobiło, że komuś się przydał mój post do stworzenia czegoś fajnego. Sam zobacz. https://steemit.com/polish/@assayer/ewangelia-steemit

Przed chwilą skomentowałem post od @alcik i właśnie zaproponowałem podpięcie się tematu pod #tematygodnia. Sam tekst powstał dzięki tej inicjatywie i nie mam żadnych zastrzeżeń, aby został dodany do kolejnego spisu tekstów.

Super :) A co myślisz o zgłaszaniu RIpost nie przez autora RIposta, tylko przez autora postu oryginalnego? (argumenty za tym rozwiązaniem podałem w moim tekście).

Nie wiem czy najlepszym (i w sumie najprostszym) rozwiązaniem nie będzie tutaj po prostu użycie przez autora posta odpowiedniego taga, a dopiero później autor oryginalny to potwierdzi w komentarzu. W ten sposób post na pewno nie zostanie przegapiony.

Masz na myśli po prostu tag #tematygodnia, czy jakiś specjalny np. #tematygodnia-riposta? Jak by Ci było wygodniej?

I co jeśli np. autor oryginalny w swoim komentarzu napisze, że to mu się nie podoba, że autor RIposta podebrał mu temat i komentatorów, i to jego zdaniem nie jest fair?

Najlepiej chyba wszystko ładować do #tematygodnia. Przeglądam posty co jakiś czas, więc na pewno wyłapię odpowiedź oryginalnego autora. Mam też nadzieję, że nikt nie będzie się zachowywać na tak niskim poziomie - zawsze można go wykluczyć z zabawy.

Dobrze zrozumiałem...? Riposta była by nie w komentarzy do danego artykułu ale w nowym poście/artykule (byle by był link/informacja że to "riposta" do X artykułu)?
Jeśli o to chodzi to wydaje mi się to dobrym pomysłem.

Dobrze zrozumiałeś. Mowa o całych nowych postach, nie o komentarzach. (Chodzi o osoby, które będą miały tak dużo do napisania w odpowiedzi na dany artykuł, że lepiej z tego zrobić osobny post. Formuła RIposty ma ich zachęcić do podjęcie tej pracy, dając im możliwość wzięcia udziału w rywalizacji o nagrodę w następnym tygodniu).

Jak najbardziej za :)

Dzięki @assayer. :-D
Zgodnie z Twoją i @lukmarcus'a sugestią dodałem taga #tematygodnia do mojego wpisu.

Chciałem jeszcze dopytać o genezę nazwy - dlaczego RI(wielkimi)posta?

Bo to riposta na posta? :-)

w temaTYgodnia część TY jest zarówno łącznikiem dwóch wyrazów jak i takim wskazaniem palca na piszącego, że to jego dotyczy :) A RI w RIposta?

Riposta znaczy "odpowiedź" i nie kojarzy się z internetowym "postem". Po podzieleniu ri - posta mi się kojarzy. Po drugie, nawiązanie do stylu temaTYgodnia. Nie upieram się przy tym.

Congratulations @assayer! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 61757.84
ETH 2985.49
USDT 1.00
SBD 2.48