Dostosowanie średnich szkół technicznych do postępu w technologi - Przykłady betonu.

in #polish7 years ago (edited)

Dostosowanie średnich szkół technicznych do postępu w technologi - Przykłady betonu.


Wpis kolegi Artura - https://steemit.com/polish/@jezykowaty/jak-wyglada-moja-praca
Przypomniał mi kilka sytuacji z szkoły a konkretnie z zajęc praktycznych zwanych CKP - od Centrum Kształcenia Praktycznego.

Artur zajmuje sie kładzeniem instalacji telewizyjnych w budynkach, z jego postu możemy wyczytać taki o to fragment

"Wydaje się proste, prawda? Najgorszy z tych punktów to "zarobić kable i podłączyć". Zarabianie tzw "efek" to udręka ponieważ są to wtyki kompresyjne a nie nakręcane - trzeba je wcisnąć w obcięty odpowiednio kabel i zacisnąć zaciskarką."

Artur ma szczęście bo pracuje dzisiejszym sprzęcie, który nie tylko jest wygodniejszy, bezpieczniejszy dla instalatora jak i dla samej instalacji w kontekście trwałości i bezawaryjności.

Ja jestem uczniem technikum elektronicznego i przedstawię dwa przykłady świadczące o tym że system edukacji technicznej jest patologiczny.


Szkoła


Natomiast uczeń jednego z lepszych techników w regionie na zajęciach praktycznych katowany jest takimi o to złączami.

Tu nie chodzi nawet o to że szkoła nie ma $$ na sprzęt nowocześniejszy a to że nikt z kadry nawet nie wie że ktoś wymyśli złącza zaciskanie! Tak samo jest z obcinaczkami do fiderów
A więc uczniowie przez kilka dni ćwiczą przygotowywanie przewodu nożykiem a następnie wciskanie złącz paluchami.


Obwody drukowane


Na zdjęciu widzimy płyty główne od telefonów marki Apple, są to wielowarstwowe płytki obwodów drukowanych.
Które wg. kadry szkolnej projektowane są ręcznie na papierze milimetrowym.

Przykład projektu wielowarstwowej płytki wykonanej w programie CAD Eagle

Gdy na zajęciach zadano nam prace domową zaprojektować obwód drukowany na podstawie schematu i przynieść gotowy projekt, za wydruk z programu dostałem ocenę niedostateczną. Na początku za to że na projekcie jest wiele "zwarć".

Rzekomych zwarć nie było gdyż projekt wykonałem na dwóch warstwach w celu optymalizacji wielkości obwodu. Gdy wytłumaczyłem co i jak, ocena pozostała.

Tym razem nauczyciel stwierdził ze tak sie tego nie robi, ze używam bezsensownych programów, których nikt nie używa. I jak pójdę do pracy i przyjdzie mi projektować obwody na papierze to nie poradzę sobie bez komputera. Do tego stwierdził ze projekt płyty głównej mojego telefonu tez został zrobiony ręcznie, ołówkiem na papierze. Ostatecznie dostałem wpis do dziennika o chamskim zachowaniu i dodatkową jedynkę "za dyskutowanie"

Sort:  

Hi @aditor! @pibyk is sending you 0.1 SBD tip and @tipU UpVote :)

Check out the newest post from @pibyk: Kolejny Ambitny Cel Steemit? and follow if you like the content :)


@tipU quick guide | How to check your pending payouts.

Oj zgadzam się z Tobą w 100%.
Szkoły średnie, w szczególności te techniczne opierają się na wiedzy sprzed xx lat, według mnie za mało jest praktyki i robienia czegoś co ma faktycznie jakiś sens.
Uważam że programy nauczania (mam na myśli tutaj technikum informatyczne bo o nim mam największą wiedzę) powinny być aktualizowane co minimum 3 lata.

Tutaj opisałem tylko "CKP" natomiast co do progamu szkolnego to jest równie przestarzały. Nie ma w nim miejsca na telewizje cyfrową. Uczymy sie o analogowej, która już nie istnieje. A podręczniki to kalka Wikipedii, strony http://www.dipol.com.pl/ i innych podobnych z wieloma błędami merytorycznymi czy obrazkami nie na temat.

This is a game-changer.

Może i coś z tego pozostaje wiedzy czy radzenia sobie w różnych. Tak czy siak szkoda czasu. Skoro raz już coś zostało wymyślone sprawdza się i jest lepsze od poprzedniego to po co się cofać. Niestety nasze szkolinctwo nie ma nic wspolnego z postepem

Słuszna obserwacja. tip! post

Do pożal się Boże nauczycieli z tytułem doktora mam awersje i na samą mysl chce mi się wymiotowac. Pracuje na uczelni, zrobił doktorat i w dupie się poprzewracalo tak że tylko poważne leczenie w zakładzie zamkniętym coś da. Ale to a propos innej osoby niż opisana.

Dlatego jest tak ze ludzie niezgodni z systemem nauczania zwykle odnoszą największe życiowe sukcesy.
"If you never failed - you never lived"

Popatrz na to tak - znalazłeś sposób lepszy, dokładniejszy i prostszy od nauczanego. W pewnym momencie człowiek zapomina o szkole średniej i głupotach, które w niej uczono. 99% z tego nie przydaje się w dalszym życiu.

Ja to wiem, lecz chciałem opisać sytuacje w której szkoła jest bardzo złym źródłem wiedzy, i ma gdzieś uczniów, czy dorobek cywilizacji.

Ale zdecydowana większość systemu edukacji tak ma - nadal każe się ludziom wkuwać różne bzdety i to wedle jedynie słusznego wzorca wyprodukowanego przez jakiegoś niereformowalnego pacana z doktoratem z poprzedniego ustroju.

Takie wkuwanie pamięciowe może miało dawniej pewien sens, jak wiedza była trudno dostępna, ale dzisiaj to należy ludzi nauczyć podstaw teorii, rozumowania i tego jak informacji szukać.

Dokładnie, zresztą... tak jak pisałem "podręczniki to kalka Wikipedii, strony http://www.dipol.com.pl/ i innych podobnych z wieloma błędami merytorycznymi czy obrazkami nie na temat.

Szkoda że nie powiedziałeś - chętnie bym przedstawił nauczycielowi projekty z Eagle'a jak wygląda zaprojektowana płytka, która działa i jest namacalnym dowodem że jest zrobiona poprawnie ;)

Tego nauczyciela i tak nie znałes bo z CKP. I to było w poprzednim roku więc ciebie już tam nie było. Jemu nawet nie chodziło że jest nie tak działające. Jemu się nie podobało narzędzie przy pomocy jakiego. Co go obchodzą testy ERC

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 66425.17
ETH 3185.93
USDT 1.00
SBD 2.63