Jak jeść więcej owoców sezonowych? 👉Część V 🍒 Wegańskie i bezglutenowe ciasto bardzo owocowe 😉

in #pl-wege6 years ago

No to was zasypałam pomysłami na to jak przemycić owoce jagodowe! Jeśli nie macie jeszcze dość, to zajrzyjcie do przepisu, na bardzo proste i szybkie ciasto ucierane z owocami. Dla mnie jest idealne z kwaśną czarną porzeczką, ale lądowały w nim już bardzo różne kompozycje owocowe ;)

Ciasto jest wegańskie, co oznacza, że do jego przygotowania nie potrzebujemy jajek, masła, ani śmietany. Jest także bezglutenowe, ponieważ białą (oczyszczoną) mąkę pszenną zastąpiłam mąką kukurydzianą i ryżową. 

To ciasto jest także warzywne, bo jego bazą jest pure z dyni, która nadaje mu piękny pomarańczowy kolor. Ponieważ jesteśmy jeszcze przed sezonem dyniowym, ja używam mrożoną (lub pasteryzowaną w słoiczkach) ugotowaną/upieczoną dynię zmiksowaną na pulpę. Bardzo polecam przygotować sobie jesienią taki zapas, w zamrażarce lub spiżarce :) Gotowe pure z dyni możemy użyć do przygotowania zupy, sosu, ciastek lub placuszków śniadaniowych.

Dzisiaj zdradzam Wam także sekret na to, by ciasto bez jajek było pulchne i wyrosło. Nie bez powodu w liście składników znajdziecie ocet jabłkowy i sodę, bo to wybuchowe połączenie ;) Cudownie jest zrobić własny ocet jabłkowy, który znajduje w kuchni wiele zastosowań i jest bardzo zdrowy (pity przed posiłkiem pomaga w odpowiednim dokwaszeniu żołądka, a także podobno ma właściwości odchudzające). Ja użyłam ekologicznego octu jabłkowego.

 

Składniki: 

  • 1 szklanka pure z dyni
  • 3 łyżki oleju kokosowego (w półpłynnej postaci) 
  • 2 łyżki octu jabłkowego
  • 1 szklanka mąki kukurydzianej
  • 1 szklanka mąki ryżowej
  • 1 łyżeczka sody
  • 3 łyżki ksylitolu
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli Himalajskiej

 

Przygotowanie: 

W misce blendujemy mokre składniki: pure z dyni, olej, ocet jabłkowy oraz ksylitol. 

Następnie dodajemy wymieszane ze sobą: mąki, sodę, sól i cynamon. Jeśli ciasto jest zbyt gęste dolewamy 1/3 szklanki mleka roślinnego (ja użyłam owsiane). 

Sprawdzamy słodkość i w razie potrzeby dodajemy więcej ksylitolu lub nierafinowanego cukru trzcinowego.

Ciasto przekładamy do wyłożonej papierem formy do pieczenia i posypujemy mieszanką owoców: czarna porzeczka, czerwona porzeczka, agrest, maliny, borówki, a także wiśnie lub truskawki. Owoce możemy posypać łyżką cukru trzcinowego.

Pieczemy 50 minut w 180 st.

 

Na zdrowie! 

Moni 

Sort:  

No właśnie! Ta soda i ocet to też moja mieszanka spulchniajaca. Do wczorajszych placków ja dodałam i były mięciutkie jak i wyrośnięte:)

Ciasto z owocami sezonowymi - poezja. Czysty smak lata :)
Dzięki za przepis

Wspaniałe wypieki wykonujesz. przy czytaniu aż ślinka cieknie. Pozdrawiam.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 54635.52
ETH 2893.76
USDT 1.00
SBD 2.03