#6 ZDROWE ŚNIADANIE: Placuszki owsiane 🍌🍌🍌 [wegańskie]

in #polish6 years ago

Witajcie!

Uwielbiam, gdy sobotni poranek wita mnie słońcem, a domownicy jeszcze śpią ;) To jest czas, gdy mogę przygotować jedno z moich ulubionych śniadań, na które w tygodniu nie zawsze mam czas, bo trzeba miksować ciasto i stać nad gorącą patelnią. Ale gdy już wszyscy zasiadamy do stołu i widzę jak placuszki znikają z talerza, wiem, że było warto! ❤️

Placuszki owsiane podaję z sezonowymi owocami lub domowymi konfiturami, polane syropem lub obsypane cynamonem i pudrem. Obowiązkowo ze zbożową kawą! Rączki mojej córeczki najchętniej sięgają po takie saute :) Placki są też świetne na zimno, na drugie śniadanie i na wynos.

Pięknie pachnie w mojej kuchni... zapraszam Was na zdrowe śniadanie!

Składniki:

  • 2 duże dojrzałe banany
  • 1/2 szklanki musu (puree) dyniowego* lub 1 dodatkowy banan
  • 1 i 1/2 szklanki płatków owsianych błyskawicznych (drobnych)
  • 1 łyżeczka karobu
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli kamiennej (ja użyłam różowej Himalajskiej)

*mus dyniowy przygotowuję blendując ugotowaną lub upieczoną dynię. Takie puree możemy mrozić lub pasteryzować w słoikach.

Przygotowanie:

Do miski wrzucamy banany i mus z dyni, blendujemy na gładko. 

Dodajemy cynamon, sól, karob i 1/2 szklanki płatków, mieszamy. 

Pozostałe płatki mielimy na mąkę (ja używam elektrycznego młynka do mielenia kawy).

Stopniowo dosypujemy mąkę owsianą i mieszamy do uzyskania gęstego ciasta.

Na patelni rozgrzewamy olej kokosowy i łyżką nakładamy ciasto.

Placuszki smażymy po kilka minut z obydwu stron.

Posypujemy cynamonem i zmielonym ksylitolem (opcjonalnie) lub polewamy np. syropem klonowym.

Podajemy z sezonowymi owocami.

Sprawdźcie też inne przepisy na placki śniadaniowe: 

Czekoladowe placki gryczane 

 

Bezglutenowe placuszki z jabłkiem

Na zdrowie!

Moni

Sort:  

Ale to cudownie wygląda.. a jak zapewne pysznie smakuje

Dziękuję! Jeśli lubisz tego typu śniadania, na pewno będą Ci smakować :))
A jeśli jesteś tradycjonalistą (i jadasz kanapki ;)) to polecam spróbować coś nowego 😊

No to mam już śniadanie na niedziele - dziękuje - to wygląda pysznie a połączenie tych składników jest bardzo ciekawe :)

Super przepis! Ostatnio robiliśmy naszej 9 miesięcznej córeczce takie placuszki z banana, jajka i kaszy manny. Zastanawiam się, czy takie placuszki owsiane z dodatkiem karobu można podać takiemu małemu dziecku, bo chętnie bym przygotował dla małej taki smakołyk 😊

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 66902.20
ETH 3248.49
USDT 1.00
SBD 2.64