ROZMOWY Z SYNEM. CZĘŚĆ DRUGA.

in #pl-dzieci6 years ago (edited)

ROZMOWY Z SYNEM.
CZĘŚĆ DRUGA.

IMG_0562.jpg

(..do części pierwszej serii:
"ROZMOWY Z SYNEM", zapraszam tu..)



CZĘŚĆ DRUGA:

...
WYRWANE Z KONTEKSTU:
..i ten łabędź miał pod gardłem takie pomroki, takie plamy ciemne jakby.. (obserwacje ze spaceru nad jeziorem)



NOWE ZNACZENIA:
Mimi, już nie pada, możemy już wyłączyć te mieszadełka na szybie.. (o wycieraczkach samochodowych)



DEFINICJA:
-a co to jest instynkt kochanie?
-Instynkt to jest takie bezmyślne sumienie



POD GARAŻEM:
-Mamusiu, nie przejedziesz tego ludzika? (o moim mężu, który wysiadł z auta)



TRAFNA DIAGNOZA:
-i wiesz Mamo, Damian miał ciężką chorobę, troszkę bolał go brzuszek
-rety, grypa żołądkowa? zatrucie?
-nie! WYSYPKA!



WPŁYW MUZYKI:
-hej, słyszysz mnie synu?
-przepraszam, zagłuszyłem sie, ta muzyka mnie trochę zaklimatyzowała (o jazzie)




i OSTATECZNIE:
-mamusiu, nie tyle pytań naraz! po kolei, czy ja jestem prezydent?




ech, dziecko to jednak idealizuje rzeczywistość :))
..



zatem jazz?
Ray Charles?

no to tak:

Hit the Road Jack and don't you come back,
No more no more no more no more.
Hit the Road Jack and don't you come back no more.
What'd you say?

Hit the Road Jack and don't you come back,
No more no more no more no more.
Hit the Road Jack and don't you come back no more.

Woo woman woo woman, don't treat me so mean,
You're the meanest old woman I have ever seen,

I guess if you say so I have to pack my things and go (that's right).

.
KLED MONE - Hit the road Jack"

JEST TRĄBKA - JEST DOBRZE

Sort:  

Rozczulające :) Bardzo za tym tęsknię! Teraz, to mogę liczyć na odpytywanie z programu partii, na którą głosowałam :D

Dziecięca logika miażdży - jakby się zagłębić tak na serio w tok "rozumowania" dzieci to ujrzymy niezwykle kreatywny ciąg skojarzeń i intuicyjnych rozwiązań... to geniusz w czystej postaci. Szkoda, że tracimy go w trakcie dorastania.

Waderka,
jak Ty potrafisz w sedno!

dokładnie tak,
możemy obserwować u dzieci Rys geniuszu i Doskonałości.
ich logiczne wnioski, żelazna konsekwencja w myśleniu,
ale i często jakaś taka, kosmiczna umiejętność połączenia kropek..
te zdolności - zadziwiają.

(albo to prostolinijne nazywanie rzeczy po imieniu ("król jest nagi" :)

a z czasem to zatracamy..
jakby świat zewnętrzny nas profanował, uczył wyrachowania..?
a proces socjalizacji wpychał na utarte koleiny..

Cudne!!!
..a pod garażem uśmiechnęłam się najmocniej ;))
P.S. Czy na tym pierwszym zdjęciu jesteście WY? Ono ma taki cudny klimat Ameryki z lat 60 😍

dziękuję Moni :)
ja tez myślałam, że padnę przy tym "ludziku"
(różnie nas czasem nazywa, ale to przeszło moje wyobrażenie o jego słowniku :))

PS:
tak, to MY
i Ameryka, ALE współcześnie (noo, może sprzed ok.5 lat)
tylko że to my jesteśmy tacy staroświeccy (zacofani),
i to może dlatego masz takie wrażenie, że fotka bardzo stara :)

Fotka KLIMATYCZNA, a WY piękni jesteście 💗

Dzieci potrafią przedstawić nam świat, tak jakbyś go nigdy nie zobaczyli. Do dziś pamiętam niektóre stwierdzenia mojej córki, gdy była mała. Szkoda, że wszystkich nie zapisywałem. Dla mnie numerem jeden jest "OSTATECZNIE" :D

ja tez czasem nie nadążam zapisywać,
bywają sekundy zwłoki, coś człowieka zajmie..
i wrażenie, słówko, odpowiedź, stwierdzenie dziecka
bezpowrotnie ulatuje w niebyt :(
i za nic nie mogę sobie później przypomnieć co powiedział :(

ale staram sie mimo wszystko zapisywać te jego "złote myśli"
(na czymkolwiek w danej chwili dostępnym :)

i dziękuję za wytypowanie faworyta,
cieszy mnie, że was też to bawi :D

Już nie mogę się doczekać rozmów z moim synem! :) Na razie ja do niego mówię, czytam mu, zaczepiam, a on mi odpowiada kopniakami :)))

już niedługo Aniu!
masz teraz wspaniały czas
(trochę zazdroszczę, bo wspominam go magicznie :)

Uwielbiam dziecięce mądrości, z jednej strony nie mogę się doczekać jak będę dyskutować z moimi małymi, z drugiej strony wiem, że czasem mózg mi będzie pękał od pytań z prawej i lewej, ale może wtedy poznam jakieś głębsze prawdy o otaczającym nas świecie, które nigdy mi nie wpadły by do głowy :)

na pewno tak będzie!
jak dobrze, ze dziewczynki są dwie :)
("z drugiej strony wiem, że czasem mózg mi będzie pękał od pytań z prawej i lewej")
będziesz miała symetrie i równowagę..
:D

(mój przyjaciel ma bliźniaczki i czasem mówi o nich:
"moje skrzydła"
stad moje skojarzenie, ze dobrze ze są DWA.. noo dwa skrzydła:)

PS:
marzyłam o bliźniakach!
💙

Dzieci takszybko dorastają.. Ja nie zapisałam sobie takich rozmówek a bardzo szkoda bo syn ma już 16 lat i człowiek by tak chętni sobie przypomniał.. Pamięć ulotna jest.. Wzruszyłam się. Zdjęcie przepiękne!!

masz już 16-letniego syna??!? nie wierze!
ale przy kolejnym dziecku już zapisuj takie rozmówki!!
:)

(a ja Ci dziękuję za to jedno zdanie: "Wzruszyłam się" ❤)

A no mam :) Kawał chłopa już :P nie dziękuj :P Jesteś cudowna :)

Mi się podoba bezmyślne sumienie - no bo coś w tym jest, no nie?
Ja jeszcze pamiętam swoje własne pięcioletnie solipsystyczne rozkminy - byłam przekonana, że jestem sama na świecie, a reszta ludzi to pionki bez duszy, które są tutaj po to, żebym mogła znaleźć odpowiedź na pytanie po co tu się znalazłam - wtedy wygram grę i pójdę do nieba :D

ojejejejku :(
przeszła mnie na wylot, ta dojmująca, potworna samotność tego 5-letniego dziecka :(
SAMA NA CAŁYM ŚWIECIE! ach!
(a jak to postrzegałaś TY? że smutno, że ok, że jest jak jest?)
no, ale w końcu to tylko gra (nieźle zafiksowana, fakt :)

to wiele tłumaczy,
czyli skąd sie wzięło Twoje głębokie życie wewnętrzne :)

PS:
(pewnie, że coś w tym jest!
geniusz trafności w tym jest!
:)

to chyba nie była samotność tylko zwykły egoizm jedynaka :D
próbowałam znaleźć swoje miejsce w świecie i tyle :) każdy dzieciak ma jakieś tam swoje kombinacje myślowe, jestem pewna! ale jak teraz o tym myślę, to trochę mnie to przeraża hehe

Congratulations @rozku! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:
SteemitBoard World Cup Contest - The results, the winners and the prizes

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

To już mam odpowiedz do swojego pytania :-) Super mama. Musze tu częściej zaglądać :-)

Dzieci bywają niesamowite.
Moja córka kiedyś chciała nożyczki, żeby obciąć zamykańce - skrzydła od pudełka tekturowego.

hahah, świetne :)
dobrze, żeś doprecyzował coto,
bo by mi wyobraźnia podsunęła nieziemskie pomysły

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.035
BTC 65916.61
ETH 3431.41
USDT 1.00
SBD 4.66