You are viewing a single comment's thread from:

RE: Afera wokół sp-group - Moje uwagi i spostrzeżenia.

in #pl-blog6 years ago

Ogólnie post na plus. Rzekłbym, że to głos rozsądku w sp-group, choć do wielu rzeczy mógłbym się doczepić, ale jaki to ma sens ;)
Ja nie jestem z starej gwardii, też nie spędzam 24h na STEEM. Wyrażając zdania odrębne chyba podpadłem wszystkim już po kolei ;)

Z punktu widzenia czytelnika chciałbym, żeby dobre posty zarabiały, bo są dobre, a nie że należą do grupy. Dlaczego ? Skoro średni zarobi podobnie, to po co produkować te dobre, wymagają wysiłku.

Z drugiej strony macie dużo bardzo dobrych autorów, którzy już jak na warunki #polish dobrze zarabiali, więc zgodnie z założeniem grupy powinny zbierać znowu większość SP, czyli powtórka z rozrywki.

Myślę, że wielu przyciągaliście do siebie osób, które chcą zarobić, a mało się rozwinąć i będą z tego kłopoty.

Ps. Masz problem z przecinkami jak ja. Są akapity, gdzie są zdania wielokrotnie złożone, a w całym nie znajdziesz ani jednego. To taka rada, bo zależy Ci na poprawie opłacalności pisania.

Sort:  

Być może się mylę, ale mam wrażenie, że wiele osób sądzi iż wszyscy użytkownicy skupieni w grupie głosują tylko na posty w jej obrębie. Możliwe, że są takie, nieliczne przypadki. Większość z nas jednak oddaje głosy tak jak wcześniej - na to, co lubi, sama tak robię. Mam swoich ulubionych autorów, czasem pojawiają się nowi i nie patrzę na "przynależność". Natomiast owszem, z konta @sp-group głosy idą na członków, ale czy to jest aż tak kontrowersyjne, skoro moc konta wynika przede wszystkim z delegacji założyciela grupy i jej członków? Czy to jest gorsze rozwiązanie na przykład od @diosbot, do którego czasem się też dorzucam? Tam też jest lista.

Zauważyłam jedną rzecz, jest kilku autorów, którzy pisali ciekawie i nietuzinkowo, a zarabiali marne centy na artykułach, jakoś nie mogli się przebić. Po dołączeniu do grupy poszli do przodu... czy to źle? A nieformalne kółeczka wzajemnej adoracji poza sp-group i tak istnieją, nie czarujmy się.

"A nieformalne kółeczka wzajemnej adoracji poza sp-group i tak istnieją, nie czarujmy się." i to zdanie jest bardzo trafione.

Otóż to ludzie będą się tak czy siak łączyć w mniejsze grupy które działają tylko na swoja korzyść. tak było od wieków i będzie. niema się co oszukiwać ze wszyscy będą tu ze wszystkimi żyć w harmonii.

Zgadzam się, ale czy twoje 6SP zawsze będzie używane tak jakbyś tego chciała ? Niby 6 SP to mało, ale 50*6, to już jest coś, a o kierunku używania będą decydować najbardziej wpływowi, będziesz walczyć o wpływy?
Zgoda diosbot działa podobnie i niespodzianka go krytykuje. Najdłuższa wymiana tu. Na steemit też są okruchy. Dlaczego nie delegujesz takiej samej ilości SP do diosbot, skoro jesteś jego beneficjetką, tak widziałem wsparcie, ale może również też trzeba pasywnie i było by to dobra praktyką dla beneficjetów obu programów. Do diosbota, jakby ktoś mnie polecił i więcej bym pisał myślę, że bym się dostał.

Czemu uczciwe wynagradzanie nie może działać na #polish, a będzie działać w #sp-group ? Skoro to te same SP było. Może tylko dla tego, że część SP została zamrożona w grupie i tym samym pozbawiona innym. Czemu nie pracować nad #polish ?
Jeszcze w #sp-group mógłbym uwierzyć, jeśli zrzeszały jednego rodzaju twórców (upvote'ujesz osoby, które prowadzą streamy z grania ? Bo twoje 6SP może tak) , a tak to #polish 2 z minimum socjalnym dla słabszych, których nie zmotywuje do bycia lepszym.

Rozumiem ideę, ale czy nie lepiej było stworzyć tag, gdzie wrzucano by posty z listą niedocenianych twórców?

Nowy autor będzie musiał robić podania o wszystkie grupy, zamiast skupić się na pisaniu.

Nie znam odpowiedzi na Twoje pytania... lecz czy Ty je znasz? Jesteś pewien, że Twoje propozycje byłyby lepszym rozwiązaniem dla społeczności? Może tak, może nie... sama tego nie wiem. Jak to zmierzyć?

Pytasz mnie:

Dlaczego nie delegujesz takiej samej ilości SP do diosbot

Odpowiedź jest prosta. Dlatego, że mam prawo zdecydować, w jaki sposób spożytkuję moje uczciwie zarobione SP. Mogę je nawet zdelegować najgorszemu trolowi na steemit i nic nikomu do tego. Nie pozwolę, by ktoś zaglądał mi do portfela i mówił, na co mam wydać własne pieniądze. Nie jestem dzieckiem.

Wiem, w jaki sposób jest używane moje SP w grupie, a nawet jeśli coś pozostaje przede mną ukryte - akceptuję taką możliwość. Nie mam problemu z przyznaniem, że nie wiem wszystkiego. Nie mam oporów przed zmianą zdania. Mam też prawo popełniać błędy i to jest super, bo dzięki temu uczę się więcej, doświadczam więcej, nabieram mądrości ale i pokory.

Tymczasem zbyt wielu ma zdaje się dożywotni monopol na rację - nie ufam takim ludziom. Nie będę jechać wytyczoną przez kogoś autostradą, wolę spacery własnymi ścieżkami.

Jest takie powiedzenie: chcesz zmienić ten świat, to zacznij od siebie.

Gdyby tak przestać zaglądać innym do portfela, do głowy, do serca, przestać ich naprawiać, przerabiać na swoją modłę, ugniatać dotąd, aż jak te barany będą mieć jedną sieczkę we łbie.

Przestać dorabiać intencje do czyjegoś działania - nikt u nikogo w głowie nie siedzi.

Zająć się sobą - przerażające, prawda? Łatwiej jest wziąć resztę świata pod lupę.

Każdy ma prawo do własnej drogi, własnych wyborów, własnych idei i własnych błędów.

Moje uwagi nie odnoszą się do Ciebie osobiście, to raczej ogólne refleksje wynikające z tej i jej podobnych sytuacji. Dziękuję za dyskusję.

Nie znam i może nie poznam, ale jak widzę kalkę z systemu, który nie działał, a za sterami widzę osoby, które zasłynęły na początku z upvote własnych, szybkich treści w bardzo małej grupie, nawet nie wiem, czy to nie były inne wcielenia tej samej osoby, to lampka ostrzegawcza się świeci.

Pozdrawiam, dziękuję za dyskusję i przepraszam za zaglądanie do portfela ;)

Rozumiem obiekcje, dajmy temu projektowi czas.

A co do portfela, to niefortunnie się wyraziłam jak na blockchain - zaglądaj do woli, tylko mnie nie rozliczaj ;)

Z punktu widzenia czytelnika chciałbym, żeby dobre posty zarabiały, bo są dobre, a nie że należą do grupy. Dlaczego ? Skoro średni zarobi podobnie, to po co produkować te dobre, wymagają wysiłku.

wiesz ja stosuję zasadę 10/25/50/100% głosu i i tak samo chciałbym to widzieć na steemie gdzie najgorszy kontent zarabia nie więcej niż te 10% sumy jaka zarabia najlepszy ale żeby każdy co ktoś wrzuca i nie jest to plagiatem, jednak uważam ze każdy powinien coś dostać bo to działa tak że przecież ci co wrzucają najgorsze nawet treści oddają głosy i wspierają te lepsze wiec generalnie tak czy siak jest korzystne żeby SP się rozkładał pomiędzy wszystkich.

Ps. Masz problem z przecinkami jak ja. Są akapity, gdzie są zdania wielokrotnie złożone, a w całym nie znajdziesz ani jednego. To taka rada, bo zależy Ci na poprawie opłacalności pisania.

wiem niestety musze nad tym ppracowac

To naprawdę dobry post spostrzeżeniami, na które warto uwagę zwrócić. Zrozumieją tylko ci, którzy siedzą w tym od dawna, widząc problem w systemie i ludziach. Twój wpis czytałem dwa razy, a niektóre skrawki po trzy razy. Jestem zdania, prawdziwe wartości wyciągniesz, czytając tekst kilka razy albo powracając po jakimś czasie.

Wytypowane bardzo trafnych kilka szczegółów, które na pewno zostaną wdrożone, a zanim puściłeś tekst, została chociaż jedna przedstawiona. (Zaprzestanie Ingerowania do czatu, jak i osób) w Team2 na grupie gdzie są @kapitanpolak @pkocjan @rozku. Kolejne osoby będą dokładane do Teamu i będzie to na pewno @wadera, jeżeli będzie chciała przyjąć czuwanie nad grupą i kontrolę nad komentarzami, jak i działami.

Cały sęk w tym, że to te osoby z grupy tworzą całą jedność grupy i czują się, że mają coś do powiedzenia. Czy zauważyłeś konflikty na grupie? Lub narzuconą tematykę i w kółko wałkowaną, która nikogo nie interesuje. Pewnie, że takich rzeczy nie ma i nie będzie, bo nad tym czuwa kilku ludzi, którzy mają zupełnie inne poglądy, zainteresowania i doświadczenia. Mają swoje pomysły i zaczynają je realizować. To dopiero początek i wiele jest do poprawienia i wiele kłód będzie podkładane. Jak mówią bez wad nie będzie jakości...

Grupa- Jest wiele grup na Discord czy na innych socjalach, które nakłaniają do korzystania ze swoich tagów, czy do oddawania upvote i jakoś problemu nie ma. Grupa będzie zamknięta i budowana stopniowym rytmem, jak podkreśliłeś, jest to pewne filtrowanie trzymanie porządku. Grupa otwarta publicznie to przeważnie grupa śmieciowa albo martwa. Po co trzymać nieaktywne konta, które mogą zastąpić je aktywne, i chociaż poświęcą pięć minut, bo ktoś zadał pytanie.

wiesz ja stosuję zasadę 10/25/50/100% głosu i i tak samo chciałbym to widzieć na steemie gdzie najgorszy kontent zarabia nie więcej niż te 10%

Kwestia SP to kolejna, która nie jest na siłę zabierana czy w jakiś sposób wymuszana. Każde SP lokowane to mizerne 6 sp, które tworzy każde ziarenko w dużej puli, a osoby inwestujący są informowani przypiętym w dziale delegacje jest notka. Poniżej Fragment.

Osoby delegujące przyczyniają się do sukcesu sp-group. Pomyśl o tym jako o inwestycji długoterminowej: Moc Steema oddelegowana do zasilania konta sp-group jest wykorzystywana tylko dla użytkowników sp-group. Zachowujesz kontrolę i zawsze możesz ją odzyskać, cofając delegacje, jeśli chcesz- proces ten trwa siedem dni.

Tak samo jest z treściami, które nie są jednakowo traktowane przy upvote. Jest tu stosowane podobnie do Twojej metody i jak na razie jedna osoba miała problem przyswoić. 5, 25, 50, 75, 100% od danej treści. Żadne upvote nie jest z automatu marnowane. Czy jeśli byłoby źle, to czy dane osoby by dokładały SP lub nie cofałyby delegacje? Bez przesady nikt nie jest dzieckiem, któremu zabrano cukierka. A niektórzy faktycznie myślą, że to zabawa i takie poczynania przejdą obojętnie bez zapamiętania. Nikt nie jest niewidzialny, a konsekwencje mogą być bardzo surowe.

Nie mam nic do dodania. cieszę się że tekst nikogo nie obraził bo bardzo sobie cenię grupę. jak miś zwrócił uwagę mogłem to teoretycznie napisać na chacie no ale generalnie jakoś łatwiej wyrażać mi myśli jak stworzę spójny tekst.

Mam nadzieję że będzie tylko lepiej i konflikty zostaną zażegnane .

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64223.84
ETH 3158.34
USDT 1.00
SBD 4.29