Jak Oszczędzać Gotówkę Pracując Na Etacie?

in #pl-artykuly6 years ago (edited)

Pracujesz na Etacie? za dwa trzy cztery tysiące ? a może zarabiasz ich więcej i nadal nie wiesz gdzie się podziały twoje ciężko zarobione pieniądze?. Postaram się przedstawić kilka osobistych porad jak odłożyć trochę gotówki.

Byłem taki sam wydawałem każdą złotówkę którą zarobiłem, im więcej miałem gotówki tym więcej rzeczy było mi potrzebne co często było nie przemyślanym zakupem. Nie mówię tu, bądź pazerą i nic sobie nie kupuj przecież po to pracujesz by zarobić, ale tak że żeby mieć na jakąś zachciankę, tylko staraj się to robić z głową.
Przedstawię kilka metod które ja zacząłem stosować i przynoszą oszczędności:

  • Lista potrzebnych zakupów spożywczych:
    zanim zacząłem ją stosować idąc do sklepu robiłem zakupy na Hura, co pod rękę się nawinęło i w danym momencie uważałem, że tego potrzebuję lądowało w wózku z zakupami. Często było zdziwienie przy kasie dlaczego tyle płace, lecz gdy zacząłem stosować przemyślaną listę zakupów, cena jaką płace w sklepie spożywczym już mnie nie zaskakuje.

  • Nie nosze ze sobą kart płatniczych :
    Kart płatniczych używam tylko i wyłącznie do robienia zakupów tygodniowych w markecie, na co dzień płace gotówką ale jak się to ma do rzeczy ?
    otóż wypłacam raz na tyg swoje niby "kieszonkowe" które musi mi wystarczyć na zachcianki, jeśli braknie nigdy przenigdy nie podejmuje kolejnych kwot, bo po co się oszukiwać samemu a tydzień przecież to nie rok tylko siedem dni.

  • Ekonomiczna jazda samochodem:
    Nie chodzi tu o to żebyś jeździł ekonomicznie, poruszając się samochodem bo to raczej wiadome, ale też o to żebyś nie jeździł nim bez celu bo zachciało Ci się czegoś ze sklepu, albo zapomniałeś kupić jakieś pierdoły, która ci jest potrzebna ale jak jutro kupisz po drodze, to się nic nie stanie. Ja osobiście po przeprowadzce pozbyłem się "puszki" z mojego życia i aktualnie poruszam się pieszo lub rowerem. Mieszkam około 1,5 km od swojej pracy a dookoła mam 3 markety i inne cuda niewidy. ( przeglądy, mechanik, ubezpieczenie) wiesz jaka to oszczędność jak sie tym człowiek nie martwi.

  • Kupowanie Nowych Ubrań:
    Kiedyś robiłem tak wchodziłem do Galerii, pierwszy lepszy sklep spodobało mi się coś to brałem i nie patrzałem nawet na cenę. Teraz wchodząc do galerii zakupy robię trochę dużej ale oszczędniej, najpierw oglądam promocyjne ostatnie sztuki, a dopiero później jak nic nie znajdę szukam w normalnych cenach w 80% zawsze udaje mi się znaleźć coś na siebie. Zapłacić za spodnie na promocji 80 zł a normalnie 180 zł jest różnica. Można także korzystać z second handu ale ja osobiście tego nie robię.

  • Ograniczenie Spożywanie Napoi Gazowanych:
    U mnie napoje gazowane typu Coca-Cola i Pepsi poszły gdzieś w zapomnienie, od jakiegoś roku pijam tylko wodę mineralną lub jak jestem w domu to wodę filtrowaną, ewentualnie herbatę bądź kawę. Stało mi się tak po obejrzeniu jakiegoś materiału w internecie, uświadomiłem sobie, że odstawienie tych napoi wyjdzie mi na zdrowie.

  • Gotowanie w Domu:
    Często jadałem na mieście, z powodu lenistwa nie chciało się gotować w domu, więc albo obiad na mieście albo na zamówienie.

  • Podróże:
    Ceny biletów na pociąg miesiąc wcześniej są tańsze, niż przed samym wyjazdem, tak samo jest z samolotami.
    Planuj swoje podróże z wyprzedzeniem.

  • Oszczędzanie Energi w domu:
    Nie pal nie potrzebnie świateł w całym domu, nie włączaj Tv jak nie masz zamiaru go oglądać, wyciągaj wtyczki z kontaktów, zmień żarówki na energooszczędne, niby tak niewiele a jednak parę złoty zawsze w kieszeni.

  • Kino i inna rozrywka:
    w Moim mieście w środy są tańsze bilety więc zazwyczaj wybieram się w te dni i tylko na te filmy, na które rzeczywiście mam ochotę pójść razem z żoną. Drugą moją rozrywką jest jazda na rajdy rowerowe, są one zazwyczaj bezpłatne czasem kosztują parę drobnych od 5-15 zł. Myślę, że to samo może tyczyć się moli książkowych zamiast kupować co rusz to nową książke można wypożyczyć w bibliotece.

  • Drobniaki:
    Wszystkie drobne które zostają ci w kieszeni wrzuć po prostu do skarbonki zobaczysz ile uzbiera ci się za pół roku.

  • Promocje:
    Nie trzeba i nie warto kusić się na promowane produkty tylko dlatego, że sklep takie akurat sugeruje. Natomiast warto rozważyć w cenie promocyjnej zakup z rozsądnym zapasem tych, których używamy regularnie i mają stosownie długi termin przydatności. Mam taką własną listę produktów, które wiem w jakim tempie mi "schodzą" i kupuję je właściwie wyłącznie w promocjach. Mam na myśli prawdziwe promocje - z rzeczywistą obniżką ceny o np. 25%.
    Komentarz od @bowess

  • Używki:
    Zastanów się dobrze czy aby na pewno chcesz marnować swoje pieniądze, na puszczanie ich z dymem tytoniowym,
    a może potrzebny Ci ból głowy po spożywaniu alkoholu. To własnie na to wydaje się najwięcej na Używki które niszczą nasze zdrowie i nic po za tym nie dają. Policz dokładnie ile jesteś w stanie zaoszczędzić kasy na tym jak odstawisz swoje nałogi. Przypuszczam, że wyjdzie nie mała suma.
    Inspirowane Komentarzem @b4ck

  • Cel:
    wybierz sobie Cel na jaki chcesz zbierać czy to będą wakacje za granicą, nowy smartphone, a może rower lub też inne marzenie to dąż do tego by na niego nazbierać, a nie kupować na raty.

Oto kilka sposobów z których korzystam regularnie, jeśli masz jakieś swoje sposoby i chciałbyś się ze mną nimi podzielić lub umieścić je w moim poście, napisz w komentarzu a na pewno umieszczę je na liście.

Dzięki tym kilku sposobom z łatwością można odłożyć kilkaset złotych na przykład na wakacje. Pamiętaj jednak, żeby oszczędzić trzeba mniej wydać niż się zarabia. To są jedynie tylko małe sposoby które nam to ułatwią dojście do postawionego sobie Celu.

800x534_sposob-na-oszczedzanie-pieniedzy-oykc.jpg

Niech wszystkie "świnki" najedzą się do syta. Pozdrawiam :)

Sort:  

Do zakupów dodałabym jeszcze rozsądne korzystanie z promocji. Nie trzeba i nie warto kusić się na promowane produkty tylko dlatego, że sklep takie akurat sugeruje. Natomiast warto rozważyć w cenie promocyjnej zakup z rozsądnym zapasem tych, których używamy regularnie i mają stosownie długi termin przydatności. Mam taką własną listę produktów, które wiem w jakim tempie mi "schodzą" i kupuję je właściwie wyłącznie w promocjach. Mam na myśli prawdziwe promocje - z rzeczywistą obniżką ceny o np. 25%.

Hello gural0000!

Congratulations! This post has been randomly Resteemed! For a chance to get more of your content resteemed join the Steem Engine Team

Tak naprawdę chyba najciężej jest u większości osób zaoszczędzić na używkach, choć trend na nie maleje, obserwując społeczeństwo.


Druga rzecz to chyba stworzenie tak zwanej poduszki finansowej we własnym gospodarstwie polega ona na zgromadzeniu oszczędności do danej kwoty gwarantującej stabilność i kontrolę nad nieoczekiwanymi wydatkami.

Podjął bym się nawet tego tematu i opisał go, ale możliwe, że przerośnie moje kompetencje. 😂
Kiedyś dużo o tym czytałem i próbuję to zastosować ( nie wychodzi mi)

Swoją drogą, ja akurat nie pije alkoholu w ogóle, ani nie pale. A w poście starałem się opisać jak to wygląda z mojej strony. Dzięki za komentarz pozwól, że umieszczę używki w swoim poście :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 60122.55
ETH 3199.29
USDT 1.00
SBD 2.43