Voor geldwolven - Wat is geld eigenlijk

in #nl7 years ago

Geld is gekleurd papier

Dat is toch zo? Het heeft nauwelijks waarde. Ook de munten hebben geen waarde. Toch vertrouwen we erop dat het een waardepapier is. Je merkt wel dat de bankbiljetten door de jaren heen steeds kleurrijker en mooier worden, dat moet ook wel, dat straalt namelijk autoriteit uit. Er komt nog een tijd die velen van ons zullen meemaken, dat al je gelden digitaal zullen zijn. Gecentraliseerd weliswaar.

1

Lang geleden bestond er geen geld

Er was een periode, duizenden jaren geleden, dat geld gewoon niet bestond. Er was wel waarde en rijkdom maar het grootste gedeelte van ons menselijk bestaan was er geen geld. Er was ruilhandel en slavernij.

Geld maakt niet gelukkig

Stel je maar eens voor dat je op je slaapkamer zit met een koffer met 1 miljoen euro of dollar. Nu heb je die 1 miljoen. Bedenk nu dat je de kamer niet mag verlaten. Wat is die 1 miljoen dan nog waard? Die miljoen maakt niet gelukkig maar wel als je er iets leuks mee wilt doen.

2

Gelukkig is er geld

Zonder geld zou ik niet weten waar ik naar moet streven. Voor mij is geld toch ook een vom van succes. Ik vind het geweldig om bijvoorbeeld een goede cryptotrade te maken. Op het juiste moment iets doen dat dan ook succesvol uitpakt. Zonder een constante geldstroom zou ik in onzekerheid zitten over hoe ik volgende week ga rondkomen.

Alleen met geld kan je geld verdienen

O, dat kan niet kloppen, er zijn genoeg self made mannen en vrouwen! Ik denk altijd dat als maar 1 persoon iets voor elkaar krijgt, een ander dat dan ook moet kunnen.

3

Er is een berg geld die eerlijk verdeeld moet worden

Dus geen gezeik, iedereen rijk? Dat zal niet werken. Dat hebben de communisten al geprobeerd. Dit zal ook nooit gebeuren want dan is er geen concurrentie meer en dus geen expansie van de mensheid. Mensen hebben verlangens die ze willen bevredigen, ik moet er niet aan denken om mijn leven lang met hetzelfde inkomen te moeten leven, ik wil vooruit, ik wil mogelijkheden creeren, ik wil leven.


Afbeeldingen 1 - 2 - 3


Je kunt nog steeds meespelen in de 5e Nederlandstalige Meme-uitdaging voor de prijzenpot van 15 SBD. Deze 5e Meme-uitdaging is gesponsord door @dutchess en @steemspoker



banner
Mooie dagen...
Volg me voor meer @steemspoker

Sort:  

een object heeft maar een bepaalde waarde als het meerder deel van de maatschappij gezamenlijk overeen stemt dat die bepaalde waarde wordt gegeven aan het object.

Geld is niks werd nie, dit is net papier, net soos crypto currency, wat heeltemal niks is nie, en dit is hoe ek altyd aan mense die waarde van crypto currencies probeer verduidelik. Baie dankie vir die mooi pos.

Wat is Afrikaans toch een leuke taal :D

Baie dankie

Altijd leuk om jouw Afrikaans te lezen :-) Iedereen begrijp dat. Bedankt @rynow
Mooie dag in het zuiden van de wereld :-)

Baie dankie, ek hou weer daarvan om die Nederlands te lees.

Baie dankie, ek hou weer daarvan om die Nederlands te lees.

prachtige tekst dus heb ik resteemd!
geld is mijn dienaar :)
en ik ben met hem altijd tevreden :)
hij houd zo veel van mij maar dat komt omdat ik hem respecteert en waardeert
I totally agree that a healthy competition makes people get more creative and bear growth !

Jaaa als je zo kunt denken en het is waar voor jouw, dan zal er meer en meer van dat spul naar je toe komen. Mooi mooi. Bedankt voor de mooie vote en de resteem :-) Mooie dag :-)

hahaha
die is gek op me
dus ja! ^ ^
ik mag niet klachten :)
graag gedaan

Goeie post, helemaal mee eens.

Er is alleen wel een verschil tussen geld dat mensen daadwerkelijk waarde geven; en geld dat waarde heeft omdat de staat mensen dwingt het te gebruiken, en dus zo zijn waarde verkrijgt.

Daar zou je eens een artikel over moeten schrijven. Ik denk wel dat ik je begrijp.

Goed idee! Ik zal kijken wat ik kan doen.

Geld heeft de waarde die er door ons aan gegeven wordt. "ons" dat zijn wij, en/of de markt, en/of de beurs, of...
En dat kan papier zijn, of een metalen muntje, of een staafje goud/zilver, of digitaal, en dat laatste dan gedecentraliseerd...

crypto.JPG
@feelx

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 57367.79
ETH 3098.11
USDT 1.00
SBD 2.32