Tertussen...

in #nl7 years ago

Na 16 manen Steem.

Wil ik er op uit, of het buiten nou giet of niet.

Onderweg zijn om het reizen.

Ja, er staat tertussen, als swaffelen mag als nieuw woord, dan vind ik tertussen dat het aanstonds best tijd is voor zoiets. Het idee voor dit nieuwe woord ontstond overigens dankzij een leuke chat in de Nederlandstalige groep op Telegram. Daar zijn we ergens tertussen bezig met het breinstormen over een Nederlandstalige versie van een blogketting. Wellicht binnenkort toch eens een groet en ontmoet in Amersfoort opzetten? Wie weet, maar dan wel weer een volledig door Steem gesponsorde trip en verblijf. Maar dan is het nodig om vaker een tikwerk te plaasten, die voldoende SBD oplevert. En eigenlijk ben ik weer even klaar mee.

In overdrachtelijke reisterm zou ik kunnen stellen dat de trein waar in nu al een tijd op stoom in mee reis op een dood spoor lijkt te zitten. De thuislijst is overvol, en dat is nauwelijks voor mij nog bij te houden. Dus heb ik een klein groepje van mede Steem leden die ik nog werkelijk volg. Soms ook dankzij hun reacties, die mij dan weer naar hun blog leiden. Leuk is anders, er komt best wel iets bij kijken, actief zijn op een Sociaal Media Platform. Je zult iedereen maar een bezoekje willen brengen. Duizenden die je volgt en dan van allemaal hun publicaties lezen!? En dan zul je ook nog maar een dagelijks bestaan hebben. Mijn hoofd loopt al weer over. Het is te veel...

En dan is er ook nog de onrust, het gestook, de halve waarheden en de valse beloftes. Maakt het ook een stuk minder aangenaam, omdat het ergens toch door galmt. Inmiddels blijkt het allemaal toch voornamelijk gevuld met retoriek te zijn. Al zijn er nog velen die er mee dwepen, hoe ongeloofwaardig het inmiddels ook is gebleken. En dat zorgt dan weer voor een vermakelijke voortdurende zeep komedie. Groene en rode wimpels die wild heen en weer wapperen, plannen om het Steem netwerk aan te vallen, je zou er bijna een bak popcorn bij pakken...

Is het dan dik in orde?

Nee, er zijn genoeg uitdagingen voor het Steem platform. Dat is soms bijvoorbeeld op SteemIt punt com te merken. Maar er wordt wel aan gewerkt, door daadwerkelijk iets bij het server netwerk beter in balans te brengen. En dat er veel leden bijkomen is wellicht leuk, maar dat vergt ook weer meer van het Steem blokketing systeem. Dus is er voor de getuigen {EN: witnesses} ook een flinke klus te klaren. Groeistuipen gaan wel eens gepaard met pijntjes. Kritisch zijn mag dan ook best, ook al is Steem nog steeds in BETA fase. Opbouwende kritiek uiten is prima en alert de ontwikkelingen volgen ook.

Er zijn ook wel degelijk zaken die mij wat minder optimistisch stemmen dan voorheen. Zoals Changelly die schijnbaar Steem en SBD ondersteuning heeft laten vallen. En dat heeft schijnbaar te maken met de handelsplatformen die moeite hebben om de Steem systeem eisen te kunnen bijhouden. Bovendien heeft een aantal van die platforms zelf al de nodige moeite om aan hun eigen groei te kunnen voldoen. Een afgewogen beeld schetsen is volgens mij wel van belang. Steem is in vele opzichten toch wel even wat andere koek dan Bitcoin. Het vergt ook van handelsplatformen toch wel nodige aan investeringen, als deze zelf ook de volledige blokketting mee willen laten lopen. Met een terugval systeem er bij. Wat dat betreft geeft dat ook nieuwe uitdagingen, bij een vernieuwend systeem als Steem.

De ontwikkelingen gaan door.

Voor mij is de afweging van vertrouwen in het Steem ontwikkel team gebaseerd op hun communicatie. En dat komt in ieder geval de laatste tijd beter uit de verf. Want stilte is hoe dan ook een voedingsbodem voor geruchten. Waarbij retoriek schreeuwers soms worden verward met profeten. Dus het is voor Steem wel degelijk van belang dat er niet alleen een publiek-bron bezig is met het promoten. Er is ook duidelijke communicatie nodig die meer duidelijk maakt dan iets wat doet denken aan: "Er is voor alsnog geen enkele reden tot ongerustheid." Op den duur zal de praktijk namelijk een inhaal slag maken.

Voor mij is Steem nog steeds levend, maar wel met wat groeipijnen. Daar open over zijn naar de Steem leden toe lijkt mij van groot belang. Men heeft er een heel blog platform voor beschikbaar. Dus kan er volop gepubliceerd worden wat er gaande is, wat de uitdagingen zijn en hoe deze aangepakt worden. En gelukkig lijkt dat besef er nu toch ook te komen. Wat dat betreft is het dus wellicht ook weer goed geweest dat er onrust ontstond wat een eigen klankbord kreeg. Los van of het een realistisch haalbaar idee was, of uiteindelijk toch voornamelijk retoriek betrof geboren uit onvrede. Wel vind ik het jammer, dat het dan afloopt in een vlag en scheld oorlog... Maar voor zover ik nu kan zien gaat de Steem boot rustig verder.

Er op uit in eigen streek.

Oh ja, daar begon ik dit artikel mee. Tertussen afgeleid, of wellicht speelde dat gewoon de ondertonen in mij gedachten. Vandaag is het bewolkt in mooi Oldambt. Tot een uur of vier lijkt er nog kans op regen. Fris voor de tijd van het jaar. Velen zijn dan ook vandaag naar het zonnige zuiden vertrokken. Maar goed, met een regenjas op een sportieve fiets kom ook wel een eind richting het noorden. Weer eens kijken waar willekeurige wegen mij naar toe leiden. Weg van het beeldscherm, weg van het toetsenbord, onderweg naar wie weet waar naar toe. Even weer opladen.

Fijne dag toegewenst!


Het station van...?

Gefilterde foto cc-by-sa @oaldamster

Sort:  

Nederlandse blokketting? Ik doe mee. Goed te zien, dat je ook met een Nederlandse post steem kunt krijgen.

Wie weet komt er iets op gang, bij voldoende animo. Het tendermint systeem is wellicht een goede technische basis.

Tendermint? Nooit van gehoord. Ik zal het eens Googelen.

https://tendermint.com
en Cosmos is er op gebouwd:
https://cosmos.network

Bedankt.

Zoals altijd leerrijk en waarbij je op het einde van de blog steeds hebt...ik kijk al uit naar de volgende blog. Ikzelf vind het steeds boeiend om te ontwikkelingen van steemit te kunnen volgen door je harde inzet en onderzoek van steemit. Het stemt me wel vrolijk te zien dat deze blog minder donker gekleurd is van gedachtegang dan de vorige. Alvast een mooie dag toegewenst

Het doet mij goed te weten dat het gewaardeerd wordt, dank je.

Blij dat het je vrolijk weet te stemmen, hoop dat het voor jou ook een mooie dag kan zijn.

Fietsen en lopen weet mij meestal wel weer te inspireren tot nieuw materiaal.

de strijd tegen het leeglopen aan nieuwe creaties overkomt zelfs de grote meesters, de strijd om vanachter mijn pc te komen en te stoppen met werken, ken ik. Laat de kleuren van de panoramas binnen sijpelen langs de lenzen naar de ziel, omdat geest en lichaam zouden vervuld geraken met nieuwe energy en inspiratie. de groeten en een leuke fietstocht toegewenst

Dank voor die mooie verwoording, als zodanig zal ik het graag beleven!

200% mee eens

Fietsze! Veel belangrijker.

Dank! Dat is zo.

Een aangename voortzetting van deze dag toegewenst!

Groet en ontmoet in Amersfoort?; vandaag gewerkt daar NB.
Redelijk "om de hoek" voor mij, dus heb ik sowieso nix op tegen en zal, als het even kan, zeker van de partij zijn.
Hoewel ik niet zo poëtisch ben onderlegd als @jackjohanneshemp sluit ik me volledig bij zijn comments aan.
Inmiddels 5 uur na online komen van je post dus ik mag ervanuit gaan dat je je vochttekorten door het fietsen inmiddels wel hebt aangevuld (of nog bezig bent om aan te vullen). Lekker biertje gaat er toch altijd wel in ... proost, hahaha.
Latex (is, i.p.v. 'Later', iets van hier)

Wie weet, Amersfoort is een mooi plek voor zo'n ontmoet en groet.

Afligem dubbel staat op het menu vanavond. :-)

Fijne avond en weekend!

Latex! (Hahaha, die houden we aan.)

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 57367.79
ETH 3098.11
USDT 1.00
SBD 2.32