Steemit, quo vadis?

in #mark6 years ago (edited)

Op 11 december schreef ik "Dag Facebook". Afgaande op het succes van Arjen Lubach had ik beter "Bye Bye Facebook" als titel kunnen nemen.

Er is in de tussentijd veel gebeurd. "Ik zit niet meer op Facebook" is de nieuwe "Ik kijk geen televisie meer". Daarbij verbaas ik me over de verontwaardigde reacties. Het is blijkbaar een flinke wake-up call. Het is alsof iemand keihard het internet in de maag gestompt heeft.

Wat heeft Mark ons laten zitten! Blijkt dat hij het grootste spionage-netwerk in de geschiedenis van de mensheid heeft gewbouwd. Uitgerekend om zelf miljarden te verdienen middels advertenties.

Tijdens de zittingen in de Senaat en in het Huis van Afgevaardigden draait hij erom heen. Als-ie écht ballen had gehad had hij ter plekke zijn netwerk ter beschikking gesteld aan de Verenigde Naties, of een andere niet-commerciële club die zou kunnen uitvogelen hoe je de infrastructuur van hét sociale netwerk kan inzetten voor pro-sociale doeleinden.

Als-ie dat had gedaan, had hij nog wel eens de Nobelprijs kunnen krijgen. Nu wordt het alleen de Loden Leeuw en de Gouden Loekie wat mij betreft.

De echte vraag is dan ook... Steemit, quo vadis? Hoe komt Steemit voorbij de crypto-fans en in de wereld van de Facebook-verlaters?

Sort:  

Congratulations @jimstolze! You received a personal award!

1 Year on Steemit

Click here to view your Board

Do not miss the last post from @steemitboard:

Christmas Challenge - The party continues

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @jimstolze! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 57932.25
ETH 2469.34
USDT 1.00
SBD 2.37