Camping Pirivoli, Năvodari

in #litoral7 years ago (edited)

Vară fiind m-am gândit să prioritizez niște articole cu recomandări de activități ce pot fi făcute într-un weekend de vară, așa că sper să nu vă plictisesc cu 3-4 articole pe această temă.

Știți că era întrebarea aceea- ”când ai făcut ultima dată ceva pentru prima oară?”, ei bine, vara asta m-am cazat pentru prima oară într-un camping și am dormit la cort, ca să nu mai pun la socoteală că am revenit în Năvodari după 28 de ani :)

Ne-am cazat în Camping Pirivoli din Năvodari, care este destul de aproape de intrarea dinspre Mamaia. Campingul este mare și curat, dar să vă povestesc de baie, care e mereu importantă pentru mine. Aceasta era curată, cu intrări separate pentru fete și băieți, dar totuși sub același acoperiș :) Erau 6 dușuri și 6 closete la fete (3 normale, 3 turcești), și bănuiesc că tot așa și la băieți. Par puține, dar n-am stat la coadă niciodată. Problema era că dacă făceau mai mulți oameni duș în același timp, fie nu era presiune la apă, sau/și era maxim călâie.

Să vă zic și cum mi s-a părut dormitul în cort. Am prins vreme foarte frumoasă, cu temperaturi ridicate așa că pe la 1 a.m când m-am pus la somn era destul de cald în cort, și m-am învelit doar într-un cearșaf, nu m-am mai băgat în sacul de dormit. Nu vă povestesc ce zgribău mă cuprinse pe la 3.30 am, iar la 6 m-am trezit aproape sufocată de căldură :) Am și dormit iepurește că se auzeau (evident) orice foșnet, pași, voci. A fost fain, dar n-o să mai merg niciodată cu cortul :) Prețurile m-au impresionat și ele, de data asta negativ: în funcție de perioadă, te costă 10 lei de cort+15 lei de persoană+10 lei de mașină/zi. Adică dacă aș merge cu hubby ne-ar costa 50 de lei pe zi cazarea la cort, iar în iulie-august ajunge la 70 de lei. Anul trecut am plătit în Eforie Nord 80 de lei/cameră la o pensiune foarte drăguță, în plin sezon. Dacă nu ești îndrăgostit de statul la cort, consider totuși că nu merită efortul.

Campingul, foarte aproape de plaja lor privată (practic traversezi faleza și ai ajuns), plaja Pirivoli îi zice, care nu e tocmai privată, adică poate intra oricine, doar că scrie plajă privată și lumea nu intră :) Mi-a plăcut foarte mult pentru că era liniște și nici nu era prea multă populație, dar și că intrai în mare și 30 de metri și tot până la brâu ajungea apa. Dacă treceai de geamandură, apa era până la genunchi (mie mi-a fost totuși frică). :) A fost prima oară când am găsit marea curată și limepede în România, fără alge și mizerie, ba chiar am văzut pești și crabi :) Mai aveau și super prețuri-15 lei șezlongul cu tot cu umbrelă :)

plaja.jpg

La intrarea în camping era și un restaurant. Primul lucru care m-a impresionat era că întregul meniul era scris pe o pancartă :) De servire se ocupau niște băieți foarte tineri, pe la 17 ani poate, care mi s-au părut a fi foarte hămăliți de șefii de acolo.

Mi-am comandat o ceafă la grătar cu legume la grătar. Carnea era aproape făcută, la fel și legumele (2 felii de ardei gras, jumătate ciupercuță, un sfert de roșie, și câte 2 felii de dovlecei și vinete-cum se vede și în poza de mai jos), livrate în aproximativ 40 de minute:

Această masă n-a costat mai puțin de 30 de lei. N-aș da mai mult de 6 pentru experiența de aici. Aveau în schimb un vin savuros, pe care aveam să îl descopăr doar pe seară.

La cină am vrut să schimbăm decorul așa că am luat-o pe faleză către Mamaia, că eu credeam că în acea parte e stațiunea. Am fost surprinsă să văd că la sfârșit de iunie oamenii încă amenajau terase, iar multe clădiri erau în construcție. Cred că în 2-3 ani acea parte a stațiunii va arăta superb dacă se ține lumea de treabă. Am trecut pe lângă vreo 2 terase, dar erau de lux și n-am avut curaj să intru, că eram venită de pe plajă, vai de capul meu. Ne-am oprit la autoservirea vilei Coral. Pe la 9 seara încă mai aveau destule feluri de mâncare, iar eu mi-am luat cotlet cu cartofi prăjiți (aveau și varianta wedges) și murături-castraveți minunați făcuți la saramură. Cina mi-a plăcut mult și din punct de vedere al papilelor gustative, dar și al prețului, că am dat 22 de lei :) Am remarcat oamenii faini care lucrau acolo, tineri și pozitivi :)

A doua zi la prânz am mers în sens opus, și am realizat că de fapt acolo e stațiunea Năvodari, cred că neschimbată din 1995- aceleași tarabe, rulotă cu gogoși și chioșcuri. Am dat în schimb de terasa Jeni, cred că e a 3-a terasă pe stânga, cum vii de la mare, unde aveau, printre altele, ditamai grătarul de pui cu cartofi prăjiți și salată de varză la 12 lei. N-am făcut poză decât la bonul fiscal (!) pentru cine nu mă crede. Servirea a fost rapidă, impecabilă, făcută de un domn foarte spiritual. Nota 10 pe linie pentru Jeni! :)

Așa a fost, pe foarte scurt, un weekend la mare, la Năvodari, cu colegii de muncă :)

https://odumi.wordpress.com/2017/07/14/camping-pirivoli-navodari/

Sort:  

Good article

Congratulations @oanadumi! You have received a personal award!

1 Year on Steemit
Click on the badge to view your Board of Honor.

Do not miss the last post from @steemitboard!


Participate in the SteemitBoard World Cup Contest!
Collect World Cup badges and win free SBD
Support the Gold Sponsors of the contest: @good-karma and @lukestokes


Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @oanadumi! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 64657.99
ETH 3153.39
USDT 1.00
SBD 2.59