Say to hi my california worms

in #life7 years ago (edited)

Again sunday and we are hungry.
image

İ bought 1.000 california worms 8 months ago. Because they like kitchen wastes. They can eat almost everything except plastic and metal. Egg, banana,tea, paper or what's on your mind.
And i get fertilizer on california worms. So more flower, more oxygen and less dirty world now

image

8 ay önce 1000 adet kaliforniya solucanı aldım. Bir arkadaşımda görmüştüm ve neden bu kadar pis birşeyle uğraştığını sorduğumda. En kaliteli doğal gübreyi bu şekilde üretebildiğini. Yetiştirdiği çiceklere faydalı oldugunu hatta ticaretini yapmak istediğini söylemişti. (Şuanda büyük bir yatırımla hayata geçirdi.)

ilk önce biraz ön yargılı yaklaştım ve sadece araştırdım. Çiçek konusunda her zaman istekliyimdir. Oksijenli ortamlarda bulunduğumda sigara kullanan birisi olarak ne kadar kalitesiz yaşadığımı hemen farkederim. Oksijenin faydalarını anlatmama gerek yok sanırım.

Sonra mutfak artıklarını vererek bakabileceğimi öğrendim. Solucanların salgıladığı bir sıvı sayesinde çürüme aşamasındaki bu artıklar entresan bir şekilde kokmuyor ve sinek üretmiyor.

Tabi hemen inanmadım ve gittim yerinde kontrol ettim. Baktım haberler doğru.

Peki neden böyle birşey yapayım?

Şeklinde araştırdım ve ne göreyim; İstanbul-Ankara-Bursa gibi büyük şehirlerin ürettiği çöp miktarlarının neredeyse yüzde 45 i bu şekilde dönüştürülebiliyor. Ve bildiğin faydalı bir şekilde toprağa karışarak kirletmek yerine temizliyor.
Yurt dışında resmen aktif şekilde mutfaklarında çöp kovalarında bunlara bakan gübrelerini alıp cam önünde domates biber yetiştiren gruplar var.

Bende gelecek adına kendimce yapabileceğim faydalı bir hareket olduğuna karar verdim ve küçük bir miktar satın aldım.

Her gün ortalama bir market poşeti çöp çıkarttığımı gayet iyi hatırlıyorum. Şuanda neredeyse haftada 1 poşete düşmüş durumda.

image
Organic vermicompost

Resimde gördüğünüz üzere atıkları bir kovada biriktiriyorum ve çürümeye başladığında solucanlara veriyorum.

image
They are eat in 6 days. İ will give it again next sunday.

6 günde hemen hemen bitirmiş oluyorlar ve bir sonraki pazar yeniden artıkları veriyorum. Tabi benim bunu yapma amacım domates biber yetiştirmek değil. En fazla oksijen sağlayanlardan olduğunu duyduğum aleovera gibi çiçeklerime veriyorum.

image
my babes

image
cactus

image
Bonsai pomegranate tree
Bonsai nar ağacım

Source:@keepcalmandread

Sort:  

@mrainp420 has voted on behalf of @minnowpond. If you would like to recieve upvotes from minnowpond on all your posts, simply FOLLOW @minnowpond. To be Resteemed to 4k+ followers and upvoted heavier send 0.25SBD to @minnowpond with your posts url as the memo

This post recieved an upvote from minnowpond. If you would like to recieve upvotes from minnowpond on all your posts, simply FOLLOW @minnowpond

This post has been resteemed by @msp-turkey courtesy of @damla from the Minnow Support Project ( @minnowsupport ). Join us in Discord.

Upvoting this comment will help support @minnowsupport.

Vermikastlar iyi duruyor. Bonsai nar ağacın bonsailikten çıkabilir :D Bizim çiftliğimiz var, 7-8 yıl önce 100 tane kaliforniya red worm ile başladık, 5 milyonun üzerine çıktı. Arada sırada yerlerini büyütmeye çalış, yer azalınca büyük solucanlar yavrular neslini sürdürsün diye resmen intahar ediyor.

Ben biraz acemiyim, öyle bir sorun olduğunu bilmiyordum, bir hayli çoğaldılar zaten. Bir sonraki hafta 2 ye bölmeyi planlıyorum. Çok teşekkür ederim uyardığın için.
Birde hazır seni bulmuşken, ilk başta dana gübresi ve evsel atıkları 70-30 şeklinde veriyordum fakat, ev ortamına getirdiğimden beri dana gübresini eledim, sadece evsel atıkları veriyorum. Bir zarar verme durumuyla karşılaşır mıyım?

Biz ben hiç evsel atık vermedim, hep kompostlanmış büyük baş hayvan gübresi ile besledim. Kahve ve çay posası çok seviyorlar. Starbucks veya herhangi bir kafe varsa etrafında biraz kahve posası da almaya çalış :D

kendi filtre kahve makinam var, kahveyi sık içerim. filtresinide kağıttan seçiyorum, işim bittikten sonra kağıt kahve artıklarını doğruca veriyorum :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by keepcalmandread from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews/crimsonclad, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows and creating a social network. Please find us in the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

The @OriginalWorks bot has determined this post by @keepcalmandread to be original material and upvoted it!

ezgif.com-resize.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!

To enter this post into the daily RESTEEM contest, upvote this comment! The user with the most upvotes on their @OriginalWorks comment will win!

For more information, Click Here! || Check out our contests as well!
Special thanks to @reggaemuffin for being a supporter! Vote him as a witness to help make Steemit a better place!

Congratulations @keepcalmandread! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the total payout received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Congratulations @keepcalmandread! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 58773.92
ETH 2988.08
USDT 1.00
SBD 3.74