"Ikke vent på en spesiell anledning; gjør hver dag til en feiring av livet." - Ukjent

Jeg føler meg ofte fristet til å leve i fremtiden. Hva mener jeg? I dag er det 23. desember, en av mine favorittdager i året. Denne dagen har vi massevis av juletradisjoner, og noen av dem er mine absolutte favorittjuletradisjoner. Jeg antar at mange andre ser frem til bestemte dager og hendelser under julen på samme måte.

Dagene våre blir ofte besatt av det som ligger foran oss. Jeg gleder meg til sommerferien. Jeg gleder meg til å pensjonere meg. Når starter juleferien min endelig? Vi lever ofte i fremtiden, ser alltid frem til noe som er foran oss, og lider i nåtiden.

image.png

Det er fristende å leve og tenke slik, og det er supert å ha arrangementer og happenings å se frem til. Det er naturlig. Men det er veldig uheldig hvis livet blir en begivenhet der vi bare ser frem til ting fremover og forblir ute av stand til å leve og nyte nåtiden!

Finn noe å være glad for i dag. Vær takknemlig for det du får, og feir jul.

En liten kommentar til meg selv:
Julen er en høytid verdt å feire. Men, det er lett for meg å ikke være 100% tilstede, selv om det er en fantastisk ferie. Jeg lever ofte i mitt eget hode, tankene mine er andre steder, og jeg klarer ikke 100% å konsentrere meg, nyte og ha det gøy i nuet. Men, det er også en utfordring for meg i år, å være fullt tilstede og glede meg og feire!

Sort:  

Upvoted! Thank you for supporting witness @jswit.

加油!梅格!顺便说一句,你的插画照片运用的很好!真想学习!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 57560.27
ETH 2570.10
USDT 1.00
SBD 2.48