Witaj Steem / Hello Steem

in #introduceyourself6 years ago

logo.png

(english version at the bottom)

Witam,

Nazywam się Kamil. Po niemal miesiącu oczekiwania (który w mym odczuciu trwał niemal wieczność) na akceptacje konta na steem - wreszcie otrzymałem maila z potwierdzeniem.
Moja historia ze steem'em rozpoczęła sie dosyć nietypowo, ale zanim do tego dojdę cofnijmy sie parę lat wstecz. Około roku 2012-2013 zacząłem bardziej interesować się technologią BitCoin'a. Zapał mój jednak został dosyć szybko i brutalnie zgaszony przez "podpowiadaczy" lub innego rodzaju "znawców życia" którzy o nim nie mają żadnego pojęcia i przez ich porady typu: to niemożliwe, to głupie, nie ma nic za darmo itd odszedłem od tego hobby i zająłem się innymi rzeczami.
Mija parę lat obecnie jestem już programistą który uwielbia teorie spiskowe czytając je dla rozrywi bo ogromna większość z nich jest dla śmiechu, choć niektóre z nich brzmią mimo wszystko racjonalne. W pracy poza standardowymi projektami zlecanymi przez klientów mój szef planował stworzyć platformę która dała by ludziom sposób do walki z tzw. "Fake News" i różnymi trollami, a ludzie mieliby dostęp do bardziej wiarygodnego źródła informacji o które w dzisiejszych czasach bardzo trudno. Projekt był częsciowo zrobiony ale wiele różnych aspektów było delikatnie mówiąc niedokończonych i niedopracowanych. Miałem wiele dyskusji z szefem jak to ma wyglądać, jakie są zagrożenia itd. Jednego dnia czytałem artykuł jak to panuje cenzura na youtube i facebook (co jest rzeczą do której już sie przywyczaiłem choć bardzo nielubiłem). W komentarzach pod tym artykułem natrafiłem na wpis "Skorzystajcie z d.tube" lub coś w tym stylu. Odrazu zacząłem robić research i przypominać sobie o technologi blockchain. Dowiedziałem sie o steemit i innych ogromnie ciekawych kryptowalutach i jak to poszło do przodu od kiedy zapomniałem o tym kilka lat temu. Mówiąc w wielkim skrócie steem znowu mnie wciągnął w temat kryptowalu i technologi decentralizacji a co za tym idzie dośc skutecznej metody walki ze znienawidzoną cenzurą. Steem jest bardzo podobny do naszego projektu w firmie i zacząłem zdawać sobie sprawę że jest o wiele lepszy choćby dlatego że nasz projekt nie był oparty na blockchain i był tzw. scentralizowany na serwerach co samo w sobie jest krytycznym problemem jeśli nawet chcielibyśmy z nim konkurować.

Ostatecznie wszedłem w kryptowaluty także finansowo, zainwestowałem pare groszy by sie przekonać na sobie jak to wygląda od strony praktycznej. Cieszę się też że będę mógł wrzucać filmiki na d.tube, jestem ciekawy jak to wygląda od strony jakości filmów szybkości przesyłu itd itp

Myślę że głównie będę używał steem dla d.tube i komentowania lub subskrybowania innych. Czasem może coś nabazgrole na temat programowania, gier, filmów czy seriali.

podrawiam
Kamil

/ English version (sorry for grammar mistakes, I'm not native english speaker) /

Hello,

My name is Kamil. After about 1 month of awaiting acceptence of my account on steem (which felt like eternity) - finally I received e-mail with happy news.
My story with steem began quite unexpected, but before I write about that let's go few years back. In a year 2012-2013 I began to be interested in technology of BitCoin. My enthusiasm and eagerness was extinguished quickly and bruttaly by "good advisors" and other kind what I call them now self proclaimed "masters of life" that now nothing about it.
By their advices like: "it's impossiblie", "it's to easy", "this is stupid" I foolishly left and forgot about it for the next few years.
After some time I am now programmer who love conspiracy theories generally reading them for fun, althought some of them are quite racional in describing some world events.
In my job except regular projects for clients my boss was developing a platform which would give people a way to fight with fake news and trolling and people wold have access to more reliable source of information which in our time is very hard to acquire. The project was partialy done but there was many aspects and delicatly speaking not solved problems. I had many discussions and brainstorms with my boss about how it should look like, what are the threats to project and so on. One day I was reading article about censorship on youtube and facebook (something like "unliking fanpages", demonetizing video's with political incorrect content). I was used to it but I am very much against it. In the coment to that article I found a text like "Use d.tube" or something like that. That's when it all started ! I begun doing research and remind myself about technology of blockchain. I got to know about steemit and other very interesting crypto's projects and how much it developed since I quit few years ago. To put it simply steem pulled me back in the world of crypto's and decentraliztion and hence a powerfull way to fight hateful censorship. Steem is very similar to project we developed in our company but I begun to realize it is much better. Our project wasn't based on blockchain and is centralized on servers which I think is fatal flaw.

Ultimately I went into crypto's financialy as well and invested a few bucks to experience it first hand. I am very happy to be able to upload videos on d.tube because I am very interested how it looks like from the perspective of quality, upload speed etc.

I think I will use steem for d.tube or for commenting and subscribing others. Perhaps sometimes I will scribble something about programming, computer games, tv series or movies.

Best Wishes to You all
Kamil

Sort:  

Witamy :)

Po niemal miesiącu oczekiwania (który w mym odczuciu trwał niemal wieczność) na akceptacje konta na steem - wreszcie otrzymałem maila z potwierdzeniem.

Dobrze jest wiedzieć, że konto na Steem może założyć Ci każdy - nie musi tego robić Steemit. Samemu jednak trzeba opłacić koszt rezerwacji loginu (0.1 STEEM) oraz takie nowo konto musi mieć też od kogoś zdelegowane na początek trochę SteemPower.

Jak w praktyce można samemu założyć komuś konto - można przeczytać tutaj:

https://steemit.com/polish/@saunter-pl/tworzenie-konta-steem-za-pomoca-portfela-vessel

Dobrze wiedzieć, ale nieznałem nikogo kto by mógł mi to zrobić. Te anonimowe zakładarki do kont za kase wydały mi się podejrzane lub drogie, a z wallet-cli nie chciało mi się bawić :P. W każdym bądź razie myślałem że to potrwa z tydzień, ale najważniejsze że już tu jestem :D

one są drogie, bo:

  • mają jakaś prowizje
  • nie bazują na delegowaniu, a bez delegowania koszt założenia konta jest większy - chyba 6 STEEM

Zakładając przez https://v2.steemconnect.com/accounts/create koszt to 3 STEEM, które przechodzą na STEEM POWER nowego konta - więc tak jakby konto za darmo.

Witamy kolejnego Polaka na Steemit!

Życzymy udanego korzystania z tej platformy i tylko kilka takich informacji na początek, które warto wziąć pod uwagę:

  • jeżeli interesują cię dokładniejsze informacje o Steemicie to polecam śledzić @steemit-polska, gdzie pojawiają się tłumaczenie oficjalnych tekstów ze @steemitblog,
  • polski kanał chatu jest dostępny na https://steemit.chat/channel/polish i wymaga osobnej rejestracji,
  • co nieco o Markdown, w którym prosto tworzy się nowe posty,
  • tag polish używamy do postów z polską treścią, jeżeli chcesz pisać w innych językach to prosimy nie wpisywanie do tego polish (dla postów z przedstawieniem robimy wyjątki),
  • najważniejsze: na Steemit tworzymy nowe treści, nie kopiujemy z innych stron.

Nice share buddy.. Thanks :D

Witamy na steemit :)

Congratulations @kameq! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You published your First Post
You got a First Vote

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Witaj na Steemit

Witaj :) Życzę powodzenia i pozdrawiam z Grecji :)

Congratulations @kameq! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You got a First Reply

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 64689.27
ETH 3135.60
USDT 1.00
SBD 2.56