Steemit Engagement Challenge (SEC)| S12W5- "My Skill Takes Me Up" | DUTCH-ENG

in Steem4Nigeria9 months ago

tumbnail.jpg
created by Canva


Hallo iedereen hier in deze mooie Steemit-gemeenschap,


Ik hoop dat jullie mijn inzending voor deze engagementuitdaging met plezier zullen lezen.

En veel dank aan de Steem4Nigeria - gemeenschap voor het organiseren van deze mooie uitdaging.

Deze blog heb ik in het Nederlands geschreven en door het gebruik van DeepL translate vertaald naar het Engels.

Hello to everyone here in this lovely Steemit community,


I hope you will find joy reading my entry for this engagement challenge.

And a big thank you to the Steem4Nigeria - community for organizing this beautiful challenge.

I wrote this blog in Dutch and translated it into English by using DeepL translate


header 1.jpg


Nederlandse versieEnglish version
Naar mijn mening heeft iedereen bepaalde vaardigheden waar hij of zij goed in is.I suppose everyone has some skills at which they are good.
Dit kan iets zijn wat je van nature al goed kan of iets wat je jezelf hebt aangeleerd.It may come naturally, or it could be something you have had to learn.
Het kunnen eenvoudige vaardigheden zijn wat meerdere mensen kunnen zoals bijvoorbeeld het strikken van je schoenveters of het spreken van een tweede taal.Some are simple skills that almost everyone can do, like tying your shoelaces or speaking a second language.
Maar het kan ook meer complex zijn zoals het vliegen van een vliegtuig of het uitvoeren van een hersenoperatie.But it can also be more complex like flying an airplane or performing brain surgery.


1.JPEG
One of my useful skills.


Nederlandse versieEnglish version
Maar naast de moeilijkheidsgraad zijn er ook verschillende soorten vaardigheden.Besides difficulty, there are also different types of skills.
Fysieke vaardigheden die bepaalde krachten of behendigheid van je lichaam vragen, zoals zwaar tillen of voetballen.Physical skills that require certain strengths or agility from your body, such as heavy lifting or playing soccer.
Daarnaast zijn er mentale vaardigheden, zoals het oplossen van wiskundige problemen of het componeren van muziek.There are also mental skills, such as solving mathematical problems or composing music.
En dan heb je ook nog sociale vaardigheden, zoals goed kunnen communiceren/luisteren of kunnen samenwerken met anderen.And then there are social skills, such as being able to communicate/listen well or cooperate with others.


header 2.jpg


Nederlandse versieEnglish version
Het onderscheid wordt volgens mij gemaakt in hoe apart jouw vaardigheid is en of deze ook goed inzetbaar is tijdens je werk.I think the distinction is made in how distinct your skill is and whether it can be used well during your work.
Maar in mijn land, Nederland, zijn vaardigheden niet strikt noodzakelijk om dagelijks te overleven.But in my country, the Netherlands, skills are not strictly necessary for daily survival.
We hebben een sterk sociaal vangnet en een goede levensstandaard.The social safety net is very strong an we have a good standard of living here.
Toch kunnen vaardigheden heel nuttig zijn om iemands levenskwaliteit en kansen te verbeteren.However, to improve one's quality of life and opportunities,skills can be very useful.
Kijkend naar mezelf, er zijn talloze anderen die mijn baan kunnen overnemen op school.Looking at myself, there are countless others who can take over my job in school.
Maar door bepaalde vaardigheden van nature te hebben en door andere vaardigheden mij aan te leren door cursussen en training, heb ik mijzelf een waardevolle aanwinst gemaakt op mijn werk.But by having certain skills by nature and by learning others through courses and training, I have made myself a valuable asset at my job.
Waardoor de zekerheid op een baan alleen maar vergroot is.Which has only increased my job security.
Maar naast vaardigheden voor je werk zijn er natuurlijk ook vaardigheden die iedereen zou moeten hebben, zoals kunnen lezen en schrijven, basis kookvaardigheden en eerste hulp toepassen.But apart from skills for your job, there are of course skills that everyone should have, such as being able to read and write, basic cooking skills and apply first aid.


2.JPEG
Practicing my CPR skills.


Nederlandse versieEnglish version
Deze vaardigheden kunnen essentieel zijn in geval van nood.These skills can be essential in an emergency.
Ieder jaar volg ik een cursus eerste hulp, daar leer ik onder andere hoe ik moet reanimeren en een a.e.d. moet gebruiken.Every year I take a first aid course. There I learn how to do CPR and use an a.e.d., among other things.
Gelukkig heb ik nog nooit iemand van een levensbedreigende situatie moeten redden.I am happy to say: I have never had to do CPR or use other skills I have learnt.
Maar nu mijn ouders langzaamaan ouder worden ben ik toch heel dankbaar dat ik mijn reanimatie en eerste hulp diploma heb.But as my parents are getting older, I am very thankful that I have my CPR and first aid certification.


header 3.jpg


Nederlandse versieEnglish version
Taalvaardigheden:Language skills:
Nederland is een meertalig land, met Nederlands, Engels en Duits zijn de meest gesproken talen.The most common spoken languages are Dutch, English and German here in the Netherlands.
Maar talen zoals Arabisch, Turk, Syrisch en Pools zijn ook heel nuttig omdat Nederland steeds meer en meer divers wordt.But languages such as Arabic, Turk, Syrian and Polish are also very useful as the Netherlands becomes more and more diverse.
Veel mensen zoeken hun geluk hier in Nederland door hier naar toe te emigreren of asiel aan te vragen.Many people seek their happiness here in the Netherlands by emigrating here or applying for asylum.


3.1.jpg
created by Canva


Nederlandse versieEnglish version
Technische vaardigheden:Technical skills:
Nederland is een technologisch geavanceerd land en er is veel vraag naar mensen met technische vaardigheden.Being a technologically advanced country, people with technical skills are in high demand in here.
Deze vaardigheden zijn onder andere computerprogrammering, webontwikkeling en gegevensanalyse.These skills could be computer programming, web development and data analysis.


4.jpg
created by Canva


Nederlandse versieEnglish version
Creatieve vaardigheden:Creative skills:
Nederland staat bekend om zijn rijke cultuur en kunstscene.The Kingdom of the Netherlands is renowned for its rich cultural and artistic scene.
Mensen met creatieve vaardigheden zoals schrijven, muziek en design zijn veelgevraagd.There's a great need for individuals skilled in creative fields such as writing, music, and design.


5.jpg
created by Canva


Nederlandse versieEnglish version
Sociale vaardigheden:Social skills:
Nederland is een relatief klein land en mensen hebben vaak goede connecties.The Netherlands is a small country and people are generally speaking well connected.
Mensen met goede sociale vaardigheden hebben meer kans op succes in hun carrière en persoonlijke leven.Good social skills will help people more likely to succeed in their careers and personal lives.


6.jpg
created by Canva


Nederlandse versieEnglish version
Maar pas in een uitzonderlijke situatie kom je er pas achter welke vaardigheden je nodig hebt of graag zou willen hebben.But only in an exceptional situation do you find out what skills you need or would like to have.
Tijdens de covid pandemie en alle winkels en restaurants gesloten waren kwam ik er pas achter wat belangrijk was.During the covid pandemic and all the stores and restaurants were closed I found out what was important.
En dat waren creatieve vaardigheden.And those were creative skills .
Ik kon niet naar de kapper en was toen op mijn eigen skills aangewezen.That time I had to rely on my own hairdressers skills because I wasn't allowed to go to one.
Nou ik zal je de foto’s besparen.Well I'll spare you the pictures.
Gebruik je fantasie maar.Just use your imagination.


7.jpg
created by Canva


Nederlandse versieEnglish version
En ook was je op je eigen kookkunsten aangewezen.Beside my hairdresser skills I had also had to rely on my own cooking skills.
Nu ben ik gelukkig geen slechte kok en wist me uitstekend te redden maar kan me goed indenken dat dit voor anderen heel lastig zou zijn geweest.I'm not a terrible cook so I managed very well. But challenging for others.


header 4.jpg


Nederlandse versieEnglish version
Het leren knippen van haren is iets wat ik best zou willen leren, maar boven dat zou ik graag nog een andere taal willen leren.Learning to cut hair is something I would like master, but on top of my list is learning another foreign language.
Momenteel red ik me goed met Engels, Duits en een paar woordjes Frans, maar er zijn nog zoveel mooie talen die ik graag machtig zou willen zijn.Currently I manage with English, German and a few words of French, but there are so many other beautiful languages I would like to learn.
Voor mijn privéleven maar ook voor op school, want geregeld krijg ik jonge vluchtelingen in mijn klas die geen woord Nederlands spreken maar alleen hun eigen taal.For my private life but also for school, because I regularly have young refugees in my class who don't speak a word of Dutch but only their own language.
Hoe fijn voor hen zou het zijn als ik iets in hun moedertaal kan zeggen.How nice for them it would be if I could say something in their mother tongue.
Hopelijk ligt dat nog voor mij in de toekomst.Hopefully that is still ahead of me in the future.


Wishing you all the best in life and much health.
Paula (@meraki7578)💚


✍️English version: Translated by using DeepL.com translator
📷 Photos: All shot by me with an Iphone 14 and owned by me
📷 Edited: Adobe Photoshop Express & Canva



Thank you.jpg

created by Canva

Sort:  

Thank you, friend!
I'm @steem.history, who is steem witness.
Thank you for witnessvoting for me.
image.png
please click it!
image.png
(Go to https://steemit.com/~witnesses and type fbslo at the bottom of the page)

The weight is reduced because of the lack of Voting Power. If you vote for me as a witness, you can get my little vote.

Upvoted! Thank you for supporting witness @jswit.

Congratulations! Your post has been upvoted through steemcurator08. Good post here should be..



Curated by : @wilmer1988
Loading...

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 65155.92
ETH 3548.30
USDT 1.00
SBD 2.45