Кулінарний конкурс - Шашлик, маринований в олії

in Ukraine on Steem4 months ago

IMG_20240113_163009.jpg

Усім привіт! Минулого тижня я пропустив чудовий кулінарний конкурс від @mariam.dariam, бо я рідко займаюся приготуванням десертів . А от шашлик - це справжня чоловіча страва 😉. Жартую, звісно, бо я не ділю страви на "чоловічі" та "жіночі")). Просто тема цього тижня довільна, а я готував шашлик на здвоєний день народження дітей, який ми святкували минулої суботи.

Трошки про мій досвід приготування шашлику. Я починав із найпростішого, на мій погляд, маринаду - на основі майонезу. Тобто я нарізав цибульку, давав готові приправи, які до шашлика, які купував на базарі і видушував до м'яса пачку-дві майонезу, в залежності від кількості м'яса. Тут головне не брати приправу з сіллю, бо є ризик пересолити. Взагалі-то кількість солі, яку треба додавати до шашлика, набувається з досвідом, тому на початку можуть бути конфузи. Велику роль грає фракція солі, тому варто вибрати для себе одну. Але зараз це складніше, бо артемівської солі більше не добувають у зв'язку з втратою родовища через захоплення його росіянами, тому на прилавках можна натрапити на різну сіль. Але то вже нюанси.

З часом я почав експериментувати, бо майонезний маринад трохи набрид. Майже до всіх маринадів, які я пробував, іде цибуля. Крім одного, який базується на кетчупі. Але сьогодні мова не про нього. Крім того, я пробував різні швидкі маринади, коли немає часу для довгого маринування. Дуже рекомендую маринад на основі ківі, реально швидко маринує, але там головне не переборщити з кількістю ківі чи ж не щоб не перетримати, бо м'ясо просто розлізеться. Також пришвидшує процес маринування газована мінеральна вода. Якось я готував маринад в польових умовах маючи тільки сіль, перець, щось із приправ, не пам'ятаю точно що то було, кілька цибулин - і лише дві години. Я думав, що не встигне нормально замаринуватися. Я не знаю, чи встигло)) Але шашлик був тоді смачний і гарно просмажений. До речі, хороший жар для шашлика - це дуже важливо, але то тема для окремого дослідження 😉.

А цього року я відкрив для себе шашлик, маринований в олії. Я раніше навіть не звертав уваги на такі рецепти, бо не міг уявити, що в такому "маринаді" нормально промаринується м'ясо. А влітку вирішив спробувати. Скажу одразу, що цей маринад не швидкий, тобто його точно варто зробити хоча б за добу до смаження, а краще за дві, як цього разу я робив. Але він дуже смачний, в ньому не відчувається нічого зайвого. Звісно, коли часу мало, його мабуть можна прискорити тією ж газівкою, але я вважаю, що так втратиться особливий смак цього шашлика, який відрізняє його від інших.

Про всяк випадок дам посилання рецепту, за яким я його робив, хоча я трохи імпровізував в процесі 🙂.

IMG_20240111_222115.jpg

Отож, як пишуть усі підручники із шашликоприготування, найкраще брати на шашлик шию (тут я маю на увазі свинину, бо мав справу лише з цим м'ясом). І це таки правда, хоча дехто каже, що шашлик із шиї жирний, але то вони його просто неправильно смажать. М'ясо нарізаємо "кубиками" із стороною приблизно 5 см. Дехто маринує і навіть любить м'ясо крупнішого розміру, але воно важче промариновується, хоча це все долається, як ви вже знаєте)).

IMG_20240111_223742.jpg

IMG_20240111_223505.jpg

По рецепту до маринаду йде аж 700 грам цибулі, але на той момент у мене стільки не було, то ж я почистив усю цибулю, яку мав вдома. Наступного дня я купив ще цибулі в магазині і нарізав вже до потрібної кількості. Цибулю я нарізав кільцями (точніше півкільцями).

IMG_20240111_221627.jpg

То ж я по мірі нарізання м'яса пересипав цибулею, яку перед тим добряче пом'яв руками.

IMG_20240111_223608.jpg

Тут ми дійшли до солі. Я не можу написати скільки її даю, просто я відчуваю, скільки треба, бо знаю на яку кількість м'яса (цього разу це було 3 кг). А сіль я набираю жменею, затиснувши її в кулаці, тому це суто індивідуальна мірка)). Цього разу у мене була дуже крупна сіль, то ж навіть за два дні вона погано розійшлася, у зв'язку з тим, що єдиною рідиною була олія, то деякі шматки шашлика були доволі солені. Проте як каже мій кум, недосолений шашлик гірше 😄. Моя дружина, щоправда, так не вважає, але це гарне виправдання, якщо щось піде не так))).

IMG_20240111_224316.jpg

Так, далі у нас по рецепту хмелі-сунелі - 1 чайна ложка, чорний перець - 1 чайна ложка і така ж кількість коріандру.

IMG_20240111_224648-COLLAGE.jpg

Ну і 150-200 мл олії (соняшникової, хоча думаю підійде будь-яка інша, тільки це вже біло б справжнє буржуйство витрачати на маринад, наприклад, оливкову олію 😄).

IMG_20240111_225012.jpg

Добре вимішуємо, виминаємо, щоб все гарно розійшлося.

IMG_20240111_225047.jpg

І ставимо в холодильник. Хоча, коли треба, щоб промаринувалося швидко, то краще цього не робити.

IMG_20240111_225909.jpg

Минуло два дні... 🙂

IMG_20240113_163158.jpg

Як бачите, я поливаю шашлик оцтом, розведеним водою (це був червоний бальзамічний оцет), щоб м'ясо було соковитіше. Тут, як я вже казав, важливо, щоб жар під шашликом був сильний, бо є шанс, що ви його залиєте водою і шашлик буде недосмаженим)).

IMG_20240113_163028.jpg

Цього разу мій шашлик просмажився ідеально, я не хвалюсь, це просто констатація факту 😊. Ну і забув зробити фото шашлика, знятого з шампурів, вже в мисці, але гадаю, що це вже не так важливо)).

Sort:  
 4 months ago 

Шашлик виглядає ДУЖЕ апетитно! Дякую за гарний детальний допис.

Мені відомий маринад на основі олії, для мене його можна назвати традиційним. Абсолютну більшість разів я мариную шашлик саме в олії з великою кількістю цибулі. Хмелі-Сунелі не пробувала, але думаю, що це вдалий вибір.

Дякую за участь.

 4 months ago 

Так, цибуля - універсальний складник практично будь якого маринаду. І взагалі універсальний і корисний овоч, саме за допомогою цибулі колись моряки дальнього плавання рятувались від цинги.

 4 months ago 

5GeQYkdkTVXgMLtSnYLjCeB13ponnb67yW62AEoEPpD5LQYSckezE7dmY55mFQ5d3QGsDZ93hVQDXYsmcPaMREePgqwzBYJ5G8MSwK6M6wWvUcTL4qPh9DbUeM1tqSBXfByrKew86QiPB1RBLeKobV11JT7i1R1QdzFz3xatec3HUeRGXA615Q1U1fcjQJEZAq4v8nRtMBqaQtZsmG7hfP.png

 4 months ago 

Вау 🤩 На вигляд просто розкішно!Шашлик це одна з моїх найулюбленіших страв!
Та рецептів для маринаду тисячі, якщо не більше 😅 Це вже діло смаку. Чув, що деякі люди маринують у вині з чимось, але сам не пробував)

 4 months ago 

Тому я завжди прагну спробувати щось нове, я не зациклююся на новому рецепті, хоча це вже майже гарантований результат, що буде смачно. Цікаво пробувати щось нове і відкривати нові смаки.

 4 months ago 

Обожнюю шашлик, але на олії у нашій родині такий ніхто не готував! Треба буде якось спробувати!)))
Ї хмелі-сунелі з коріандром ми не додаємо... Мені здається, що аромат м'яса вже буде не той!)))

 4 months ago 

Не той - це який? Це точно не буде аромат сирого м'яса 😄 І навіть не такий, як в термічно обробленого, але без приправ)). Для того, щоб було смачно, ми і додаємо приправи, питання лиш в тому, які саме. А тут вже ключове питання, що кому подобається. Повірте людині, про яку дружина каже, що вона привередлива в їжі, що з цими приправами цей шашлик був дуже смачний)). Як я вже писав, я маринував м'ясо багатьма різними способами, і ще жоден маринад його не зіпсував. Так, були випадки, коли шашлик виходив не дуже, але це або через те, що недосмажив (поки руку не набив) або пересолив (знову ж таки, поки не набрався досвіду.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 68512.18
ETH 3825.56
USDT 1.00
SBD 3.66