Sort:  

Czy intensywny sport jest zabijaniem ciala? Wystarczyloby sprawdzic ile przecietnie umiera sportowco, a ile niesportowcow w takiej samej grupie. Nie wiem czy taka statystyka istnieje, ale obstawiam, ze mimo katorzniczego wysilku to sportowcy rzadziej choruja czy umieraja nagle. Jest wiele przeslanek, wytrzymalsze serce, lepsze krazenie, odzywianie, ciagle badania itp itd

Tego właśnie nie wiemy. Dużo zależy od samego zawodnika. Jako nastolatek ćwiczyłem intensywnie gimnastykę sportową i to uważam było z korzyścią dla mojego, młodego organizmu. W wieku około 40 lat niekoniecznie. Jest tu wiele zależności, stan zdrowotny, pojemność płuc, wiek, indywidualne predyspozycje, w tym stan kośćca itp. Nie stwierdzam jak jest w rzeczywistości. Dlatego użyłem w tytule sportowe dywagacje. Oczywiście, ten materiał jest z mojej strony prowokacją, mającą na celu powszechne zadawanie pytania - jaki sport, gdzie są granice których nie powinniśmy przekraczać. Czasem widuję w parku biegających, spoconych, starszych panów - chcą dobrze, ale tak naprawdę sami nie wiedzą gdzie leżą granice ich możliwości. Samo podchwycenie tematu - "sport to zdrowie" nie wystarczy bo to nie jest uniwersalny wytrych zapewniający zdrowie i może się skończyć różnie. Przy wyższym od normalnego podwyższonym ciśnieniu tętniczym podczas intensywnego wysiłku istnieje niebezpieczeństwo oderwania się jakiegoś skrzepu który może uszkodzić serce lub mózg. Fajnie gdyby się wypowiedział jakiś lekarz.

Świadomie zrezygnowałem z rozszerzenia tekstu dotyczącego himalaizmu. Nie jest to odpowiedni czas.

Doskonały tekst. Najlepszy jaki dotąd przeczytałem na tym portalu.

Dzięki, właściwie to wahałem się z decyzją o jego publikacji z obawy o ukamieniowanie. Narazić się kibicom (to jak podskoczyć "świętej" inkwizycji.) Szczególnie tym od Boga, honoru i ojczyzny :).

Twój post został podbity głosem @sp-group-up oraz głosami osób podpiętych pod nasz "TRAIL" o łącznej mocy ~0.17$. Zasady otrzymywania głosu z traila @sp-group-up znajdziesz w ostatnim raporcie tygodniowym z działalności @sp-group, w zakładce PROJEKTY.

@michalx2008x

Chcesz nas bliżej poznać? Porozmawiać? A może chcesz do nas dołączyć? Zapraszamy na nasz czat: https://discord.gg/rcvWrAD

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 60936.15
ETH 2921.43
USDT 1.00
SBD 3.70