Az Eiffel-torony látogatása – személyes élmény!

in #eiffellast year

A terrorizmus sokkal bonyolultabbá tette a turisták életét. Például húsz évvel ezelőtt bárki megkerülhette az Eiffel-tornyot, és gond nélkül be lehetett adni egy dákót. Ma a tornyot falak védik, és a torony közelébe kerüléshez át kell menni egy biztonsági ellenőrzésen. De van több is – hosszú sorokban kell állnia, hogy meglátogassa a tényleges tornyot.

2023 májusának egyik szombatján elmentem az Eiffel-toronyhoz. Este 19 óra körül volt, és reméltem, hogy kevés lesz a várakozási idő. Miután átmentem az első biztonsági ellenőrzésen, beléptem az egyik jelzésbe, remélve, hogy liftjegyet vásárolhatok, amely egészen a torony tetejéig visz. Harminc perc után már csak a vonal 1/3-át haladtam előre, így feladtam, és úgy döntöttem, hogy még vasárnap megpróbálom újra, remélve, hogy vasárnap kevesebb turista lesz, később pedig még kevesebb turista lesz. este.

Azt is figyelembe vettem, hogy a liftek használatához sorban kell állni, ami azt jelenti, hogy az Eiffel-torony meglátogatása során nem csak a jegyet fogja tapasztalni.

IMG_20230507_205633.jpg

Új próbálkozás vasárnap este.

Ahogy 26 órával később, vasárnap este 21:00-kor meglátogattam az Eiffel-tornyot, a jelzés észrevehetően rövidebb volt, és mindössze 15 percbe telt, amíg eljutottam a pénztárhoz, ahol meg tudtam venni a jegyeimet.

A jegyek megvásárlása után körülbelül 20 percet kellett várnom, hogy bejussak a liftbe. Megnéztem az órámat, és észrevettem, hogy körülbelül 8 percbe telt, amíg a lift elhagyta a földet, feljutott a második emeletre, majd ismét visszatért a földre.

Nem akartam az időmet az első vagy a második emeletre pazarolni, így gyorsan beálltam a sorba a liftért, ami felvisz a tetejére. Ott 25 percig sorban kellett állnom, mielőtt beléptem a liftbe, amely felvitt a csúcsra.

Ezután 30 percet töltöttem a tetején, fényképeztem és gyönyörködtem a kilátásban, mielőtt még 20 percet sorban álltam, hogy újra igénybe vegyem a liftet, majd körülbelül 10 percet, hogy lejussak a földre. Összességében az egész élmény körülbelül 2 óra 15 percig tartott.

Megérte? Teljesen! De vajon megérné-e, ha 90 percet kellene sorban állnom csak a jegyek megszerzéséért, majd több mint két órát töltenem a liftekbe való beszállással? Már nem vagyok olyan biztos benne.

Más szavakkal, határozottan használnám a cikk bölcsességét, amelyben azt javasolják, hogy vagy 30 perccel az Eiffel-torony nyitása előtt érkezzen meg (tehát hogy az elsők között látogathat el, és így első lehet a sorban), vagy késő este érkezhet hétköznap, vagy olyan napon, amikor keves turista van és rossz idő van.

Sort:  

Upvoted! Thank you for supporting witness @jswit.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 58613.96
ETH 3153.58
USDT 1.00
SBD 2.43