Is er leven na de cryptomeltdown van januari 2018 ?

in #cryptocurrency6 years ago

In december vorig jaar beschreef ik, wat ik al een tijdje riep over de lange forse correctie in januari 2018. https://steemit.com/cryptocurrency/@quotas/een-forse-cryptocorrectie-half-januari-2018-wel-of-niet

Nu op 1-2-18 bereikt die correctie een dieptepunt met de koers van de bitcoin die onder de $9000,- zakt.
Er kan zeker nog een keer 10% af naar de steungrens van $8000,-
Die moet dan wel houden. Als die doorbreekt naar beneden dan is een ‘meltdown’ nabij en durf ik echt geen enkele voorspelling meer te doen.
Het beschrijven is lastig omdat banken, overheden, media, enz (die allemaal aan elkaar gelinkt zijn en een zeker belang hebben bij een teloorgang van crypto) fors negatieve fud aan het verkopen zijn mbt crytpocurrency in het algemeen en bitcoin in het bijzonder.
Regulatie zou prima zijn maar media verwart dat maar al te graag met termen als ‘ban’ , ‘verbod’ , ‘criminaliteit’ enz Mensen laten zich leiden door media en lijden vervolgens onder hun beslissingen door hun crypto met verlies te verkopen.
Verder kan je bedenkingen hebben bij het feit dat er snel miljarden dollars uit de markt worden getrokken. Zijn dat alleen maar kleine en middelgrote “believers”. Ik denk dat een deel van oa bitcoin en etherium (plus andere grote cryptocoins) in handen is van oa banken en beleggingsfondsen. Marktmanipulators. Toen er nog geen crypto was werd dat ook gedaan met fiat, goud, zilver en aandelen.

Maar goed ..... laat ik niet van het meest negatieve scenario uitgaan en het dieptepunt van deze “correctie” plaatsen rond $8000 tot $8500 (8800 is 1-2-18 aangetikt). Bitcoin had zijn ATH op 17 december 2017 a $19.900,-
Echter de top van de totale marktcapitalisatie lag op 17 januari op 825 miljard. De bitcoin was op dat moment al op de weg terug en stond al onder de $11.000.-
Dat is interessante hystorische data !

Deze daling zal nog even wat kunnen rommelen hoewel ik denk dat we nu wel rond het diepste dal zitten. Rond 7 tot 10 februari zou kijkend naar de TA de weg omhoog weer in moeten zetten. Dat gaat een langere weg worden dan ik in eerste instantie had gedacht omdat het dal dieper is dan verwacht in combinatie met het steeds terugkerende negatieve nieuws in de media.

Ik verwacht dat een volgende run tussen half mei en eind mei 2018 van start gaat en dat dan ook de oude ATH’s gebroken kunnen gaan worden. Tussen grofweg half februari en half mei zullen koersen zich dus geleidelijk aan herstellen en zal een 50-75 % van het verschil tussen de ATH en het diepste punt worden goedgemaakt. Bitcoin zal eerst zijn nieuwe weerstanden op 12 en 15K moeten doorbreken om de weg omhoog daar sneller in te kunnen zetten.
Bitcoin zie ik in dit scenario en in die run richting 30 tot 35K kunnen gaan, etherium naar 1,75K en Neo naar 400,-
De gehele markt zal (overwegend) uit moeten kunnen komen op koersen die een 30-50 % hoger liggen dan huidige ATH’s in die bullrun.

En ik ga er van uit dat er geen extreme zaken als een verbod op exchanges enz gaat komen maar maximaal een regulatie en bv een cryptobelasting. Beide zijn geen enkel punt imo. Als er echt extreme maatregelen komen dan kun je bovenstaande schrappen.

Er zijn zeker ook zaken die de markt snel positief kunnen beinvloeden. Bv als China zijn ICO ban gaat opheffen en regulatie mild door gaat voeren. Zeker als Neo daar een zekere rol in gaat spelen.
Ook kan de integratie van blockchain technologie en cryptocurrency sneller gaan dan nu gedacht waardoor beide steeds meer en dus sneller een geaccepteerd en erkent onderdeel van ons leven gaan worden.

Er is ook een minder optimistische kijk van mij maar die kans acht ik veel kleiner omdat deze voor een groot deel komt vanuit TA over de laatste 4-5 jaar icm steeds terugkerend negatief nieuws. In dat scenario die ik niet verder ga omschrijven zal een terugkeer naar de oude ATH max 2,5 jaar kunnen duren. Ik ga hier niet vanuit omdat de hele acceptatie van cryptocurrency en de ontwikkelingen in een stroomversnelling zit. Dit heeft een positieve invloed. Dit laatste ‘doomscenario’ gaat alleen op als er ook nog eens een groot deel van het totale marktkapitaal uit de markt stroomt.

Ik krijg niet betaald voor de artikelen die ik schrijf. Wat ik schrijf zijn mijn gedachten en mag in geen enkel geval gezien worden als beleggings tips in welke vorm dan ook. Ik investeer een 4 uur van mijn tijd per dag met informatie verzamelen en wat ik tegenkom deel ik zo veel als mogelijk hier en op social media (bv twitter @cryptocaribbean)
Giften worden natuurlijk zeer gewaardeerd. Waarvoor dank.

BTC - 14T1672rqeNGSM6oVKaLxGK7Ub3P7pqNXg
ETH - 0x262fd731741b68b0e4cd30c6b8d459dc45fde2eb
NEO - AeWNMjMtzSGue6WbDERuQ4rmhUWFcDVdyJ

LETOP: Al het bovenstaande is slecht mijn gedachtengoed mbt genoemde cryptocurrencies. Het is in geen geval een advies aan derden om te beleggen of te investeren in deze cryptocurrencies op wat voor manier dan ook.
Het spreekt voor zich dat ik veel van de genoemde cryptocurrencies zelf posities heb ingenomen.

Sort:  

To the question in your title, my Magic 8-Ball says:

Most likely

Hi! I'm a bot, and this answer was posted automatically. Check this post out for more information.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 57983.59
ETH 3132.93
USDT 1.00
SBD 2.44