Een forse cryptocorrectie half januari 2018 ? Wel of niet ??

in #cryptocurrency7 years ago

Al weken tweet ik ( @cryptocaribbean ) dat ik een flinke correctie verwacht rond half januari. Niet de “ kleine “ kerstcorrectie van 21 en 22 december maar een serieuze die langer aan zal houden en waarbij het ook langer duurt voor oude ATH’s weer worden bereikt.
Ik had de correctie van 21 en 22 dec 17 ook voorzien en genoeg liquide staan om er met een leuke winst uit te komen.
(Ik ben ook van mening dat we dit vaker gaan zien en dat het te maken heeft met manipulatie van de future markten !!!)
En zo rond 10 januari 2018 zal ik zeker 25-40% gaan afbouwen. Waarschijnlijk niet mijn posities in populous, neo, qtum en edgeless maar de rest zeker wel deels of geheel.

Met de run die rond begin december begon dacht ik opeens aan de vorige run (bull market) en die daarvoor. Al die runs gebeurde op momenten die ik mij goed kon herinneren omdat ze simpel weg in een bepaald deel van het jaar vielen. Op die vreemde gedachtengang ben ik wat charts na gaan kijken.
Laten we eens litecoin pakken en inzoomen op ieder jaar.
Wat zie je ..... juist ... 2015 tussen mei en juli +400% - rond november kleine run. 2016 een run tussen half mei en eind juni. 2017 weet iedereen de hausse tussen mei en juli en nu weer rond december. Feathercoin een beetje hetzelfde verhaal. En ook bij veel andere coins die al wat langer bestaan.

Ok ..... is dat nu toeval of ligt er iets anders aan ten grondslag. Mijn, mogelijk wat vreemde conclusie, is dat dit te maken heeft met geld en vrije tijd. De zomervakantie periode en de kerstperiode zijn de tijden in het jaar dat de meeste mensen opeens geld tot hun beschikking hebben. Ze hebben ook tijd om zich wat meer te orienteren op die rare cryptomarkt waar ze nu al maanden over horen. Lezen wat, registreren zich op een exchange en gaan los.

Zeker in 2017 waar iedere dag meer geschreven wordt over cryptocurrencies en de enorme bedragen die er worden verdiend maakt mensen nieuwsgierig. De kranten staan er vol mee, televisieprogramma’s etc. Kerstbonussen stromen vrij richting de zo toegankelijke markt. Immers, wat crypto aankopen is veel makkelijk dan aandelen op die immer saaie stockexchange. En toch was rond september nog maar 0,5 % van de wereldbevolking (met toegang tot) bekend met of handelde in crypto's

Als mij hypothese klopt dan zou dat betekenen dat de investeerders die al langer op deze markt zitten het “nieuwe” geld geduldig in laten stromen. Winsten zien stijgen en op een ‘x’ moment gaan cashen.

Ik ben van mening dat dit rond half januari 2018 zal gebeuren. Als het weer gebeurd dan snap je al wat ik rond volgend jaar mei ga doen 😊 Dit keer (nu) heeft het mij een super ROI opgeleverd.

Lets see and find out. Mocht ik ongelijk hebben wordt mij ROI toch beter want dan blijft de markt stijgen. En als ik wel gelijk heb wordt mijn ROI nog veel mooier. Dus een soort win/win .... alleen wint de ene win wat meer dan de andere ...

Iedereen een super crypto 2018 gewenst .....

Ik krijg niet betaald voor de artikelen die ik schrijf. Wat ik schrijf zijn mijn gedachten en mag in geen enkel geval gezien worden als beleggings tips in welke vorm dan ook. Ik investeer een 4 uur van mijn tijd per dag met informatie verzamelen en wat ik tegenkom deel ik zo veel als mogelijk hier en op social media (bv twitter @cryptocaribbean)
Giften worden natuurlijk zeer gewaardeerd. Waarvoor dank.

BTC - 14T1672rqeNGSM6oVKaLxGK7Ub3P7pqNXg
ETH - 0x262fd731741b68b0e4cd30c6b8d459dc45fde2eb
NEO - AeWNMjMtzSGue6WbDERuQ4rmhUWFcDVdyJ

Ennne – oud collegae zwaag en HHwaard groeten en fijne feestdagen ....

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 59820.46
ETH 2409.96
USDT 1.00
SBD 2.42