Ramazanda Yardımlaşmak Bir Başka[Cointurk 30. Projesi] batuhan#8034

in #cointurk6 years ago (edited)

            Ramazanda Yardımlaşmak Bir Başkadır

&Merhaba arkadaşlar bu konuda ramazan ayı ile olduğu için oldukça hevesli bir şekilde bu yazıyı yazıyorum.Ramazan ayı birçok yardımın yapıldığı sevapların işlendiği herkesin dayanışma olduğu iyiliklerin ve güzelliklerin bol bol yaşandığı bir aydır.Aslında her zaman bu şekilde olmalıyız ama maalesef bu şekilde her zaman olamıyoruz.Yinede 1 ay olsa bile herkesin bu şekilde olması bile büyük bir güzelliktir.11 ayın sultanı olan Ramazan ayı İslam dünyası açısından oldukça önemli ve kutsal sayılan bir aydır sebebine gelecek olursak Ramazan ayında İslam dünyasının rehberi olan İslamın kılavuzu olan Kuran-ı Kerim in bu ayda indirilmeye başlanmış olması bu ayı önemli ve kutsal yapmaktadır.Bu sebepten dolayı diğer aylara nazaran daha hassas be daha dikkatli olmamız gereklidir.

&Ramazan ayında diğer aylarda yapmadığımız sadece bu aya özel olan ibadetlerimiz de var.Mesela oruç ve zekat vermek bu aya özeldir.Oruç konusu konumuzla alakalı olmadığı için ondan bahsetmeyeceğim bahsetsem de biraz saçma olur oruçun ne anlama geldiğini herkes biliyordur diye tahmin ediyorum.Zekat konusuna gelecek olursak zekat konusu elinde belli bir miktar parası malı altını vb. şeyleri olan insanların belli bir oranda yardıma ihtiyacı olan insanlara vermesidir.Bende bu ramazanda elimden geldiğince yardım etmeye ve sevap işlemeye çalıştım.


                                 Yaptığımız Yardım

&Sokağımızda bir tane yaşlı çift yaşıyor Allah var evleri güzel ama ellerinde nakit paraları yok tek varlıkları ev onuda satmak istemiyorlar sanırım.Dedemiz çalışamayacak kadar yaşlı ninemiz ise evde patik falan örüp satıyor geçimlerini sattıkları patik ve dedemizin emekli maaşı ile sağlıyorlar.Yaz aylarında çok fazla sıkışmıyorlar ama genelde kışın ısınma elektrik mutfak vb. giderler için çok para gidiyor ve zor durumda kalıyorlar.Ramazanın 2. günü 75 TL lik ramazan paketi aldım migrosdan onu verdim bugün ise buranın pazarı var geçerken dedim güzel güzel meyve sebzeler alayım nineyle dedeye götüreyim zaten normaldede pazara sokaktan gençleri yolluyorlar.Pazara gidemeyecek kadar yaşlılar üstüne ramazanlık oruç derken çok iyi geldi aklıma hemen gittim 2 şer 3 er kilo ne gördüysem güzelinden almaya çalıştım.

&Eve uğramadan direk onların evine çıktım ve poşetlerini dolaplarına yerleştirdim.Dolaplarında şeker vb. eyler görünce şaşırdım sordum ninemize teyze bunlar ne diye çünkü yanlış bilmiyorsam çocukları yoktu hiç ve haliyle torunları da yoktu.Teyzem güldü onları çocuklara veriyorum sokaktan gelip geçenlere dedi.Dedemizle ninemiz o kadar saf ve temiz kalplidir ki evlerine kim girerse girsin tanısın tanımasın o yaşlarına rağmen çay kahve ikram ederler çocuklara şeker verirler ve hep arka balkon kapıları aralı durur sebebi ise kediler soğuk olursa girsin yatsınlar balkonda diye ne de güzel kalpli insanlar değil mi.Neyse lafı cok fazla uzatmayayım oturdum bir kola ikram etti ninemiz onu içip elini öpüp geri gittim eve.Ninemiz ile dedemizi fotoğraflamak istemedim nedendir bilmem aslında sorsam bir şey demezlerdi ama yinede ben kötü hissettim.Fakat dolaba yerleştirirken aldıklarımı fotoğrafladım.

             Yardımlaşmak,Yardım Etmek Güzel Şey

&Arkadaşlar duyguma gelecek olursak aslında klasik ama asla insanın bıkmayacağı bir duygu yaşıyor insan.Ben bu yardımı genelde kışın yapıyorum çünkü kışın daha çok ihtiyaçları oluyor fakat hem ramazandan ötürü hemde yazıdan dolayı aslında çokta yazıdan dolayı değil yanlış anlaşılma olmasın pazardan geçerken hani insanın içinden geçer ya aniden tam da öyle oldu böylelikle yazı için de elimde fotoğraf olmuş oldu hemde yardımda bulunmuş oldum.Kapının zilini çaldım kapıyı açtı ninemiz elimde pazar poşetlerini görünce kızar kızmaz arası bir bakış attı bana.O an acaba mahçup mu ettim kızdı mı diye kafamda düşüncelerle kapıya geldim elini öptüm ninem bu size benden küçük bi hediye dedim böle vurur gibi yaptı neden aldın gibisinden sonra sımsıkı sarıldı öpe öpe bir kaldı gözlerimden falan öpüyo ettiği dualar falan çok güzel bir histi.Bu hisleri herkesinin yaşamasını isterim ve temenni ederim.


Gelecek proje: Ülkemizde doların yükselmesi olabilir.

Sort:  

Congratulations @batuhanbardakci! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Do not miss the last post from @steemitboard:

Carnival Challenge - Collect badge and win 5 STEEM
Vote for @Steemitboard as a witness and get one more award and increased upvotes!

Congratulations @batuhanbardakci! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Use your witness votes and get the Community Badge
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64231.88
ETH 3128.59
USDT 1.00
SBD 3.95