Hoşgeldin Ey Şehr-i Ramazan [Cointurk 30. Projesi] aytekin#2240

in #cointurk6 years ago (edited)
                               Ramazan Ayı Hayır Ayı

Merhaba arkadaşlar yazıma geçmeden önce herkesin ramazan aynı kutlar tutulan oruçların verilen zekat ve fitrelerin kabul olmasını dilerim.Böyle bir yazı hakkında görüşlerimi ve insanların ihtiyaç sahiplerine yardım etmesi beni gerçekten mutlu etti.Ramazan ayının ne anlama geldiğini önemini vs. bilmeyen yoktur diye düşünüyorum ama yinede kısa bir özet geçmekte fayda var.Ramazan ayının en önemli yanı kitabımız olan Kur'an-ı Kerim bu ayda indirilmeye başlanmıştı.İslam tarihi açısından çok önemli olan bu ayda çeşitli ibadetler iyilikler bu aya özel şeyler yapılmaktadır.Ramazan denince akla ilk gelen şeylerden biri oruçtur.Çok kısa özetleyecek olursak güneşin doğuşu ile batışı arasında yemek içmek yada kötü söz veya davranışlardan kaçınmaktır.Bir diğer akla gelen şey ise zekat vermek ve ihtiyaç sahiplerine yardımda bulunmaktır.Herkes zekat vermek zorunda değildir fakat belirli bir miktar mal mülke sahip olan insanlara farzdır bu ibadet bu oranlar şöyledir;

  • Altın ve Gümüşümüzün  %2.5 i
  • Paramızın %2.5 i
  • Ticaret mallarımızın %2 si
  • Toprak ürünlerimizin %2.5 i kadar zekat vermek zorundayız.

Bunların yanı sıra sadece ramazan ayı değil tüm aylarda olması gerektiği gibi insanlarla yardımlaşma içinde olmalıyız.Ramazan ayında ise bu yardımlaşma en üst noktaya ulaşmalıdır.Bu bir işine yardım etmek olur iftara davet etmek olur giysi yardımı olur yada bir paket alıp gıda yardımı da yapabiliriz.Birçok büyüklü küçüklü gıda firmaları ve satış noktaları kişinin bütcesine uygun her kesime hitap eden paketler hazılamakta. 20 TL den tutunda 500 TL ye kadar paketler mevcuttur.Bütçemiz hangisine uygun ise o paketlerden alıp ihtiyaç sahiplerine vermemiz gerekir.



                 Allah Yardımlarımızı Dualarımızı Kabul Etsin

Bu konuyu dün gördüm aslında her yıl nakit para ile yardım yapıyordum ihtiyaç sahibi ailelere fakat konuyu görünce elimde hem görsel olsun hem de bu yıl farklı bir şey yapayım dedim ve gittim marketten ramazan kolisi aldım bir adet içinde yağından tutun bulguruna pirincine bir sürü şey var hepsini tek tek aklımda tutamadım o yüzden kolinin içeriğini de çekip fotoğrafladım ekten bakarsınız.Her yıl düzenli olarak yardımda bulunduğumuz bir ablamız var sokakta aslında sadece biz değil mahalle olarak destek çıkmaya çalışıyoruz.Ablamız bundan 4-5 yıl önce kocasını kaybetti çocukları biraz hayırsız aramaz sormazlar geçen yıl ise evinde sobadan dolayı küçük çaplı bir yangın çıktı sigortası olmadığı için devlet yada özel olarak kimse yardımda bulunmadı hatta mutfak tarafında hala yanık izleri mevcut.Kocasından kalan 1200 TL para ile geçimini sağlamaya çalışıyor ama günümüzde bu miktar para ile yaşamak oldukça zor.

Bizde bu teyzemize yardımcı olmak amaçlı koli alık.Bu koliler hakkında biraz bilgi vermek istiyorum.Gördüğünüz gibi kolinin içeriğinde yağ makarna çorba pirnç vs vs birçok temel gıdalardan bol bol bulunmakta.Bu kolinin fiyatını tam olarak söylemeyeceğim ayıp olur ama 100 TL nin altında bir koli size soruyorum ayda en az asgari ücret kazanan bir insan bile 1500-1600 maaş almakta peki bu aldığımız para ile ne yapıyoruz hep kendimize hep kendimize şeklinde çalışıyoruz aslında aylık 100 TL olsa bile ki o kadar bike değil insanlara yardım olarak ayırsak 1 ay bir ailenin karnını doyurmuş oluruz bir sürü dua ve sevap kazanırız.Düşünsenize kendi ailenizin yanı sıra bir aile daha mutlu etmek karnını doyurmaktan söz ediyoruz.Bence bu tip yardımlar sadece ramazana özel olarak kalmamalı her zaman yapmalıyız.


                                          Duygularım...

Dediğim gibi biz bu yardımı bu biz değil mahalle olarak o teyzemize her ay yapıyoruz bu ay ben öbür ay başkası hep bir yardım içinde oluyoruz yani.Duygu ve düşünce olarak insana ister istemez bir huzur mutluluk ve yüzünde güzel bir gülümseme oluşuyor çok sık yapmamıza rağmen her yardımda aynı mutluluğu aynı huzuru buluyorum.O kapıyı açtığında yüzünde oluşan gülümseme minnettarlık gözlerin parlaması sulanması söyledikleri tarifi olmayan şeyler para verseniz asla elde edemeyeceğiniz bir şekilde mutluluk ve huzur kaplıyor içinizi gününüz ve hayatınız daha iyi ve pozitif oluyor.Ve her yardımda bu duyguya alıştıkça tekrar yardım etmek için aynı duyguları yaşamak için can atıyorsunuz.1 sefer yardımda bulunan insan ne demek istediğimi anlamıştır.Asla bırakasınız gelmez ve bu çok güzel bir şey...


  • Gelecek konu eğitim sistemimiz olmalı.
Sort:  

Congratulations @aytekincaan! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Do not miss the last post from @steemitboard:

Carnival Challenge - Collect badge and win 5 STEEM
Vote for @Steemitboard as a witness and get one more award and increased upvotes!

Congratulations @aytekincaan! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Use your witness votes and get the Community Badge
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 64555.14
ETH 3086.03
USDT 1.00
SBD 3.85