Fialové hovínko

in #cesky7 years ago (edited)

Jsem tuhle šel po cestě v Praze vedle parku a sem tam v trávě byly fialové fleky. Moc jsem si toho nevšímal ale když i po asi dvě stě metrech byli všude fialové fleky tak jsem se tedy poohlédl co že to je. A k mému překvapení každý ten fialový flek byl psí hovínko. Chvíli jsem přemýšlel na tím jestli to je nějaká novodobá forma umění, ale dospěl jsem k názoru že je to spíše forma protestu který má poukázat na problém psích hovínek v Praze.

Chvíli jsem to počítal, ale pak mě to přestalo bavit neb fialová barva se kolem cyklostesky táhla daleko. A přitom na 500 metrech jsem napočítal hned 4 koše s pytlíky.
Je fakt že fialové hovínko zaúčikovalo a já o tom přemýšlel. Je fakt že chování psů a koček je v ČR enormní a jejich počet na jednoho obyvatele zaujímá první příčku v Evropě. A tak třeba v Praze je to běs a asi nenajdete člověka, který bo do nějakého hovínka nešlápl. A nejde vlastně jen o to že to je nechutné, ale psí exkrementy přenášejí třeba škrkavku a tak nejvíce jsou ohroženy malé děti, které pořád na něco sahají.

Přijde mi že asi by se k poplatku za psa měl připočítat i pořádný poplatek za úklid aby byly na vysavače a lidi co to budou uklízet. Ale zabývá se tím vlastně vůbec někdo... no možná že fialové hovínko zvedne zájem o tuto problematiku.

A jak jste na tom vy místní pejskaři, uklízíte hovínka po svých miláčcích?

P1320181.JPG

Sort:  

Kvôli tomuto musel pred náš dom otec vyrobiť značku s nápisom “serte si pred svojim domom”, lebo jedna slečinka nám tu chodila so psom kúsok pred dom. A pomohlo to. :D

Juuuuu!
To jsem si celou dobu přál vidět! 🤣

Jinak já pejskař nejsem, takže ti tématicky neodpovím, sorry. 🐩

My už psa nemáme. Ale dřív, když jsme měli a chodili s ním do města, tak jsme po něm uklidili. Přijde mi to normální a logické. Vytáčí mě, když jdu z domu a otevřu branku nebo bránu (když vyjíždím autem) a je tam nasr... od nějakého psa. A toulavé psy tu nemáme ...

Řekl bych, že se situace v poslední době pomalu lepší, lidi jsou asi více uvědomělí. Alespoň pozoruji, že do toho šlapu čím dál míň :-D
I když někde je jich řádně naseto.

Ve městě je pro mě samozřejmostí to uklidit, ale štve mě, že při cestě za úklidem musím projít přes minové pole dalších hovínek - nejhorší ještě je, že do toho může šlápnout i můj pes, takže pak očišťovat mu cizí hovna z tlapek je fakt něco báječného. Naštěstí se to moc často nestává, on je docela fajnovka a většinou se mu povede cizím hovnům vyhnout.

V lese to neuklízím. Tam by se mi popravdě nechtělo lézt někam hluboko do křoví.

Bohužel, to "v lese neuklízím" se dá aplikovat někde, kde těch pejsků moc není. Ale třeba tam, co bydlí mamka v Praze, je malý lesík - teď už skoro lesopark, jak tam pořád kácejí a lidé ze sídliště tam chodí venčit. Jednak tam mají velké psi, co nejsou na vodítku a jednak právě neuklízejí, protože jsou v přírodě přeci. Takže tam je plný lesík psů, ve kterém je jedno malé hřišťátko, oplocené, aby alespoň někde mohly být děti a nebát se, že na ně skočí cizí pes nebo že šlápnou do hovínka. A vůbec mi přijde, že se ve městě spíše hájí práva pejsků, než dětí. Já proti psům nic nemám, tchán s tchýní mají velkého psa na zahradě na vesnici. Kde má velký prostor, věnují se mu, chodí s ním na cvičák a když ho vezmou ven, je na vodítku, dlouhém laně, ale pořád nějak kontrolovatelný a někde, kde je trochu větší koncentrace pejsků, tam by je ani nenapadlo to tam po něm nechat. Naštěstí to většinou udělá na zahradě a tam to po něm uklízí.

A i tady ve Varech. Nedávno mi skočil velký pes na kočár. Bez vodítka. Vylétl ze křoví a než jsem stačila reagovat, byl na kočáru. O víkendu jsme byli na Svatošských skalách. To je hezká procházka podél řeky a na konci hospůdka. Zahrádka byla plná kuřáků, tak jsme šli úplně nejdál od hospůdky do rohu, malý spal. Za chvíli se metr od kočáru zastavila rodina se psem, kolem prošel pán se psem a psi se začli sešťekávat, jak udělali nepořádek, přiběhli dva další psi a málem se tam všichni servali. Okolo toho pobíhali páníčkové, většina z nich s cigárama v ruce a moc se jim nedařilo ty psi uklidnit. Malý se probudil a museli jsme zastávku na pivo přerušit, rychle to dopít a jít pryč.

Mám takový pocit, že děti už vůbec nemají moc kde být. Zaplať pánbůh za to, že tu máme ve Varech park, kam psi nemohou a člověk si tam může lehnout s dítětem na deku a nemusí se bát, že mu na něj skočí pes, nebo že dítě do něčeho šlápne. Ale těch míst ubývá. Podle mě by na psa měl být průkaz jako na zbraň. Někteří lidé by prostě psa mít neměli. Ale aby to bylo fér, tak si to samé občas říkám i o dětech...

Tak je samozřejmě rozdíl mezi "lesoparkem" a lesem. Pokud je to v příměstské části a chodí tam hodně lidí a jsou tam třeba lavičky a koše, tak tam by se to uklízet mělo. Ale pokud se jedná o hluboký, rozlehlý les, kde si pes zaběhne někam do křoví, kde chodí jen houbaři a jiná zvířata, tam tam mě asi nikdo nedonutí :D My se psem většinou jezdíme venčit za město, do velkého lesa, kde člověk může potkat srnky, možná i ty divočáky. Pokud tam lidí jezdí venčit, tak tam fakt jen jezdí, pěšky se tam moc dojít nedá. Je to několik km od města. Pes se tam aspoň vyběhá a nemusí se trápit někde ve městě na vodítku.

Souhlasím, že někteří lidi by neměli mít psa ale ani dítě. Ty to třeba vidíš z té strany dítěte, já to zase vidím z té strany psa, jak jsou někteří rodiče nezodpovědní. Ale i pejskaři.

Když byl Remy malý, chodili jsme s ním co nejvíce mezi psy, aby se socializoval. Všichni měli milé psy, tedy podle jejich slov, ale jen do té doby, než na Remyho bezdůvodně zaútočili a někteří ho i pokousali. "Nechápu, co to ten Frantík udělal, to je poprvé." Jasně, když už tuhle větu člověk slyší po padesáté, moc jí nevěří. Někteří si tam vypustili svého agresivního psa a člověk, aby ho musel téměř odkopnout, aby si nedovoloval na jejich psa. Takže já jsem pak jen lítala za psem a odháněla ty psy zlé. Stejně se to ale na Remym podepsalo a teď se některých psů bojí. Člověk se ho snaží co nejvíce chránit, ale prostě to pořád nejde. Jediná možnost pak byla přestat chodit mezi ty psy.

Představ si, že bys ty vypustila své dítě mezi jiné, všichni by tvrdili, jak jsou jejich děti hodné, a pak by jedno dítě třeba vzalo nůž a bodlo tvé dítě.

A lidi s děcky byli taky nezodpovědní a někteří pořád jsou. Já se snažím nikoho neotravovat, když někde jde člověk či dítě, tak si psa přivolám, ale když mi pak křičící děcko naběhne do psa (na vodítku), ten by se třeba lekl a pokousal ho (to se nikdy nestalo, dítě ani člověka nekousl, ale člověk je opatrný, nikdy neví, kdy se pes lekne a udělá něco překvapivého), tak to pak bude jako na mě? Pes na vodítku pokousal dítě, co mu skočilo do čumáku a dalo mu tam pecku. Ale já budu ta špatná, protože mám přeci bojového dobrmana.

No tak ono bezohlední lidé jsou všude. I mezi pejskaři i mezi rodiči. Souhlasím s tebou ve všem. Ale s tím útokem dítěte na psa to není tak jednoznačné. Pokud budu mít nevychované dítě, starší, kterému to už půjde vysvětlit, co přijde ke tvému psovi a třeba ho praští klackem, tak dejme tomu, to v pořádku není. Ale když máš třeba dítě na zahrádce restaurace, menší, to se snadno k nějakému psovi dostane. Dítě ho třeba chce pohladit, pes si to vyloží špatně a zaútočí, tak to už v pořádku není. Přeci si svoje dítě nebudu uvazovat na vodítko. To je právě to, co mi vadí, že je dítě dáváno na úroveň psů. Budu své dítě učit, aby bylo ohleduplné ke zvířátkům a opatrné? Ano, ale dítě psovi nebezpečné není, pokud to není výše zmíněný kluk s klackem, pes dítěti ano. Nikdy bych své dítě nevzala třeba do Afriky mezi tygry, ale chci, aby se alespoň v civilizaci cítilo jakž takž bezpečně. I když pak jsou tu ještě lidi, co jsou samozřejmě horší než psi, ale ty mají za to zodpovědnost, ale psům se toho hodně omlouvá. Sama to říkáš, bojový dobrman. Je to rasa vyšlechtěná k boji. Pokud jej vedeš mezi lidi, tak máš za něj plnou odpovědnost. A pokud pokouše dítě, protože si to špatně vyloží, pak ano, je to tvoje vina, protože jsi si pořídila něco nebezpečného a chodíš s tím mezi bezbranné. Bohužel to tak je. Kdyby mé dítě bylo nebezpečné a bodalo ostatní nožem, jak říkáš, tak by bylo opět na mou odpovědnost, kdybych ho vzala mezi ostatní děti, nikomu bych nemohla říct, že za to nemůže, že se leklo.

Edit: Jo a prosím neber to nijak špatně. Beru to jako diskusi, každý si z toho může odnést jiný pohled na věc. Třeba tvůj soutěžní příběh mě toho také dost dal, že ten pes může být chudák. A to, že si se se svým bála mezi ostatní psi, to mě také nikdy nenapadlo, takže i mě o změní trochu pohled na věc.

Neberu to zle, já vím, že bezohlední lidé jsou všude, ať mají psa, dítě či třeba tygra. Ale něco chci vysvětlit. Pojem bojový dobrman jsem použila čistě ze srandy. Označují ho tak média. Dobrman není a nikdy nebyl vyšlechtěn k boji. Byl vyšlechtěn za účelem ochrany svého pána, který byl výběrčí daní. Je to pes společenský, loajální, vnímavý, ale také ostražitý. V případě útoku by měl bránit svého pána. Samozřejmě zase záleží na individuálním psovi, nikdo není stejný. Nevím, zda by mě ten můj posergaťka ochránil. Pravděpodobně by asi utekl, i když člověk nikdy neví. Doufám, že to ani nikdy nezjistím. Dobrman ale rozhodně není vyšlechtěn na to, aby bojoval s ostatními psy, či bezdůvodně napadal ostatní lidi. Bojová plemena všeobecně neexistují. Žádná taková kategorie neexistuje a nikdy neexistovala.

Chápu, že když je na zahrádce restaurace pes, volně si tam pobíhá, tak se předpokládá, že je vychovaný a když ho dítě pohladí, nic se mu nestane. Samozřejmě pohladí, jak upozorňuješ, ne začne bít klackem.

Ale nesouhlasím s tím, že pokud dítě přijde k psovi - na vodítku, na ulici - začne ho otravovat, a ten ho pokouše, je to má zodpovědnost. Pokud jde pes po ulici, na vodítku (ne na volno, to je věc jiná, to by měl mít většinou košík), hledí si svého a přiběhne za ním dítě, kříčící, poté ho uhodí, nebo nedej bože obejme kolem krku, nebo udělá něco, co by si pes mohl špatně vyložit, je to chyba rodičů (ani ne tak dítěte, pokud z toho ještě nemá rozum). Tobě by se taky nelíbilo, kdyby k tobě na ulici přiběhl cizí člověk, bouchl tě, nebo tě začal ochmatávat, taky by ses pravděpodobně začala bránit.

Někteří psi to snesou, jiní už tak tolerantní nejsou. A třeba takové obejmutí je v psím světě náznak nadřazenosti, takže by se ti jistě nelíbilo, kdyby se na tebe někdo na ulici nadřazoval. Já taky nesnáším, když se mě cizí lidé bezdůvodně dotýkají, tak nějak nechápu, proč by to měl tolerovat můj pes, pokud cizímu člověku já sama nesvolím, aby se ho mohl dotknout.

Netvrdím, že by měli být děti na vodítku, ale když se dítě dokáže ovládat a neošahávat cizí lidi, proč by mělo nějak otravovat cizí psy? Samozřejmě závisí na situaci a okolnostech. Rodiče by si měli hlídat děti, stejně tak by si pejskaři měli hlídat své psy.

Jistě jsi ve zprávách slyšela nespočetné množství případů, kdy pes zabil dítě, se kterým klidně i nějakou dobu žil. Problém je právě v tom, že lidé, co mají psy i děti, kolikrát psům nerozumí, nechápou jejich gesta, tichá upozornění, a pak může nastat podobné neštěstí. Je jedno, zda je to dobrman či zlatý retrívr, všichni psi se vyjadřují stejně a když lidé nepochopí varovné signály, tak to pak může skončit i smrtí dítěte. Pes může snést muckání, pusinkování, objímání od dospělého člověka, ale od dítěte už třeba ne. Protože dítě je v jeho očích považováno za podřazeného.

Navíc i dítě může psovi ublížit, třeba tím klackem mu vypíchnout oko.

Jinak já také nemám přílišnou radost z volně pobíhajících psů, zvláště po těch špatných zkušenostech. Takže chápu tvou obavu o dítě. Já se stejně bojím o Remyho. Když už nějaký pes volně pobíhá na zahrádce hospody, nebo i na ulici, člověk předpokládá, že je absolutně nekonfliktní, ale bohužel to tak není. A to mě taky štve. Protože pro mě je Remy jako mé dítě a mou povinností je ho bránit. A když pak po něm nějaký volně pobíhající hajzlík bez košíku vyjede, dokáže mě to fakt neskutečně vytočit.

Také chápu, že máš strach o své dítě, stejně tak já mám strach o svého psa. Bojím se toho, aby mu neublížil jiný pes, bojím se také toho, aby za ním nepřiběhlo nějaké dítě, neudělalo něco nevhodného, on do něj třeba jen náhodou nedrcnul (přeci jen je to váha, má přes 40 kg) a dítě neskončilo s rozbitou hlavou. Rozhodně nechci, aby někdo ublížil Remymu a rozhodně nechci, aby Remy ublížil někomu dalšímu.

Ve Svycarsku jsou psy nejenom chipovani a platime dane, ale vsude jsou "Robidogs" dokonce i ve vsech vesnicich a na lesnich cestickach. Lidi to vetsinou dodrzuji. Pred par lety zavedly povinne skoleni pro vsechny majitele psu, kdyz si poridi noveho psa (i kdyz ne prvniho). Zatim moc pozitivu z toho nevyslo, protoze jsou lidi, kteri to i po skoleni nepochopi, jak s nimi zachazet.
Jednou jsme byli v starobinci na navsteve s nasim cernym labradorem. Najednou k nam pribehla asi 2-3 leta holcicka, povesila se mu na krk a rika mu: "Nazdar!!! Jak se jmenujes? Ja jsem..... Ale vis, ja musim delat rychle, protoze mama mne bude hned od tebe tahnout pryc." To bylo tak sladke, protoze ta holcicka byla asi tak vysoka, jako nas pes. Bylo jasne viditelne, ze ti dva si okamzite rozumeli a on ji laskyplne oliznul, kdyz ji mama volala.
Musim jeste dodat, ze ve Francii to s tim zbiranim hovinek taky neberou velice seriozne. V hodne mestech je situace docela spatna a v parcich, nebo lesich ani nemluve.

jo to asi jo. Prostě si to lidi odchodí, třeba jako školu a nic si z toho nevezmou :(

To mi připomnělo mou spolusedící ze střední. Jednou zmínila, že v zimě není nic lepšího, než vzít do ruky ten teplý bobek... :D

Každopádně psa nemám a hovna uklízím tak akorát po papoušcích. Ti taky umí tapetovat byt a vytvářet výstavní kousky.

sneaky-ninja-sword-xs.jpg
Sneaky Ninja Attack! You have just been defended with a 2.08% upvote!
I was summoned by petrvl. I have done their bidding and now I will vanish…
woosh


P.S. If you or anyone you know has been a victim of @grumpycat please know that he has been harming people throughout Sōsharumedia (ソーシャルメディア). Stealing the service that I (and other bots) have provided them and hiding behind a facade of stopping bid bot abuse which he clearly has no interest in.
Sneaky Ninja is a very responsible bot, working directly with steemcleaners, actively pursuing spam and abuse on our platform. If you would like to see what steps Sneaky Ninja has taken to fight bid bot abuse see this post and this post. Also know that I am working daily on other solutions.
If you would like to know my personal take on bid bot abuse and why I do not agree with the 3.5 day rule, see this post

Grumpycat is a villain that must be stopped to protect our freedoms here on steemit!

resist grumpycat
There is a resistance that has formed to counter his tyranny.

If you would like to take an active role in stopping this menace and helping other victims like yourself...
Learn More Here
Kusari-Profile-small.jpg

I have also summoned my love, Kusari to offer some limited help to victims like you.
See Here

You got a 6.70% upvote from @adriatik courtesy of @petrvl!

You got a 12.20% upvote from @childfund courtesy of @petrvl! @childfund is a bid bot to help the steem community sponsor a child.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 60249.86
ETH 2347.79
USDT 1.00
SBD 2.52