Co umí steemit? #4

in #cesky5 years ago (edited)

Ahoj, mezi vámi je již řada zkušených profíků, kteří jsou na steemitu déle a znají mnohá jeho tajemství. Vyřešme společně úskalí a nejasnosti, na které zde začátečník může narazit. Vytvořme společně jedinečnou platformu - otázky, která bude sloužit coby výukový materiál všem nováčkům a kde najdou odpovědi na všechny své možné (i nemožné) otázky na jednom místě.
steemit otázky #4.jpg

Steemit otázky #4

Minule jsem se vás ptal, zda se nováčkům na steemitu vyplatí koupit steem power. Neskrývám, že mě vaše odpovědi moc neuspokojily. Vlastně mě to na čas odradilo od tvorby tohoto seriálu. Tak nějak jsem od steemitu, přiznám se, čekal trochu víc. Domníval jsem se, že s vyšším množstvím steem power se třeba zvýší odměna za článek nebo tak nějak, ale dle odpovědí to vypadá, že tomu tak není.

Několik poznatků nováčka na steemitu

■Upřímně řečeno, pokud chcete přijít a začít dělat kvalitní články v češtině nebo slovenštině a získat za ně spravedlivou odměnu, tak raději zkuste něco jiného a steemit používejte jen na sdílení, resp. jako sociální síť.

■Komunita je tu skvělá, takže pokud je vám třeba smutno a chcete s někým pokecat, tak určitě neuděláte chybu. Pokud si chcete jen tak zkusit něco napsat a pustit to mezi lidi, tak i v tomto případě tady určitě najdete co hledáte.

■Steemit je možná nejlepší používat jako běžnou soc. síť a pár mincí, které se velmi pomalu budou připisovat, lze brát spíš jako palivo samotné platformy, než coby nějakou možnost výdělku.

■K tomu by bylo asi potřeba záčít publikovat v angličtině a pokusit se prodrat nahoru. Osobně si myslím, že ani tak to moc nestojí za to. Po týdnech či měsících boje se pak možná dostanete na odměnu, která bude s odřenýma ušima jakž takž odpovídat vynaložené práci při tvorbě kvalitního obsahu.

■Chybí mi editor textu. Možná mě někdo opraví, že to nějak jde, ale já tu nikde nevidím klasický editor - vše se musí přidávat ručně pomocí speciálních znaků, což je z mého pohledu na tvorbu článků zcela nepřijatelné. (UPDATE: Editor tu je, viz komentáře.)

■Platforma má spostu skrytých funkcí a možností, což není vůbec optimální, ale aspoň můžeme společně objevovat...

Dnešní otázka

Všiml jsem si, že používáte roboty. Můžete mi prosím vysvětlit jak to funguje na konkrétních příkladech?

(Info: Moc děkuji všem, kteří se účastní otázek. Odpovídat můžete buď přímo do komentářů, nebo se nabízí možnost napsat samostatný příspěvek, pokud máte k tématu co říct a je toho víc... Odkaz na takový článek prosím nezapomeňte přidat sem do komentářů.)

Sort:  

Otázka je to jednoduchá, ale odpověď složitá. Ona se pravidla pořád vyvíjejí.

...a ta odpověď prosím? :D Stačí třeba jak to používáš ty, není třeba z toho dělat vědu ;)

Editor tu je :)

Opera Snapshot_2019-05-18_005921_steemit.com.png
V pravém rohu vidíš Markdown tedy přepínač na psaní pomocí značek když na to klikneš změní se to na nadpis Editor a obráceně :)

Roboti no nato jsme napsal před více jak rokem článek :)
https://steemit.com/cesky/@petrvl/boti-a-jak-je-pouzivat
Ale dnes je to už trochu vylepšené... no prostě pošleš peníze robotovi a on ti za to dá hlasy podle toho jaký je to robot. Nic víc nic míň :)

Ještě tedy k těm bodům, které se dotýkají té odměny za články, tj. 1, 3 a 4. Existuje snad v dnešní době sociální/blogovací síť, která ti dá víc za tvůj obsah? O žádné nevím. Facebook, Twitter, Reddit? Publish0x je v začátcích, tam se teprve komunita tvoří. Zkrátka začátky mohou být těžké, ale taky pokud je odměna ve Steemu, který bude třeba za rok na 10ti násobné hodnotě, tak jaho hodnotu článku počítej kurz, při kterém budeš steem vybírat, nikoliv aktuální.

Čau, jako vpoho, nechci se nikoho z vás dotknout, pokud vám odměna vyhovuje, nemám s tím problém. Nicméně jsem investor a hodler, to co vydělám, můžu investovat. Investice pak může mít za rok větší cenu, ale investuji to, co mám dnes. Kvalitní článek může spolknout řekněme 3 hodiny času, někdy i více. Otázka: Na kolik si ceníš svůj čas? Kdyby ti v práci nabídli řekněme půl steemu za 3 hodiny s tím, že za rok bude mít větší cenu, dělal bys za ty peníze? Odměna za používání sociální sítě je zde dostatečná a zatím ani není lepší alternativa, proto jsem napsal, že je asi nejlepší ho právě tak používat. Nicméně, pokud je mezi nováčky, kteří si tohle čtou někdo, kdo chce psát na profesionální úrovni, tak pro něj bude lepší, když se porozhlédne jinde, např. když najde web, který by ho vydával, resp. založí vlastní web. Tím nezpochybňuji ani nijak nenapadám steemit, jen říkám pravdu.

Pokud jsi HODLer tak proč nechceš HODLovat steem? Ber psaní na Steemit jako investici. Do svého steemitího účtu. Do své STEEM Power. Pokud chceš po chvíli těch pár centů vybrat a investovat je do bitcoinu tak si myslím že to je špatný nápad. Protože Steem nejen že do budoucna zvýší svoji hodnotu vůči USD, ale hlavně i vůči BTC. Takže vyděláš pokud poHODLuješ steem. A investovat jej do jiných kryptoměn? Jak můžeš vědět že zrovna Steemit neporoste stejně nebo víc? Je to zrovna jeden z mála krypto projektu který se opravdu používá a má dobrý usecase.

ano, jsem hodler, ale jak říkám, dva rohlíky popř. jejich ekvivalent pro mě není zajímavá odměna, za kterou bych mohl pořídit nějakou investici na hodl, takže proč tu ještě jsem? Já těch pár steemů co tu mám neberu jako nějaký výdělek. Už vůbec je nebudu měnit za btc, co bych z toho měl, btc v hodnotě svačiny? To není investice :D Možná tak před devíti lety, když pizza stála 10k btc. Už jsem to napsal, to je pro mě palivo samotné platformy. Já to tu používám jako jakoukoli jinou sociální síť, zajímá mě, co tu je, jaká je tu komunita a jak to tu funguje, protože je to postavené na blockchainu. Používám to kvůli platformě, možná kvůli komunitě, ale nikoli kvůli tokenům, protože to bych tu dávno nebyl. A rozhodně nemám ambici udělat kompletní návod na steemit sám, pokud se zdejší komunita rozhodne, že nechtějí sdílet své know-how, tak já rozhodně nebudu nikomu říkat, aby sem šel, protože je zde super komunita a ještě si dávat práci s návodem, rozumíš.. :D Mám toho dost a to, že se tu snažím něco nezištně udělat pro komunitu má své hranice!

Já si myslím, že tady si společensky se chovající nováček vydělat může i v češtině, pokud počítáš jako relevantní hodnotu vyčíslenou ve Steemu a ne v dolarech. Dobře píšící nováček už si tu hravě přijde na půl Steemu, což je sice v aktuálních cenách třeba dvacet centů, ale na to většina z nás nekouká. Ale je opravdu třeba být společenský, krom toho, že dotyčný píše dobře.

Na sdílení tvorby jiných lidí nebo tvorby jinde to tu naopak není nastavené, skutečně jde o originální obsah.

Jako, upřímně řečeno, ať tu hodnotu počítám jak chci, tak žádný kvalitně píšící autor sem své články za dva rohlíky dávat nebude :(

Půl Steemu přece nejsou dva rohlíky :)) Zkus počítat krypto a ne fiat.

Přesně kvůli tomu "přepočítávání" jsem udělal i článek Časosběrný experiment o Steemitu, aby se vidělo, že přepočítávání okamžité hodnoty třeba na koruny je krátkozraké. Zejména pak v dobách, kdy je steem podhodnocený (dle mého názoru). Navíc kdysi dávno nás tu podporoval donkeypong díky pipiczech a když jsi napsal hodnotný článek #cesky, mohl sis přijít "bez botů" na několik dolarů (když to teda budu přepočítávat na fiat, což nechci). Osobně mám takových upvotů 7 v hodnotě vždy přes 3 dolary (jako třeba zde). Třeba se najde v budoucnu nějaký podobný mecenáš našeho rybníčku, takže tyto úvahy o dvou rohlících nebudou vůbec na pořadu dne.

Najde se někdo, kdo by pro mě a další nováčky vysvětlil, jakým způsobem používá bota? Taková úžasná komunita tu je, tak o co jde? Je to snad tajné?

takže místo abys podpořil můj projekt otázky a přidal nějakou kloudnou odpověď, tak se uchýlíš k článku o tom, jak špatně přemýšlím. To, že tady 10 lidí napíše, jakým způsobem využívají bota, je asi jen zbožné přání. Asi by to nováčky jen zakzilo a udělao z nich ovce, že? Děkuji vám všem tedy za podporu. Chtěl jsem udělat něco dobrého pro steemit a naši komunitu, ale to nikdo nevidí, protože přepočítávání je špatné, bla bla bla. Já ti něco řeknu, za půl steemu nenakrmím svou rodinu. Tvoje logika, že za rok to bude více, je sice moc pěkná, ale já si za vydělané peníze momentálně kupuji kryptoměny a nevím o burze, která by mi za půl steemu dala půl bitcoinu, protože godfish říkal, že za rok bude mít větší cenu. Obouváš se do mě, že jsem chtěl udělat seriál pro nováčky, kde by bylo vidět, jaká je tu úžasná komunita a že jsem doufal, že právě vy mi pomůžete to udělat. Vzal jsem na sebe roli tazatele a ty ze mě budeš dělat idiota? Myslíž, že kdybych chtěl, tak si potřebné info nenajdu? Tady jde ale o to, že chceme, aby byl steemit lákavý pro nováčky. Chceme jim ukázat, jak to tu funguje, co tu je a kdo tu je. Mohlo by jim pomoct, když si projdou seriál otázky, kde se dozví řadu věcí a najdou odpovědi na otázky, o kterých ze začátku nikdo z nás ani nevěděl. Kryptouvažování odstranilo instituce, které by člověka vodily za ručičku? Zpochybnil jsi komunitní vzájemnou pomoc tím, že každý si má pomoct sám a s tím já zásadně nesouhlasím!

Zaregistruj se na smartsteem (budu rád když přes tento ref link :-) ) a tam si můžeš kupovat bota jednoduše s 15% ROI přes Promote. Easy job.

Udělám to a rád, pokud mi a ostatním vlastními slovy napíšeš, jakým způsobem to používáš, aby to pochopil i někdo, kdo o tom slyší poprvé.

Hmm, no dobrá. Jak..
Zkrátka, když mám potřebu:

a) zviditelnit nějaký svůj článek, třeba proto aby měl větší dosah a u některého z tagů (třeba #cesky) se dostal do kategorie Trending, podpořím jej pár STEEMy nebo SBD. Nebo za

b) mám navíc nějaké prostředky a chci je "otočit", zkrátka chci aby pracovaly, koupím si Promotion a díky smartsteem botovi dostanu odměnu ve výši 15%. Řekněme že investuji 10 STEEM. Za článek tedy dostanu 11,5 STEEMu. Jen tedy je potřeba myslet na to, že 1/2 odměny dostanu ve formě STEEM Power a druhou 1/2 v kryptoměně SBD.

Tisíckrát děkuji, konečně odpověď :)

Snad pomůže :-)

@ritxi o mě tu nejde, dělám to pro komunitu

Ještě připomínám.., pokud někdo víte o článku, který odpovídá na dnešní otázku (nebo otázku z jiného dílu), tak na něj prosím odkažte v komentářích.

Jediný bod, se kterým mohu souhlasit je ten poslední a sice, že je zde spoustu technikálií, které mohou leckoho v začátcích odradit. Posting key, active key, steem power, delegace, svědci...ze začátku těžké k pochopení.

Nicméně steemit je sociální síť založená na tom, že odměňuje kvalitní články/pisatele, právě proto že si jej čtenáři v dlouhodobém měřítku najdou. Třeba právě pod tagem #cesky nebo jiných komunit. Sám jsem netušil na začátku, že tu najdu tolik lidí, se kterými mohu probírat kryptoměny, sport, duchovní věci a mnohé další. A v neposlední řadě mi hodně poradí.

To, že někdo má v začátcích malou odměnu může být několika aspekty, buďto si ho ještě nenašli čtenáři, nebo nepíše dostatečně kvalitně. A pak buďto ztratí trpělivost, když uvidí, že má na pár "rohlíků" a nedívá se na to, že má odměnu xy STEEMů, nebo začne dělat něco jinak a příspěvky budou vyšší.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63239.86
ETH 2621.03
USDT 1.00
SBD 2.77