Botanicus

in #cesky6 years ago

Loni tak nějak touhle dbou jsme s rodinou navštívili zábavní park Mirákulum v Milovicích. Dobrý. Ale podruhé bych tam už nemusel. Napsal jsem o tom na Steemit.

A přiznávám se, že už nevím kdo, mi tu doporučil, že kousek od Milovic je Lysá nad Labem a u ní Ostrá a tam že je Botanicus, centrum řemesel a bylinné zahrady. Zapamatoval jsem si.

No a rok s rokem se sešel a dnes jsme tam opět s rodinou byli. (Syn má prázdniny, choť dovolenou. My, podnikatelé, si můžeme dovolenou udělat prakticky kdykoliv. Teda 365 dnů v roce přeci jen ne... A morče zůstalo doma.)

Faktografie. Vstupné 99,- dospělý, 60,- dítě. Jestli berou BTC mě nenapadlo se zeptat. Jsou tam zahrady. U většiny záhonků se dá najít, co tam roste a k čemu se to používá. Pak je tam taková vesnička ala skanzen. Napočítal jsem 16 stanovišť, kde se něco kutilo. Tedy řezbářství, výroba papíru, knihtisk, plácání keramiky, koželužství, provaznictví, svíčkárna, dráteník, mydlárna, košíkář, pernikářka, brusičství, rýžování zlata (kočičího), lukostřelba, mincovna, loutkařství. Dal jsem všechny! A do toho občerstvení.

Jednotlivé atrakce stojí od 1 do 7 grošů. (Groš = 10,-Kč). Občerstvení je a není stylové. (Káva není. Čaj ano. Dále pivo, víno, medovina. A jídlo hlavně z brambor.) No, je tam levno. Čepované Svijany 11 za 2 groše, bramboračka taky tak... Bramborák za groš...

Pobyli jsme asi pět hodin. Synovi se líbilo. Mně taky. Ale... Já si vždycky něco najdu. Na některých stanovištích byl opravdový řemeslník, co svou práci znal a k tomu i hodně navíc. Byla radost si pokecat s lukostřelcem nebo s košíkářem... Ale někde byla jen zaučená obsluha, která rutinně ovládala jen jednu operaci. To nevyčítám, to jen konstatuji.

Můj děda byl mlynář a sekerník. To sekernictví znamená (mi vysvětlil), že by dokázal postavit mlejn bez hřebíku. Což už dnešní tesaři v případě skanzenu neuměli. Na můj vkus trochu moc kramlí a šroubů... Možná, že i na skanzen jsou dnes bezpečnostní normy a jinak to prostě nejde...

No a pak... Nemůže se to vyplatit. Bylo tam něco na způsob minitvrze, kde byla "zfotofokumentována" návštěva prince Charlese. To musí požírat dotací... Zase, nekritizuji, jen konstatuji. Lepší dát peníze do tohohle, než do x-krát předražených dálnic, metra, Grippenů atd, to zase jo.

Po areálu bylo rozeseto i pár mučících nástrojů s cedulkami:"Mučení jen pod dohledem dospělé osoby!" Ale syna jsem k tomu, aby se natáhl na žebřík, neukecal. A to jsem mu sliboval, že by to mohl být velmi napínavý zážitek...

No a cestou zpět jsme chytli přívalový déšť. Celkem pěkný den. A věřili byste, že jsem dost unavený?
QmZdEgdEG3gM7H2SwXosyGgGNMV2NanfmiFcMKgeQgEc2i.png
Mám spoustu hezčích obrázků, ale oči se mi klíží... Někdy je přeberu a něco vyberu.
@cleverbot
@banjo

Sort:  

Olet hullu.

You misunderstand, i'm not saying being a bot is bad in any way.

Občas se mi stává, že jsem z několika hodinového výletu s rodinnou, více unavený než z "celodenní" šichty v práci. Hlavně tedy po psychické stránce. Ani nevím čím to je .... ;-)

Na zakladni skole jsme tam byli na vylete. Vyrobu papiru a svicek si pamatuju, zbytek uz ne. Urcite by stalo za to se tam znovu podivat.

Congratulations @krakonos! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard:
SteemitBoard World Cup Contest - Semi Finals - Day 1


Participate in the SteemitBoard World Cup Contest!
Collect World Cup badges and win free SBD
Support the Gold Sponsors of the contest: @good-karma and @lukestokes


Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 59244.49
ETH 2977.21
USDT 1.00
SBD 3.77