Projekt Steem Basic Income - SBI

in #cesky6 years ago

Tento zajímavý projekt byl založen s myšlenkou vytvoření jakéhosi základního příjmu pro vlastníky podílů (akcií) neboli shares tohoto projektu.

Jedná se o sociální experiment, jehož hlavní účet najdete na @steembasicincome.
Pokud vlastníme nějaké akcie SBI, získáváme pravidelný "upvote" na naše články od jednotlivých poolů @sbi2@sbi10. Jeho výše je závislá na počtu akciií a potažmo i na naší aktivitě v publikování článků.

Pořízení takové akcie je velmi jednoduché. Stačí poslat tolik Steemů, kolik chceme nakoupit akcií, na účet @steembasicincome. Do poznámky uvedeme účet, který sponzorujeme a tento účet obdrží stejný počet akcií jako my. Můžeme tak podporovat libovolné steemití uživatele.
Upvoty na naše články by měly být "lifetime".

Zní to hezky. Upvoty za články jsou však velmi malé a návratnost investice bych viděl tak v horizontu 10-15 let, což je velmi dlouhá doba, hlavně na kryptoodvětví.

Každopádně pokud akcie sami dostaneme, ať už sponzorsky či je vyhrajeme v nějaké soutěži, rozhodně se nemůžeme zlobit. Je to příjemný bonus a malé hlasy nám budou podporovat články.

Sám chystám nějakou malou soutěž, kde výhrou budou akcie SBI, takže účastníci nebudou mít co ztratit.

V projektu dále můžeme delegovat svou SP, za 10 delegovaných SP získáme 1 bonusovou akcii SBI, která trvá tak dlouho, jak dlouho trvá delegace.
Toto příliš nedoporučuji, přijde mi rozumnější investovat SP do hlasování pro kvalitní články či její část delegovat do výnosnějších projektů, které vám též hodlám brzy představit.

Více o SBI se dozvíte z účtu @steembasicincome, kde v každém článku najdete popis projektu v angličtině (lze použít i překladač, dá se to pochopit)

Užitečný odkaz: https://steemit.com/steembasicincome/@steembasicincome/new-sbi-member-lookup-tool

Pokusím se případně zodpovědět i nějaké dotazy, když budu vědět ;-)

1.jpg

Steemit logo JJ jednoduché.jpg

Sort:  

how to earn 20$ per day

💡 @jjprac get upvote on 100% (VotingPower 8132.96).
Post can fall into a two-day rating and get a reward.

Rules for calling bot:

  • Anyone can leave an appeal under the author of the post, which is in my subscribers.
  • The bot can be called no more than 3 times in 24 hours.
  • Upvote on 93%, if the Voting Power is more than 93%. Upvote on 83% if the Voting Power is between 92% and 85%. Upvote 73% if below 85%.
  • After the Upvote of the comment, the bot votes with more VotingPower.

Dneska mi přistál hlas od @sbi10. To je tvoje zásluha?

Tady https://steemit.com/steembasicincome/@steembasicincome/steem-basic-income-frequently-asked-questions píše o 20SP delegovaných na jeden podíl.

Ve dva dny starém článku píší 10. https://steemit.com/busy/@steembasicincome/steem-basic-income-weekly-delegation-report-28-august-2018

20 bude asi stará informace, asi to nemají opraveno v FAQ.

Ano, ehm, odhalil jsi mě, trošku jsem podpořil pár československých rybek :-)

Jak se sluší a patří. Děkuji za důvěru.

Jen pro shrnutí, jestli jsem projekt dobře pochopil.
a)
můžu si koupit jednu akci za 1 Steem a tu pak mám na pořád

b)
pronájmem 10SP mám také jednu akcii a tu mám po dobu pronájmu SP

Ten odkaz byl na post uvedený v příchozí platbě.

Nemáš zač. Pochopil jsi to správně. Tak to chápu i já :-)

You got a 92.31% upvote from @brupvoter courtesy of @jjprac!

Koukám, že jsem taky nějaký hlas od sbi dostal. Tak díky! Nejsem zrovna rozhodnutý. Nerad se někam hlásím a něco vyplňuji... I když by se to třeba vyplatilo.
Jsem celkem plodný autor. Je nějak limitované množství článků, na které sbi přispívá?

Není zač. Mám dojem, že podle počtu článků snižuje úměrně tomu sílu hlasu, aby byl týdně zisk cca pořád stejný, úměrný počtu akcií.

Hah, zacal som dostavat hlasy od @sb10 :D Hned ma napadlo, ze si o nom nedavno pisal..tak som znova otvoril post a v komentoch vidim, ze to je tvoja zasluha. Neviem co ta k tomu priviedlo, ale dik! :D

Hm, googlim trochu...je to kvoli tomuto? :D

To vlastne znamena..ze ked kupis jeden share sebe...je to to iste ako ked kupis jeden share mne? Bo ty dostanes jeden tiez? To sa mi nejak nechce verit, ze tak maju :D Je to pravda?

Nemáš zač :-)
Přesně tak, je to 50:50. Jednu dostanu já a jednu sponzorovaný. Když koupím akcie pro sebe, tak můžu uvést sponzora nebo spíš sponzorovaného. To může být kdokoliv na Steemitu a ten pak dostane stejné množství akcií. Pár SBI jsem nakoupil, tak jsem je rozdělil mezi pár aktivních Čechoslováků, abych trošku podpořil komunitu a udělal radost ;-)
Ale pozor, návratnost takové investice není žádná sláva, nedoporučuji hromadné nákupy. Hlasy od SBI jsou dost slabé. Může trvat roky, než se to vrátí.

Hah, to maju zaujimavy princip fungovania...ale super, bo to vlastne podporuje to, ze si to ludia kupuju potom akoby navzajom...dakujem ze si na mna myslel :) Hej hej, som cital, ze si to pisal :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 68571.56
ETH 3910.03
USDT 1.00
SBD 3.66