Yasamin Ortasinda

in #cat6 years ago

Bugun Istanbul cok sicak. 30 derece diyolar ama hissedilen daha fazla sanki nem de olunca haliyle boyle. Allahtan evdeyiz de serin serin oturuyoruz vantilator karsisinda. Bizde bir de gunes alerjisi var ailecek gunese dayanikli degiliz tabiri caizse yazin vampirler gibi gunesten kaciyoruz :D cunku cok carpiyor bizi gunes. Ciltte yaniklar oluyor koruyucu kullanmamiza ragmen hep golgelerden yurumemize ragmen. Oysa gunes her canli icin onemli ya. Gunes isigi olmadan hayat devam eder mi? Otlar agaclar kuslar hayvanlar insanlar tum canlilar gunes isigina muhtac. Gecen doktora gittim ayagimda bir agri oldu diye ayakkabi vuruyo sandim. Ama baktim uzunca sure devam etti gecmiyo ayakkabi degistirdim yok olmadi mecbur kaldim doktora🤗 doktor baktii baktii sen hic gunese cikmiyo musun dedi. Ama hocam dedim yani alerjim var ben napayim? Aaa dedi doktor nerden ogreniyosunuz bu sacmaliklari dedi :0 sacmalik olur mu doktor bey dedim bunu bana diyen de bir cilt uzmani ve asiri derecede hassas cildim oldugunu, yaz kis yagmur bulut kar altinda bile gunes koruyucu olmadan disari cikamiycagimi o soyledi dedim. Madem oyle dedi o zaman yine sur koruyucu kremini ama o gunesin altina cikilacak bu kadar! Sana ilac degil gunes recetesi yaziyorum :) hergun sabahlari o bacaklari gunese cikarip gunes isigi depolayacaksin!
Ee tabi koca doktor derse dinlemek gerek :) ben de her sabah bu tavsiyeyi uygulamaya basladim ayagimdaki agri nerdeyse tamamen gecti sayilir cok sukur. Ama bir gun dikkatsizce davranip koruyucu surmeden gunese uzattim bacaklari off off iki saat sonra anladim feci yaniklarla kaldim bi basima iki gun hic cikarmadim gunese duzelsin diye.. yaralarin bi kismi iyilesti bugun yine biraz gunesleneyim dedim ama coook dikjatlice☺️ Hatalardan ders almak gerek cunku😃ama sicak ya hava cok sicak sabahtan beri kedim Camus de rahatsiz sicaklardan surekli soylenip duruyo.. bir de onun kürkü var tabi cikaramiuo ki hayvan serinlesin yazik kiyamam❤️ Onu nasil aldigimizi anlatmak isterim biraz :
Kedi insaniyiz ya ailecek hep kedimiz vardi bizim kendimizi bildik bileli. Ben kucukken de vardi buyudum evlendim coluk cocuk onlar da kedilerle buyusun dedim yani hayatimizin her aninda kediler bizimleydi halanda oyle.. uzun zaman birlikte oldugumuz bi evladimiz vefat edince cok uzulduk gecen seneydi on sene beraberdik onunla yaslandi dedi doktor normal, omru bu kadarmis. Bir sure kedisiz kalalim dedik cunku acisi cok tazeydi agliyorduk her gun. Disardan eve gelsek gozlerimiz onu arardi yerini bos gorunce de.. hadi yine dolan gozler akan yaslar... kizim dedi anne bize yeni bi can lazim sarilip sevecegimiz teselli bulacagimiz yuva verebilecegimiz bi kedicik.. oyle boyle derken duyduk ki mahallede bir hanimin kedisi yavrulamis esi de istemiyormus kadin da yavrulari vericek alan olmazsa sokaga birakicakmis.. gormege gittik kizimla, kucumenler Allahim ufaciklar daha.. Almaya kiyamadim daha sut emiyolar ki dedim olmaz anneden ayrilamaz bunlar..
D2DD94C7-B692-4F64-9723-FA020A477E0A.jpeg bir hafta daha kalsin dedik tmm dedi kadin ama uc gun sonra aradi aliyo musunuz yoksa sokaga birakicam diye.. sokaga birakmak ne demek kosa kosa gittik aldik ama annesinden ayrildigi icin icim acidi anlatamam.. 4 kardeslerdi hepsini verdi bu hanim.. anne kedi de oyle zayif ve hastaydi ki zaten yavrular emdikleri halde asiri zayif ve halsizdiler. Biz aldik yavruyu direk veterinere.. cok zayif kafasini dahi tutamiyo dedim surekli ayakta sallaniyo bu.. beslenenemis dedi vet iyi bi bakimla duzelecek kesinlikle dedi vitamin ignesi yapariz kuvvetlenir dedi aldik geldik eve.. ilk hafta iyiydi sanki toparlaniyo gibiydi biz de tum ilgimizi ona verdik derken.. yavruda hala bir takim sakarliklar var yururken dusuyo basi hala sallaniyo filan neden boyle dedik.. vet hala zayif bakimsiz diyo vitamin ignesi yapicam haftaya da karma asiyi yaparim dedi ve igneyi hazirlayip geldi igneyi yapti biz eve geldik.. o gece kedicik ateslendi durumu kotulesti ve sabah hic yuruyemez hale geldi bizi gorseniz aglamaktan bi hal olduk ölecek diye :( miniminnacik can sanki elimizden kayip gidiyo ve biz tutamiyoruz.. yine vete kostuk ve orda ne duysan begenirsiniz? Dun yanlis igne vurulmus bebege vitamin yerine karma asi !
Bebek zaten zayif bunu kaldiramadi herhalde derken ben agliyorum ya nolcak simdi napicaz diyorum. Bisey olmaz vitamini de sonra yapariz dediler bizi eve yolladilar evet yavrunun atesi dustu ama yuruyemez durumda agaya kalkip kalkip dusuyo ben surekli agliyorum neden orda asiyi sormadim guvendim benim hatam diye.. baska bi veterinere gittik biz asidan dolayi olmus mudur diye? Yuruyememe sebebi orta kulak iltihabidir dediler tedaviye basliycaz .. minik bir beden dusunun hafifcecik bir kus tuyu kadar hafif kucumen.. o minicik bedene antibiyotikler verildi hergun cesit cesit haplar gittik geldik gittik geldik gunlerce.. igne vuruldu o agladi ben agladim icerde duramadim disarda kulaklarimi tikadim miyavlamasini duymamak icin.. tedaviye yanit vermedi yurumesi duzelmedi baska ilaclar baska yontemler dediler.. ufacik beden bunu kaldirir mi? Agir ishal oldu inanilmaz derecede. Ayakta duramiyo kuma biz tutuyoruz ishal oldugu icin ustu basi batiyo mecburen yikiyoruz ve bunu gunde 5-6 kez yapiyoruz :( usumesin diye sac kurutma makinesiyle sicak su lastikleriyle isitmaya sicak tutmaya calisiyoruz.. ahhh o gunler hic gecmeyecek sanmistim cok zordu bizim icin zordu ama yavru icin zulumdu sanki.. iste ben o sirada arastirmaya basladim bizim kedinin nesi var diye.. internette saatlerce gezindim sordum arastirdim okudum ve buldum... #chcat diye bi yazi vardi cerebellar hypoplosia diye bi sendrum.. halk agzinda sarhos gemici ya da titrek kedi hastaligi denilen nalet bisey.. ne asidan olmus meger ne ilactan.. anne cok genc ve zayif hamile kaliyor bebekler karninda tam gelisemiyor ve beyinlerde bir hasara sebep oluyo ve bu sendrom bu yuzden oluyormus ve maalesef maalesef tedavisi yok.. ne kadar agladim anlatamam.. cunku iyilesecek kosacak umidinin yok olmasi cok aci.. bebege bakiyosunuz bu simdi hic atliyamiyacak mi hic kosamiycak mi diyosunuz ya.. kalbiniz yerinden söküluyor yemin ederim... veterinerle bu durumu konustum yok dediler bunda oyle bisey yok biz bunu iyilestirecegiz.. tedavi devam ettikce bebegim kotulesti zayifladi ishali durmuuo surekli yatiyo agliyo baska bisey yapamiyo. Tmm dedim veterinere ben tedaviyi sonlandiriyorum. Bebegin daha fazla aci cekmesine dayanamiyorum ve istemiyorum. Peki dediler. Iki gun sonra ishali gecti gozleri canli bakmaya basladi :) veterinere bu hastaligi soyledigimde hayir o baska bisey sizin kedininki orta kulak sorunu dedilerse de sorun buydu sadece anlamadilar. Dort kardeslerdi demistim ya hani, evlatlik verilen diger kardeslerden birinde daha bu hastalik varmis ve evlatlik alan aile bakamayiz buna diyerek barinaga vermisler. Bunu veterinere anlattigimda vet dedi ki ( sakin barinaga vermeyin cunku bu durumda orda yasamasi imkansiz uc gun sonra aclik susuzlukla ölur bakmak iatemiyorsaniz suda bogun öldürün ama barinaga birakmayin) dedi. Barinaga birakmak aklimin ucundan kosesinden dahi gecmemisti ki. Biz onu alirken saglamsa bakariz hasta cikarsa atariz diye almadik. O bizim evimizin bir ferdi olmustu bile coktan.. kizim fransiz dili ve edebiyati okuyodu o yuzden kedimizin adi da o fransiz yazara ithafen Albert Camus kisaca camus ☺️Oyle yazdirdik nufusuna.. ama severken askim oglum poncik seker her turlu de sesleniuoruz ve kosarak geliyo evet evet kosarak😃 o asla kosamaz yuruyemez dedikleri minnak simdi bir bucuk yasinda cok yakisikli delikanli.. hastaligindan dolayi aci cekmiyor cok sukur ama onu kisitladigi icin asabi sinirli huysuz bazen😄kucuk canavar diyorum ben de o oyle asabilestigi zaman.. biz onu her haliyle seviyoruz o da bizi seviuo eve geldigimizde kosarak kapiya gelmesi dunyalara bedel.. kucagima atlamasi tum asabiligini unutturan cinsten.. uykusu geldiginde kizimin odasinda olan yatagina da kendi gidiyo bu arada duse kalka gidiyo ama gidebiliyor😄 biz kahvalti ederken yerden sesleniuo kucaginiza alin bakiym ne yiyosunuz ben de bakicam der gibi😄 paynir zeytin cok sever ama az veriyorum cunku hassas yapisi var.. herseye ragmen tum yasadiklarimiza ragmen ondan vazgecmedigimiz icin cok mutluyuz hepimiz :) insaallah Camus de bizimle cok mutludur ve uzun sure bizimle yasar ❤️ Buraya kadar okuduysaniz cok tesekkur ederim tum okuyucalara ❤️❤️❤️

Sort:  

öncelikle size çok geçmiş olsun..

okurken çok zorlandım üzüldüm o minicik kedinize yaptıklarınız çok etkiledi beni..
ama mutlu son olması içimi ferahlattı sonrasında:)


bir de yanlış anlamazsanız yazıyı paragraflara ayırıp aralarda boşluk bırakırsanız daha akıcı bir şekilde okunur..☺

Sevgili @sudefteri cok tesekkur ederim hem okudugunuz icin hem guzel dilekleriniz icin❤️ Ve cok dogru soylediniz, yazilarim uzun ve karmasik dimi.. yazarken anlamiyorum sonra goruyorum noktalamalar eksik olmus araliksiz yazmisim filan. Cok aceleci ruhum var biraz o yuzden biraz da acemiligimden😅 soyledierinizi dikkate alicam insaallah daha iyi olmaya calisicam tekrar tesekkur ederim efendim❤️

okurken bircok yerde durakladim .. üzüntü'den.. devam okuyabilirmiyim ben bunu yaa diye... minik kedicik... ama iyiki okumusum.. happy end yoksa ögrenemezdim ... hele o yanlis asi'yi yaptik yeri okuyunca delircektim...

istersen yazilarini almanca da yazabilirsin (beraber bir paylasimda, yada ayri ayri, biliyorum bu cok zaman alici bir yöntem, hele bide ben bazen ingilizce ekliyorum... ^^) sonra deutsch tag'i kullanirsan alman toplumu da cok sevinir :=)
alman discord kanallarina davet linki yolluyim ( buraya tikliyarak girebilirsin, webbrowser ile oluyor.. telefona yüklemene gerek yok ) .. orda post promotion grublari var.. insanlarin görmesi icin faydali...
maalesef tryardim grubu kapandi dün gece :( o yüzden gecende gönderdigim link calismiyordur artik

Tatli kusum yazini o kadar begendimki yazmadan edemedim .Harikasin ve cok duyarlisin .

Ben de kedileri çok seviyorum işyerimin bahçesinde yavrular ve annesi var onlara bakıyoruz arkadaşla, yuva yaptık yem ve su veriyoruz çok güzeller. İnsana huzur veriyorlar. Sizi ayrıca güzel kalpliliğinizden dolayı tebrik ederim. Bir cana sahip çıkmışsınız, yüreğinize sağlık 🤗

Congratulations @kusciviltisi! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 100 upvotes. Your next target is to reach 200 upvotes.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @kusciviltisi! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 61555.74
ETH 2980.33
USDT 1.00
SBD 2.51