Det er alltid to personer i hvert bilde: fotografen og betrakteren. (Ansel Adams)

in #bilderlast month

Dette er et sitat jeg trodde jeg ikke forsto først. Men etter hvert som jeg tenkte mer, skjønte jeg det, og det ble utrolig interessant.

Min tørste tanke var at personene på hvert bilde er personene på selve bildet. Men det er ikke det Ansel Adams tenker på her. Når du ser et bilde, er det en faktisk person som har laget det (med mindre det er laget av AI). Den personen hadde en slags tanke da han/hun laget bildet. Det kan ha vært et tilfeldig familiebilde, eller personen kan ha prøvd å fange et øyeblikk, en reaksjon eller en annen spesiell ting med bildet. Dette er spørsmål som kan hjelpe deg å forstå det faktiske bildet.

_0d697285-89fd-4afd-8c99-eb7dd3fa90f7.jpeg
Kilde: Bing Designer

Men, så har du betrakteren av bildet, du og meg... Det er utrolig å se hvor mange forskjellige tanker folk får selv om de ser det samme bildet. Jeg hørte nylig på en gudstjeneste og spurte en person hvordan han likte prekenen etterpå. Han begynte å snakke om hvordan han likte det, spesielt en del om Vietnam, krigen, og hvordan det påvirket hippiebevegelsen, som senere førte til en vekkelse som du kan lære mer om i filmen Jesus Revolution. Det eneste problemet var at predikanten egentlig ikke nevnte Vietnamkrigen... Så, han hørte noe, på grunn av forbindelse inne i hodet hans, som fikk ham til å høre noe annet enn det jeg gjorde...

Som et resultat viser bildet fotografen, og det viser oss også oss selv.

Sort:  

Upvoted! Thank you for supporting witness @jswit.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 65306.74
ETH 3488.89
USDT 1.00
SBD 2.51