Stoom afblazen: De schrijversclub

in #alldutch6 years ago

Tijd om nog eens goed wat stoom af te blazen!

De afgelopen week ben ik een beetje minder actief op Steemit. Niet omdat de prijs van SBD of SP achteruit gegaan is, want dat kan me barstweinig schelen, maar wel omdat ik een aantal dagen geleden een nieuwe community heb leren kennen: "The writers Block".

coffee-2306471_1280.jpg
Bron

Iets meer dan een week geleden kwam ik via het account van een #alldutcher op de Discord van TWB terecht. Heel m'n leven ben ik al graag creatief met woorden bezig geweest. Niet dat ik de persoon was die elke dag in m'n dagboek schreef of maandelijks een nieuw verhaal uit m'n pen toverde, maar laat ons zeggen dat ik er niet tegenop keek om boekbesprekingen te maken of lessen Nederlands bij te wonen.

Als puber ga je op zoek naar talenten. Het is belangrijk om van jezelf te kunnen zeggen dat je ergens goed in bent, om dat talent dan verder te ontwikkelen en je ergens in te kunnen onderscheiden. Schrijven is voor mij altijd een vaardigheid geweest waar ik naar mijn mening beter dan gemiddeld in ben, maar wat ik nooit echt heb geoefend of daadwerkelijk naar een hoger niveau heb getild. Als puber had ik de grote droom om ooit een boek te schrijven, maar wanneer ik er dan eindelijk eens aan begon merkte ik na een halve pagina steeds weer dat ik het simpelweg niet kon. Eigen gevoelens op papier krijgen lukte me aardig, maar gevoelens en gedachten van een willekeurig personage verzinnen, dat was nog een brug te ver... En dus liet ik die droom maar varen.

Naarmate dat ik ouder werd, kreeg ik vaker te horen dat ik best mooie teksten kon schrijven, en begon ik het meer en meer te gebruiken om zaken van me af te schrijven (zoals jullie bijvoorbeeld in eerdere artikels van me konden lezen). Het werd een werktuig om mijn eigen gedachten op een rijtje te zetten en ze op een creatieve manier te delen met belangrijke personen rondom me. Schrijven werd voor mij een manier om m'n emoties te uiten en te begrijpen.

old-1130743_1280.jpg
Bron

Anderhalve maand geleden creëerde ik mijn account op Steemit om terug wat meer te doen met mijn passie voor woord en taal dan het verwerken van emoties. Ik wou mezelf terug uitdagen om op een leuke, aangename manier artikels te schrijven voor een breder publiek. Ik wou tevens m'n geschreven Engels wat bijschaven. Dat blijft m'n grootste drijfveer op dit platform. Toen ik een aantal dagen geleden de community van TWB vond, vielen de puzzelstukjes helemaal op hun plaats. TWB is een community waar je verhalen kan inzenden die door de leden worden gelezen en worden voorzien van feedback. Het is een plek waar een aantal zeer aangename en intelligente mensen dezelfde passie delen voor het schrijven van verhalen, en dat werkt erg inspirerend.

De laatste dagen heb ik terug de motivatie gevonden om te beginnen schrijven aan verhalen. Ik heb de laatste dagen meer gewroet en gezweet aan het schrijven van teksten dan ooit tevoren. Schrijven en herschrijven. Veel stoom afblazen. Elke dag proberen toch wat woorden op papier te krijgen, om ze de dag nadien opnieuw met een kritisch oog te bekijken en te wissen waar nodig. Maar uiteindelijk heb ik vandaag de eerste inzending gedaan voor feedback. Ik ben helemaal nog niet tevreden over wat er op m'n papier staat, maar toch ben ik blij. Blij omdat ik eindelijk de stap heb gezet tot het schrijven van fictie. Blij dat ik mezelf de kans heb gegeven om feedback te ontvangen en stappen te zetten tot het worden van een betere schrijver. Dat maakt me enthousiast, en we zien wel waar we uitkomen.

Misschien merken jullie binnen een paar maanden wel het verschil al. Laat me het dan maar weten ;)

Bedankt voor het lezen.
Tot de volgende keer.

Sort:  

Goed bezig, ga het in de gaten houden :) Schrijf ze.. weet hoe je er helemaal in op kunt gaan.. ik ben zelf aangemeld bij twb maar nog niks daar aangeboden voor een kritische blik. Wil binnenkort wel weer tijd maken om fictie te schrijven.. Schrijf ze :)

Goed bezig @tuwore! Goed dat je dat er even uit liet rollen :-)
Ik zou zeggen lekker mee doorgaan en je blijven omringen met mensen die dezelfde passie delen.

Dat is inderdaad van gouwaarde en het werkt gewoon erg motiverend :). Bedankt voor je reactie Hats!

Schrijven is zeker geen talent van mij, zelfs lezen doe ik bijna niet. Geen boek, geen krant, en alleen blogs die niet TE lang zijn (of ze moeten me echt boeien).
Als je meermaals achter elkaar te maken hebt met een writers Block, dan heet dat een writers Blockchain
:-))

Leuk dat je terug aan het schrijven bent! Ik had net hetzelfde, wilde al heel mijn leven een boek schrijven maar raakte nooit ver, tot... ik samen met een vriendin begon te schrijven. Ja ik weet het, klinkt raar he? En toch, omdat we samen kunnen brainstormen over onze personages en wat er met hen gebeurt, krijgt alles plots veel meer leven in je hoofd en is het niet meer zo moeilijk om je in te beelden hoe die of die zou reageren! Ik ben super enthousiast, onze draft is bijna klaar en binnenkort kunnen de eerste proeflezers eraan beginnen. Succes!!

Haha dat klinkt inderdaad als een fijn proces. Proficiat met je eerstd draft! Moest je proeflezers nodig hebben, dan weet je me te vinden ;)

@tuwore Dit pareltje van een post is ontdekt door het dutch OCD-team @jackjohanneshemp en @poeticsnake!

Reageer op deze reactie als u hier NIET mee wilt aan deelnemen. Door dit te accepteren, maakt u kans op een extra beloning en kan één van uw foto's in onze compilatie post worden gebruikt!

Je kunt @ocd volgen - Je kan daar meer lezen over het project en andere pareltjes van posten vinden!
Wij streven naar transparantie.

@ocd heeft nu een getuige. Je kunt stemmen op @ocd-witness met SteemConnect of op Steemit Witnesses

Bedankt Jack en Snake! :)

Leuk @tuwore! Je bent een echte aanwinst op TWB en ben blij dat je je weg naar 'ons' gevonden hebt! Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt, want zo voelde ik me ook toen ik @thewritersblock net had ontmoet, en nog steeds eigenlijk! Voorwaarts met dat schrijven dus!

Bedankt voor dat compliment Noby! :) Het is fijn dat een groep mensen in zo'n korte tijd toch heel motiverend kan werken om terug met wat serieuzer met schrijven aan de slag te gaan. Ik ben benieuwd waar het ons gaat brengen.

You got a 18.93% upvote from @allaz courtesy of @tuwore!

Thanks for using Bid Voting Bot @allaz service and Steem Upvote Bot Tracker
I want to introduce you to my new friend @monsterbit in order to give additional thanks!
Do you know who is @monsterbit is? My friend, you can miss a lot. I highly recommend checking him with introduceyourself. He is going to hold interesting contests with cash prizes and promises to tell a lot of interesting stories!

vermelding.jpg
klik op de afbeelding om de post terug te vinden.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 64021.36
ETH 3150.26
USDT 1.00
SBD 2.54