Stoom afblazen

in #alldutch7 years ago

Ken je die weken dat je gewoon te veel te doen hebt? Dat je wilde dat er 26 uur in een dag zaten? Zo één had ik er en hij is nog niet afgelopen.

Ik moet steeds denken aan Opzij van Herman van Veen. Het ritme is heerlijk dwingend, maar er zit ook een soort rust in het nummer die ervoor zorgt dat ik in balans blijf.

Geleend van Youtube

De afspraak met een vriend om te praten over een Steemit account voor zijn Italiaanse delicatessenwinkel hebben we gecombineerd met top eten en een goede wijn. De plannen krijgen hun definitieve vorm dus we kunnen nu echt aan de slag.


La grande abbuffata

Ook nog een vertaalcontributie gedaan voor Utopian.io. Tenminste, dat dacht ik. Ik was namelijk totaal vergeten dat ze tijdelijk geen Crowdin vertaalprojecten accepteren. Werk voor niks. Maar dat is een keuze want ik wil gewoon geen tijd meer steken in aanleveren via Github. Choices, choices; choices and priorities. Ik wacht wel tot Crowdin weer van de partij is.

utopian.jpg
Voor niets gepost

Nu effe in de ruststand, morgen is er weer een dag.

Hoewel, er moet natuurlijk ook nog een steen uit vandaag. Nou ja, zo'n week dus! :-D


Source

Sort:  

Ik heb mijn commentaar hierboven omgewerkt tot een posting in mijn blog.
Misschien wel een leuk idee om elke vrijdag een rubriek #stoomafblazen te vullen met wat iedereen die week heeft meegemaakt en daar even stoom over wil afblazen!
grt, @vjbasil

Ik zal er morgen een post over schrijven en het aankondigen. Kijken of het aanslaat. En even contact opnemen met #alldutch op Discord. Mss kunnen ze het promoten.

Ja leuk.
Klinkt goed!

@vjbasil dit lijkt me idd een prima project voor in onze weekly report van de Nederlandstalige steemit community, u kunt ons steeds hiercontacteren. Je kan me ook steeds contacteren via steemit chat. Alvast een prettige weekend toegewenstn groeten

Dat zou tof zijn.! Effe uitblazen en met een gerust hart aan het weekens beginnen. Jullie 5 uurtjes eerder dan ik natuurlijk :)

Iedereen mag mee stoom afblazen in en op z'n/haar eigen tijd. Zolang het maar op vrijdag is :-D

Het eerste vrijdagmiddag biertje na een week met drama is eigenlijk ook de beste van de hele week stiekem :D

Da's een goed idee @vjbasil!

Ja wie kent het niet,
ben vandaag groot deel van mijn tijd bezig geweest om erachter te komen hoe ik een aanvraag moet indienen bij de gemeente
Amsterdam om de erfpacht voor mijn huis eeuwigdurend af te kopen....

Waanzinnig die gemeente: de website waar je de informatie vandaan zou moeten kunnen halen werkt maar ten dele of geeft foutmeldingen, een opgebelde gemeente ambtenaar wist ook niet precies hoe en wat..
Informatie bij of van de gemeente op internet klopt niet, is dubbel, conflicteert met elkaar of in gewoon fout en/of heel erg verwarrend!!

De "rekentool"die ze erop hebben doet het maar nauwelijks; je moet gegevens invullen die zij allang hebben, maar niet alvast hebben ingevuld ( bijvoorbeeld zoiets simpels als de m2 oppervlakte van je huis )en ga zo maar door.

Ongelooflijk! Helemaal als je bedenkt dat de inkomsten voor Amsterdam vanuit die Erfpacht en OZB in de miljarden loopt.
Daar hoeft de gemeente bijna niks voor te doen, en wat ze zouden moeten doen, namelijk de boel in goede banen leiden en goed administreren, dat vertikken ze of ze kunnen het niet.

Als je bedenkt dat hier miljarden euro in omgaat is het gewoon schandalig dat het zo klunzig en amateuristisch is opgezet.
Een beursgenoteerde onderneming met een vergelijkbare omzet zou er nooit mee wegkomen als ze er zo'n puinhoop van maken..

PFFF zo even stoom afgeblazen!

@hatsekidee misschien kent u Jacques_Tati en de film Les Vacances de monsieur Hulot. Mocht je het niet kennen ik heb een link gevonden op youtube groeten

Ja geniaal.

Hij heeft maar 5 films gemaakt dacht ik.

Maar allemaal fantastisch!

Duidelijk inspiratie bron voor mr Bean.

Ik dacht de naam niet te kennen @jackjohanneshemp, maar bij het bekijken van het filmpje kwamen herinneringen op. Mijn opa en oma hadden hier vroeger een 35 mm film van die dan boven op de zolder voor ons werd afgespeeld zodat de volwassenen zonder gestoord te worden aan de drank en sigaretten konden :-)
Dank voor deze kleine trip back to memory lane!

Ondanks dat mijn dagen in het Engels doorbreng grotendeels hebn ik nog wel vaak Nederlandse nummers in hoofd.

Deze denk ik vaak aan als de ambulance er door moet op een tweebaansweg en iedereen netjes aan de kant gaat :))

Sommige liedjes zijn mijlpalen in een tijdperk. Dit is er (voor mij) zeker één van!
Ik ken trouwens ook bijna niemand die niet een heel klein stukje mee kan zingen. Zelfs mijn nichtje van elf kent het refrein uit haar hoofd.

hahaha inderdaad! eigenlijk wel echt een klassieker. Moet je nagaan dat dit nummer al 41 jaar oud is he! en nog steeds blijven mensen hem dus bijleren

Ja, een echte ouderwetse klassieke meezinger! :-)

@hatsekidee Dit pareltje van een post is ontdekt door het dutch OCD-team @jackjohanneshemp en @poeticsnake!

Reageer op deze reactie als u dit accepteert en hier aan mee wilt doen. Door dit te accepteren, maakt u kans op een extra beloning en kan één van uw foto's in onze compilatie post worden gebruikt!

Je kunt @ocd volgen - Je kan daar meer lezen over het project en andere pareltjes van posten vinden!
Wij streven naar transparantie.

@ocd heeft nu een getuige. Je kunt stemmen op @ ocd-witness met SteemConnect of op Steemit Witnesses om andere ondergewaardeerde auteurs te helpen ondersteunen.

Geaccepteerd!

Die rubriek #stoomafblazen lijkt me een goed idee want ik heb er een over de stadsverwarming in de pijpleiding. Zit helaas al op 4 artikelen vandaag dus ik kan niks meer posten.

Hou 'm vast voor volgende week vrijdag ;-)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by hatsekidee from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.032
BTC 58034.65
ETH 2448.81
USDT 1.00
SBD 2.38